قوانین و مزیتهای ثبت شرکت سهامی خاص

بی شک یکی از بیشترین انواع تاسیس شرکت در ایران ثبت شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص میباشد.

ثبت شرکت سهامی خاص

بی شک یکی از بیشترین انواع تاسیس شرکت در ایران ثبت شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص میباشد.
وقتی شرکتی تجاری ثبت می گردد، مالکین آن می توانند در امر تجارت و بازرگانی در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند.
این شرکتها بسته به نوع کارکردشان طبقه بندی و ثبت می شوند.
موارد مختلفی برای ثبت شرکت وجود دارد که یکی از این موارد، ثبت شرکت سهامی خاص است. در اینجا به مزایا، اساسنامه و مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص اشاره خواهد شد.
نیاز به مشاوره ثبت شرکت و ثبت برند دارید؟ با ما تماس بگیرید:
02187790

قوانین و مزیتهای ثبت شرکت سهامی خاص

هر شرکتی حتی قبل از ثبت مجموعه ای از قوانین و منشورهای کاری و رفتاری را برای کارکنان و سهامداران و مدیرانش وضع می کند تا بر اساس آن که در اساسنامه شرکت نیز منظور شده، روند فعالیت شرکت را به بهترین شکل ترسیم کنند. در شرکت سهامی خاص نیز مواردی از مزایا و قوانین وجود دارد که به دلیل سهامی بودن شرکت، مهمترین آن می تواند تبدیل و یا واگذاری سهام به افراد بی نام باشد.
ضمن اینکه همه اعضاء، دارای مسئولیتهای مختلف در این شرکت میباشند.
پس از ثبت شرکت سهامی خاص، همه سهامداران حق رای در تصمیمات شرکت و از جمله انتخاب مدیران و بازرسین شرکت دارند.

از سوی دیگر؛ اعتبار شرکتهای سهامی در نزد بانکها برای دریافت تسهیلات بانکی و به دلیل همین اعتبار است که شرکتهای سهامی خاص از شانس بیشتری برای مشارکت در مناقصات نسبت به سایر شرکتها، برخوردارند. سهامداران در شرکت سهامی خاص می توانند به میزان سرمایه یا سهام خود اقدام به خرید یا فروش آن به دیگری نماید.

در تدوین اساسنامه شرکت سهامی خاص، چه مواردی باید لحاظ شود؟
حال می دانیم که در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص؛ یکی از مدارکی که باید به اداره ثبت شرکتها تسلیم شود، اساسنامه شرکت است.
برای اینکه در طی فرآیند ثبت شرکت ایرادی بر روند کار وارد نگردد، لازم است تا به مواردی که باید در اساسنامه قید گردد، اشاره ای مختصر و مفید داشته باشیم.

قبل از ارائه اساسنامه به اداره ثبت شرکتها، باید برای شرکت یک نام انتخاب شده و در اساسنامه قید گردد
اگر قرار است شرکت علاوه بر شعبه اصلی، شعبه دیگری هم داشته باشد، مشخصات آن شعبه نیز باید در اساسنامه درج شود. مواردی چون؛ آدرس و کد پستی دقیق شعبه
اسامی و مقدار سهام همه سهامداران و همچنین شرایط انتقال سهام، از دیگر موضوعاتی است که باید در اساسنامه لحاظ شود
در اساسنامه باید به موضوع فعالیت شرکت حتما اشاره شده باشد. به طور مثال آیا شرکت سهامی خاص در زمینه تولیدی است یه بازرگانی و تجاری
نحوه تغییرات احتمالی اساسنامه و تعداد بازرسین شرکت نیز از مواردی است که در اساسنامه حتما باید قید گردد
میزان و مبلغ سرمایه های غیر نقدی و نقدی شرکت که توسط سهامداران اولیه تهیه شده، در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص، حتما به صورت تفکیکی در اساسنامه قید و مشخص گردد
در اساسنامه لازم است، حدود اختیارات و وظایف مدیران و مقدار سهام تضامنی آنها که به صورت سپرده به صندوق شرکت باید ارائه دهند، قید گردد
کلیه مقررات و قوانین مربوط به شرکت، باید در اساسنامه لحاظ شود

روند افزودن سرمایه در شرکت سهامی خاص چگونه است؟
برای افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص، حتما باید مجمع عمومی، آنهم از نوع فوق العاده تشکیل گردد تا با تصویب این مجمع، صورتجلسه آن مورد تصویب قرار گیرد. سپس موضوع افزایش سرمایه باید از طریق آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار به اطلاع سهامداران برسد تا با اطلاع از مهلت پذیره نویسی، برای افزایش سرمایه خود، تمهیدات لازم را فراهم کنند

اکنون یک نسخه از آگهی روزنامه به همراه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده، بوسیله یک اظهارنامه امضاء شده توسط همه اعضاء هیات مدیره، مبنی بر درخواست افزایش سرمایه، به اداره ثبت شرکتها تسلیم می گردد.
نکته مهم در این فرآیند؛ امتناع احتمالی یکی از اعضاء هیات مدیره از امضاء اظهارنامه است. از نظر اداره ثبت شرکتها چنانچه اظهارنامه، کسر امضاء داشته باشد، درخواست ارسالی شرکت را مردود اعلام می کند.
بنابر این راه حل قطعی برای رفع این معضل؛ استعفای عضو مخالف و انتخاب فرد دیگری است که با سیاست شرکت، جهت افزایش سرمایه موافقت دارد.
امیدواریم تا به اینجا توانسته باشیم مسائل و قوانین مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص را به خوبی برای شما ارائه داده باشیم.
اکنون مفتخریم اعلام کنیم که شرکت ثبت ونک به همراه مشاوران و کارشناسان خبره خود؛ آماده است تا در تمامی مراحل ثبت این شرکت، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در انجام این کار یاری کند.
توصیه ما به شما این است که در فرآیند ثبت شرکت در تهران، که داشتن اطلاعات حقوقی و تجربه بسیاری را می طلبد، با ما مشورت کنید؛ تا همکاران ما گام به گام، مراحل طولانی ثبت شرکت سهامی خاص شما را به آسانی به انجام برسانند.
برای افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص خود از طریق اپراتورهای ثبت ونک، با مشاورین ما در ارتباط باشید

ثبت بزرگ ونک

افتخار ما این است که در سریع ترین زمان، کوتاه ترین راه ثبت و انجام امور دیگر مربوط به شرکتها را با بهترین روش ممکن برای شما به منصه ظهور می رسانیم.
با شماره تماس و آدرس اینترنتی زیر، با ما تماس و ارتباط برقرار کنید. اپراتورهای حرفه ای شرکت ثبت ونک در تمام ساعات اداری، آماده هدایت شما به بخش مشاورین کاردان ما می باشند.
02187790
vanak.org
nikregister.com

برگرفته از : نمناک


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *