قوانین، ویژگیها و شرایط ثبت و تاسیس شرکت سهامی خاص

توسط

در

ریال آن نقداً پرداخت و مبلغ …………………………… ریال بقیه از طرف صاحبان سهام تعهد شده است. و از آن جاییکه سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچکتری به نام سهام تقسیم گردیده و بعضاَ این سهام بی نام نیز می باشد ، لذا نقل و انتقال آن دارای سهولت ویژه ای است. 1- پس از این که شرکت شما ثبت شود و آگهی تاسیس در روزنامه رسمی چاپ شود شما می توانید مبلغی که در حساب شرکت قرارداده اید را برداشت کنید یا در صورت تمایل افزایش دهید.

با شماره تماس و آدرس اینترنتی زیر، با ما تماس و ارتباط برقرار کنید. اپراتورهای حرفه ای شرکت ثبت ونک در تمام ساعات اداری، آماده هدایت شما به بخش مشاورین کاردان ما می باشند. پس از تایید اطلاعات، باید یک پرینت از اوراق چاپی در سامانه تهیه کرده و به امضاء سایر اعضای شرکت برسانید. همچنین به یاد داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت در سامانه، بایستی 5 اسم سه سیلابی آماده کرده باشید و آنها را به ترتیب اولویت وارد سیستم کنید تا با انجام بررسی های لازم یکی از آنها مورد تایید واقع شوند. در صورتی شما به عنوان یک ایرانی متقاضی ایجاد شرکت با اتباع خارجی باشید تنها باید پاسپورت شخص خارجی ترجمه ی رسمی شده باشد و در پاسپورتش مهر ویزای ایران خورده باشد، و البته که به عنوان شریک او هم مدارک را امضا کند. اعضای شرکت باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط با وظایف تعریف شده باشد.

  • سرمایه باید در اظهارنامه ذکر شود و موارد نقد و غیر نقد آن به صورت جداگانه مشخص گردد.
  • به‌علاوه، شرکت‌های سهامی عام باید گزارش‌ها و اظهارنامه‌های مالی خود را به تائید سازمان‌های مربوطه در هر کشوری برسانند به نحوی که سود و زیان آن‌ها به صورت فصلی و سالانه مشخص باشد.
  • احدی از شرکاء وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.
  • طبق ماده ۲۰ لایحه قانونی اساسنامه شرکت که باید به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.
  • به سبب ماده 144، مجمع عمومی باید حداقل یک بازرس اصلی را برای حداقل یک سال منصوب نماید.

و بستگی به این دارد که شما خود اقدام به ثبت شرکت کنید یا از موسسه ثبتی کمک بگیرید. ۳ – انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورتجلسه‌ای قید و به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. شرکت‌های سهامی خاص معمولا می‌توانند تا سقف 10 برابر سرمایه را از بانک به صورت وام دریافت کنند و فرایند دریافت وام سختی در پیش ندارند. فردی که قبلا نیز از سهامداران شرکت نبوده است، اجازه پذیره‌نویسی ثبت شرکت در تهران را خود اداره ثبت شرکت‌ها باید به شرکت بدهد. یکی از مهم‌ترین وظایف هیئت مدیره طبق ماده ۱۳۷، این است که هر شش ماه یک بار خلاصه صورت دارایی و قروض شرکت را تنظیم کرده و به بازرس یا بازرسان شرکت تحویل دهد. هر گاه مورد فوق العاده ای برای شرکت پیش آید (برای مثال، شرکت بخواهد مدت خود را تمدید یا سرمایه را زیاد کند و یا تصمیم به انحلال بگیرد) مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود (ماده ۸۳ ل.ا.ق.ت).

معرفی فیلم آموزش حقوق تجارت شرکت‌های تجاری

مدارکی که از طرف شما ارسال شده است توسط کارشناسان اداره ثبت بررسی می شود و نظر آن ها در این مورد مشخص می گردد. در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، کارشناسان نسبت به رفع مشکل اقدام ثبت تغییرات شرکت می کنند. قبل یا بعد از نام شرکت باید حتما از عنوان “سهامی خاص” استفاده شود. باید شرکت از طریق اعلامیه روزنامه تمام یا قسمتی از مبلغ پرداخت نشده را از سهامداران مطالبه نماید.

