انتخاب نمونه اسم شرکت با ایده های بی نظیر

توسط

در

با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر ” مدت زمان انجام”، “هزینه” و “مدارک لازم” را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید. اسامی ای که انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند. ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید تداعی کننده ثبت تغییرات یک واژه بیگانه باشد. شماره‌ها تنها می توانند به صورت حروف (و نه عدد) در نام شرکت استفاده شوند. نباید از اسامی شعرا و دانشمندان معروف برای نام شرکت خود استفاده کنید. نامهای تائید شده قابل انتقال به غیر نمی باشد، حتی با تنظیم سند رسمی.

  • سامانه تخصصی ثبت شرکت و ثبت علائم تجاری (های ثبت) یک شرکت معتبر که شامل کارشناسان مجرب در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، اخذ جواز، تغییرات شرکت ، طراحی سایت وخدمات مربوط می باشد و آماده ارائه خدمات به صورت تضمینی به مشتریان محترم خواهد بود.
  • ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید.
  • برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند.
  • 1- این انتخاب را جدی بگیرید، بدون شک در معرفی فعالیت شما در بازار کار بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

تعیین انتخاب نام شرکت و موسسات غیر تجاری که در گذشته سابقه ای نداشته اند و مدیران و موسسان آن قصد تاسیس آن را دارند. در این قسمت بعضی از اسم های اصیل ایرانی را به همراه معنای آن ها معرفی می کنیم. توجه به معنای کلمه بسیار مهم است و شما می توانید با توجه محصولات و یا خدماتی که به مردم ارائه می کنید از این اسامی اصیل اقوام ایرانی استفاده کنید. واقعیت این است که تمامی اسامی و عناوین در صورتی که با یک استراتژی بازاریابی مناسب انتخاب شوند می توانند کارآمد و موثر باشند. انتخاب یک نام تجاری خوب یک فرآیند پیچیده را به همراه دارد و جز اولین قدم های مقررات ثبت شرکت است. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود.

انتخاب یک نام مناسب و خلاقانه کار سختی است و ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله‌ به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب یک نام مناسب به شما کمک می‌کنند. انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد . در انتخاب اسم شرکت باید حداقل سه کلمه خاص و مستقل وجود داشته باشد. استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ و… در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد . ۲-۵ در صورتی که در کارشناسی دوم نیز نام پیشنهادی رد شد، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل، به اداره کل ثبت شرکت ها موسسات غیر تجاریاعلام نماید.

پیشنهاد انتخاب اسم و نام مناسب برای شرکت

پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید. می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید. اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید.

انتخاب نام شرکت

سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری که قبلا سابقه داشته و هم اکنون قصد تعویض نام آن را دارند. دکتر پدرام شهدوست علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خود شناسی و با برگزار کردن بیش از 2000 ساعت دوره های تخصصی در ایران و خارج از ایران. ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود. هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند.

۴- نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، نزاجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی. مختصر و مفید بودن نام شرکت که به اصطلاح یک سیلابی ، دو سیلابی و … برای آن به کار برده میشود. مسلماً هر شخص یا شرکتی زمانی ثبت شرکت که یک کار را شروع میکند موفقیت در آن کار را هدفش قرار میدهد. در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند و قابلیت ثبت شدن ندارند. از اسامی خلاصه شده ای مانند “پی وی سی” در نام شرکت خود استفاده نکنید.

در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید.

استفاده از کلماتی که مخالف شئون اسلامی هستند در انتخاب اسم برای شرکت ممنوع است. تکراری نباشد.به سایتمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.

اسم نباید اختصاری و مخفف باشد،یعنی از حروف اول چند کلمه و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و…

انتخاب بهترین نام برای شرکت

انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. مهلت اعتبار اسم‌هایی که تایید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت شرکت شده و در آگهی رسمی ثبت شرکت منتشر می‌شوند نامحدود است.

حتی اگر نام به ثبت رسیده باشد، وزیر ظرف مدت ۱۲ ماه از تاریخ ثبت به دلیل تکراری بودن یا تشابه آن با نام های ثبت شده قبلی تقاضای تغییر نام ثبت شده را بکند. عمل نکردن به دستور تغییر نام وزیر از سوی شرکت یا مأمور ثبت شرکت ها جرم تلقی می شود. در آخر باید بدانید که عین یا مشابه اسمی که برای شرکت انتخاب می کنید نباید پیش از این برای شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد.

شرکت هایی که نام های کلیشه ای دارند و یا نام خود را تغییر می دهند در نظر دیگران از لحاظ تجاری و کسب و کار به شدت غیر حرفه ای به نظر می آیند. پس چاره ایی نیست جزء انتخاب نام زیبا برای شرکت که همین یکی از مهم ترین قسمت ثبت شرکت که ثبت برند است می باشد. البته می توانیم اسمی ۲ سیلابی برای شرکت خود انتخاب کنیم ولی مشروط به آنکه قبلاً در اداره ثبت شرکتها ثبت نشده باشد. نوع اول قواعد حقوقی است و نوع دوم قواعد برند سازی از نام شرکت است. بر اساس قوانین حقوقی نام شرکت سه سیلابی یا بیشتر باید باشد.