برترین نمونه اسم برند اسم شرکت های ایرانی ️

توسط

در

تبلیغ یار، وبلاگی آموزشی در زمینه بازاریابی و تبلیغات و افزایش فروش و دیجیتال مارکتینگ می باشد که مناسب توسعه دهندگان وب و فعالان دنیای اقتصادی می باشد. به معنی اینکه هر کسی به ‌راحتی بتواند اسم برند شما را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و در گوگل سرچ کند . در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد.

  • خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.
  • انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد .
  • در پاسخ به سوال شما باید بگم، با گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بالاگرفتن رقابت در عرصه‌ بازاریابی و فروش (تجارت) به اهمیت موضوع برند، بیش از پیش توجه شد و به جایگاه واقعی برند پی بردند.
  • این نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید حتماً آن را در نظر بگیرید.
  • در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند.

قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. نام انتخابی برای پیگیری ثبت تغییرات شرکت شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید.

اسامی خلاقانه برای برند

هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آن‌ها در یک لیست نوشته شوند. سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند. با در نظر گرفتن امتیازات، انتخاب نام برند خیلی راحت‌تر می‌شود. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. اسم انتخاب کردن یکی از چالش‌هایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر می‌کنه.

مشاوره انتخاب اسم برند

توصیه می‌کنیم که فهرست کوتاهی از اسامی برند بسازید و سپس آن را در قالب یک نظرسنجی برای مخاطب هدفتان عرضه کنید. استراتژیست‌های برند، کارگردانان خلاق و کپی ­رایترها اغلب در چنین کاری برتر هستند. ممکن است بخواهید جدولی درست کنید و اسامی ساخته شده را از تحت‌اللفظی به پیچیده و انتزاعی تغییر دهید. در بخش خیریه، بیشتر صحبت از نگاه، رسالت و ارزش مطرح است.

نام برند باید منحصربه‌فرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد. با استفاده از یک روش و استراتژی مناسب، شما می توانید خودتان نام برند را انتخاب کنید. از تاثیرات منفی انتخاب یک نام ضعیف می توان به دشواری در تولید علاقه اشاره کرد. ممکن است مجبور شوید زمان و هزینه بیشتری را صرف آموزش و معرفی خود به بازار کنید. با انتخاب نامی معمولی، شما نه تنها فرصت نشان دادن تمایز خود را از دست داده اید بلکه مشابه به دیگران به نظر می رسید. این روشی قدرتمند برای فرهنگ سازی یا موقعیت شرکت، محصولات و خدمات شماست تا نسبت به بقیه رقبا در بازار تمایز داشته باشید.

برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد.

پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

استفاده از الگوی ساخت اسم شرکت نام تجاری استعاره‌ای

البته در اینجا استثنایی هم وجود دارد؛مثلا اگر یک سلبریتی هستید وضعیت فرق می‌کند. و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه خواهد بود؛ چون شما شهرت اولیه را دارید، و این اتفاق ثبت شرکت هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش می دهد. خیلی از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل ” کایلی جنر ” (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل “لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) نام خود را روی برند خود گذاشتند.

در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان می‌تواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد.

در صورت تمایل می‌تونید برای مطالعه بیشتر در این زمینه، به مقاله “برندسازی مشترک یا کو برندینگ، Co-Branding چیست” مراجعه بفرمایید. نامی را برای محصول خود انتخاب کنید ارتباط مستقیم با برند شما داشته باشد. قبل از هر چیزی، برای نامگذاری برند، از قوانین کشوری که در آن قصد انتخاب نام برند خود را دارید، پیروی کنید.

رتبه بندی شرکت

با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. علامت ® را کنار نام برندتان بگذارید، تا نشان دهید این برند برای شما است و به دیگران درباره استفاده ثبت برند بدون اجازه از آن، هشدار دهید. متأسفانه انجام چنین بررسی‌هایی بیشتر انتخاب‌هایتان را از شما می‌گیرد و ممکن است درنهایت مجبور شوید به فهرست طولانی قبلی خود بازگردید.

قبل از اینکه نام تجاری خود را انتخاب کنید، مهم است که طرحی استراتژیک را برای برند خود در نظر بگیرید. این شرکت ها در انتخاب نامی منحصر به فرد ، بیشتر از دیگران خلاق و با تجربه به نظر می آیند. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.

همیشه با این دیدگاه در انتخاب نام برند خود نگاه کنید که در آینده ممکن است تجارت جهانی خود را هم داشته باشید و به صادرات بپردازید. باید این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان شما به‌راحتی بتوانند با نام برند شما ارتباط برقرار نمایند. پس هر اسمی که فقط ظاهر جذابی دارد نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد. اما نگران نباشید ما شما را در این سفر پرپیچ خم همراهی می‌کنیم و نمی‌گذاریم این فرایند برای شما سخت و پیچیده شود. به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اید نظر بدهند. پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید.

سلام .من یک نام برای شرکت قطعه سازی خودرو (اگزوز )می خواستم.تشکرالبته اگر یکی از سیلاب هاش اسم بهرام هم باشه ممنون میشم. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.