در ترازنامه بايد استهلاك اموال و اندوخته هاي لازم در نظر گرفته شود ولو آنكه پس از وضع استهلاك و اندوخته ها سود قابل تقسيم باقي نماند يا كافي نباشد پايين آمدن ارزش دارايي ثابت خواه در نتيجه استعمال خواه بر اثر تغييرات فني و خواه به علل ديگر بايد در استهلاكات منظور گردد. براي جبران كاهش احتمالي ارزش ساير اقلام دارايي و زيانها و هزينه هاي احتمالي بايد ذخيره لازم منظور گردد. حق الزحمه بازرس اصلي يا علي البدل را مجمع عمومي عادي تعيين مي كند و تا اتخاذ تصميم مجدد به همان ميزان باقي خواهد ماند. فاصله بين نشر دعوتنامه مجمع عمومي و تاريخ تشكيل آن حداقل 10 روز و حداكثر forty روز خواهد بود. الف) اساسنامه شرکت که باید به امضای همه سهامداران رسیده باشد. ، اخذ گواهی ارزش افزوده و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد که در ادامه برای اطلاع بیشتر شما عزیزان از شرایط و ضوابط و مراحل انجام هر کدام از آن‌ها، لینک مربوطه را قرار داده‌ایم و توصیه می‌کنیم حتماً مطالعه بفرمائید.

موارد الزامی تشکیل شرکت سهامی خاص

تبدیل شرکت تبدیل انواع شرکت های تجاری یکی از مهم ترین و پرچالش ترین موضوعات حقوق شرکت ها در قوانین کشورهای مختلف است. شرکت مختلط سهامی از جمله شرکت های مهم تجاری، شرکت تضامنی هستند. پس از بررسی انواع شرکت‌ها، در این مقاله به تعریف شرکت مختلط سهامی و نک… شرکت نسبی در این مقاله به تعریف شرکت نسبی و نحوه تشکیل، ثبت و انحلال آن می پردازیم. موسسه ثبت نوول مفتخر است که در طول سال ها خدمات شایسته خود در انجام امور ثبتی و حقوقی پیشگام دیگر موسسات می باشد .

زمانی می توان گفت یک شرکت سهامی خاص تشکیل شده است که مجمع عمومی موسسین شرکت، اساسنامه امضا شده، تعهد سرمایه، مدیران و بازرسان منتخب شرکت را مورد تایید قرار دهد. ثبت شرکت سهامی خاص متقاضی بیشتری در مقایسه با شرکت سهامی عام دارد. بخشی از سرمایه شرکت های سهامی عام از طریق واگذاری سهام به مردم تامین میشود و پروسه ثبت را دشوار و زمانبر می نماید. با توجه به آنچه گفته شد، در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در ثبت شرکت سهامی خاص خواهیم پرداخت .پیش از هر چیز، لازم به یادآوری است تمام قیود و شرایطی که برای تشکیل و ثبت شرکت های سهامی عام مقرر است؛ در مورد شرکت های سهامی خاص لازم الرعایه نخواهد بود. امیدوارم توانسته باشیم در این مقاله شما را با مفهوم و هزینه و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در تهران و دیگر نقاط ایران و نکات و هزینه های آن آشنا کرده باشیم . در صورت داشتن هرگونه سوالی کارشناسان خبره موسسه ثبت ونک به صورت مشاوره تلفنی رایگان آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در حوزه ثبت شرکت هستند.

قوانین شرکت سهامی خاص

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. برای ثبت هر شرکتی یک سری مدارک مورد نیاز است که شما در این گام باید آن‌ها فراهم کنید. انتصاب سمت اعضای هیات مدیره و مشخص شدن کسانی که حق امضاء خواهند داشت. شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی؛ تفاوت و شرایط ثبت آنهاشرکت مختلط سهامی و غیرسهامی چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین شرکت مختلط سهامی با غیرسهامی وجود دارد؟ چگونه باید شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی را به ثبت رساند؟ تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اظهارنامه سهامی خاص اصولا شامل کلیاتی است که مشخصات اصلی شرکت را در خود دارد و برای ثبت شرکتها مهم است. دو نوع مجموعه مدیریتی در شرکت‌های سهامی خاص وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. استمرار موجودیت شرکت های سهامی, به جهت این که شخصیت حقوقی مالکان از شرکت جداست، درصورتی که فعالیت شرکت تداوم داشته باشد, با خروج یک یا چند نفر از سهامداران منحل نگردیده و به موجودیت خود ادامه می دهد.

لازم به ذکر می باشد در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص حداقل نیاز به ۲ شخص حقیقی و یا حقوقی به عنوان بازرسین شرکت می باشیم. اگر براساس اساسنامه شرکت سهامی خاص جهت نقل و انتقال سهام شرط خاصی مشخص شده باشد، سهامداران باید مطابق شرط تعیین شده در اساسنامه و در چهارچوب مقررات مشخص برای نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص اقدام نمایند. لازم به ذکر است که هزینه ثبت ثبت برند شرکت سهامی خاص بسیار مناسب تر می باشد. پس از تصمیم گیری جهتثبت شرکت و انتخاب نوع شرکت سهامی خاص می بایست در ابتدا توضیحاتی را ارائه دهیم و حتماً با توجه به متقاضی بودن تاسیس شرکت سهامی خاص به معنا و تعاریف ابتدایی شرکت های سهامی خاص آشنا شده اید. با این حال به تعریف شرکتهای سهامی خاص یا به عبارتی تعاریف ابتدایی شرکتهای سهامی خاص را تشریح می کنیم.