با بهترین و معروف‌ترین برندهای پوشاک ایرانی آشنا شوید

توسط

در

اعتراف می‌کنم خودم تا همین چندوقت پیش درجریان نبودم که مای، یک برند ایرانی است. کیفیت محصولات مای، در سطح استانداردهای بین‌المللی است و موفق شده‌است تا استاندارد ISO۲۲۷۲۶ را که یکی از معتبرترین استانداردهای بین‌المللی لوازم آرایش است، کسب کند. البته نقطه ضعف برندهای فعال لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی، محدودیت آن‌ها در تولید و ضعف فعالیت‌ آن‌ها در بازاریابی و تبلیغات است. برای همین، تعداد زیادی از این برندها، علی‌رغم کیفیت مناسب، ناشناس مانده‌اند. درادامه، تعدادی از باکیفیت‌ترین تولیدات لوازم آرایشی-بهداشتی ایرانی را باهم مرور می‌کنیم. با این مقدمه، ما هم قصد نداریم نکات مد نظر خود را در قالبباید / نباید ارائه کنیم و اصرار کنیم که مجموعه‌ای از اصول نامگذاری برند وجود دارد.

با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است. تغییرات شرکت تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد.

لوازم خانگی استیل البرز و اخواناستیل البرز برای سلیقه‌های خاص‌پسند هم سینک کریستالی سفید و مشکی تولید می‌کند. جا دارد به‌علاوه از برند اخوان یاد کنیم که در تولید سینک ظرف‌شویی جزو برندهای خوب وطنی به شمار می‌رود. سایر محصولات این دو برند پرفروش عبارت‌اند از اجاق‌گاز، هود، فر و شیرآلات.

زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد ثبت شرکت یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید. در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است. دماوند، کوهی که چشمه‌های آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است.

ما شما را در راه انتخاب بهترین و خلاقانه ترین نام برای برند یاری خواهیم کرد . در صورت استفاده از اعداد در اسم برند باید ان را با حروف قید کرده و به اداره ثبت ارائه دهید. اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید.

اسامی برند های ایرانی

یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد. اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای اشخاص حقیقی

توجه داشته باشید که مراحل ثبت برند در هر دو موضوع ثبت لوگو و برند یکسان می باشد و هزینه ثبت برند در هر دو مورد یکسان می باشد. یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . از سویی انتخاب اسم هنری برای برند امری بسیار حسای است زیرا ممکن است آن اسم که به اداره مالکیت صنعتی و ثبت برند ارائه می گردد به دلایل مختلف از سوی کارشناسان نام در این اداره رد شده و امکان ثبت آن در این مارکت نباشد . برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید .

  • موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد.
  • برند ماکسیم یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدی پوشاک مردانه در ایران است که فعالیت خود را در سال 1359 آغاز کرد.
  • پوشاک هالیدی یکی از برندهای معروف و خوش نام لباس ایرانی زنانه است که فعالیت خود را در سال 1374 آغاز کرد.
  • در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است.

زمانی که یک شرکت آغاز به کار می کند یک نام برای خود انتخاب می کند. این نام فعالیت و مجموعه این شرکت را از سایر شرکت ها متمایز می کند. هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود. با داشتن یک علامت تجاری خوب، ثبت برند تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود. به عبارت سـاده تر، می توان گفت با ثبت علامت تجای است که یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد. پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت ندارند انتخاب کنید و دوم اینکه قبلا نباید ثبت شده باشد.

کارستون

تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … . دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است.

پس زمانی که می خواهیم مدارک ثبت برند را بیان کنیم می بایست هر دو شخصیت را اعلام کنیم. لازم به ذکر می باشد که استعلام برند قابلیت استناد ۴۰ درصدی دارد چرا که احتمال دارد در زمان استعلام برند مدنظر شخص دیگری هم به موازات شما و در زمانی زودتر برند و یا اظهارنامه خود را ثبت کرده باشد و در روزنامه رسمی به چاپ نرسیده باشد. از جمله ویژگی های یک برند ابتکاری بودن آن می باشد به این معنی که علامت باید دارای طراحی و ظرایف شکلی باشد.

در صورت تمایل کارشناسان ما اطلاعات کاملتری را در اختیارتان قرار خواهند داد. هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی در زمان ارسال اظهارنامه به اداره، مشخصاتی را از کارتابل شخصی خود دریافت می‌کند که شامل نام کاربری، کلمه عبور و کد شناسایی است. که این اطلاعات به صورت انحصاری است و در اصطلاح به آن کد شناسایی ثبت برند می‌گویند.