انتخاب اسم برند نام تجاری؛ دردسرها و راه حل ها

توسط

در

در صورتی که برای انجام کار از وکیل بهره گیرید ، ملزم به ارائه وکالت نامه وکیل و تکمیل اطلاعات وی در سامانه نیز خواهید بود. اگر نقصی در مدارک ، اطلاعات مربوطه و جواز وجود نداشته باشد ، نوبت به درج آگهی درخواست در روزنامه ، سپس پرداخت حق الثبت و درج در روزنامه دوم و اخذ آگهی می باشد . نام برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد .

سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان وب رمز در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و همچنین در زمان ثبت دامنه ‌می‌پرسند این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند. در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد می‌توانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً ثبت شرکت الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود. اگر نام تجاری شما سازگار نباشد، شما دارید مخاطبان خود را سردرگم می کنید و اگر آنها گیج شوند، نمی توانید آنها را به میدان رقابت دعوت کنید. مهم ترین چیزی که باید در انتخاب اسم برند به خاطر داشته باشید این است که نام گذاری برند یک مسابقه نیست که بازنده یا برنده داشته باشد.

انتخاب نام تجاری

اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد.

اسم تجاری باید دوستدار دنیای وب باشد

اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد. در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید.

لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد . نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد. برند تجاری بین المللی به مصرف کنندگان و مشتریان هویت و جایگاه مشابهی را در سرتاسر جهان ارائه می نماید در صورتی که برند تجاری بین المللی موقعیت و یا هویت برندهای تجاری خود را به منظور اینکه با مخاطب متناسب گردد تغییر می دهد.

  • همچنین در حوزه ثبت برند نیز چنین مشکلی دارند.انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید.
  • هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است.
  • یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام دارایی‌های آن است.

واژه هایی که تلفظ سختی داشته باشد به سختی در ذهن افراد می ماند. ما می دانیم که نام های خوب تجاری علاوه بر داشتن معنای کلی ، حاوی لایه های بیشتری از نفوذ در واج های خود می باشد برای مثال فرمت PDF هم نام یک فرمت فایل می باشد و هم نام برند و تجاری یک شرکت. نامگذاری مشاغل تصمیمی نیست که در آن عجله ای صورت بگیرد.این یک کاری می باشد که شما هرچه بیشتر در مورد آن وقت و زمان بگذارید کم است حتی اگر همه پاسخ ها همان چیزی نباشد که می خواهید بشنوید.

اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی ثبت تغییرات شرکت نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد.

نام تجاری شما باید فراموش نشدنی باشد

انتخاب نام مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید. شما نمی‌توانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این ثبت برند مورد وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. داشتن نام‌ها و گروه‌های متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد.

دماوند، کوهی که چشمه‌های آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است. آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دسته‌اند. شاید شباهت این واژه‌ها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژه‌های قدرتمندی باشند.

سلام.خسته نباشید.چند تا اسم در مورد شرکت که در مورد طبیعت و گردشگری هست میخوام نمیخوام کلمه گردشگری باشد تو اسم شرکتم مثلا این این سم منو رد کردن شرکت رویش سبز شمال . سلام چند اسم برای موسسه ام میخام لطفا راهنمایی کنید و پیشنهاد بدید .. من اسم پیشروان حق رو انتخاب کردم اما شریکم اون رو قبول نداره.. صورتجلسه ی تغییرنام شما شامل عناوینی جدیدی خواهد بود که با درج آن موارد و در نظر گرفتن پنج نام برای شرکت میتوانید اقدام به تغییر نام نمایید همچنین میتوانید از لیست اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .