راهنمای انتخاب نام برند

توسط

در

رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید، از آن‌ها الگو بگیرید اما کپی برداری نکنید زیرا دیگر در رتبه یک قرار نخواهید گرفت. نباید از اسامی کشورها و شهرها برا برند خود استفاده کنید. مشخص کنید که نام شما قرار است چه احساس یا تاثیری در مشتری ایجاد کند.

اسم پیشنهادی برای برند

سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد می‌کنم با عضویت پولی از سایت واژه‌یاب ثبت برند فارسی برای جست‌وجوی واژه‌ها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژه‌های مشابه و هم‌قافیه در اختیارتان می‌گذارد. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.

اهمیت فرایند انتخاب نام درست شرکت ها در چیست؟

در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد.

  • کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید.
  • البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید.
  • کسب درآمد و مستقل بودن، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی است.
  • ضمن اینکه اگر هر سال یکساله دامنه خود را تمدید کنید در صورت خطای انسانی و فراموشی بالاتر می رود و ممکن است سایت شما با قطعی مواجه شود یا دامنه سایتتان را از دست بدهید.
  • بعد از این کار لازم است که نام مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید که در مطالب بالا در رابطه با انتخاب نام اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار داده ایم.

سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید.

ويژگی های کارآفرین

کسب و کارها با تبلیغات مختلف از طریق انواع شبکه‌ها و کانال‌ها، قصد افزایش فروش و شناخته شدن خود میان تمام مخاطبان را دارند. اما برای موفقیت در این هدف، باید برندی جذاب و جالب توجه انتخاب شود که در نگاه اول بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. تبلیغات پرهزینه و گسترده نمی‌تواند ضعف برند کسب و کار را پوشش دهد، بلکه فقط صرفه هزینه و وقت بی‌خود می‌باشد. یک یا چند جلسه با حضور گروهی ثبت تغییرات شرکت از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید.

از جمله اسامی خارجی نیز می توان به موسس مرسدس بنز اشاره کرد که نام دخترش را بر روی خودرو سازی مشهور خود گذاشت. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته ثبت شرکت نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند. خوشبختانه امروزه سایت و ابزارهایی مانند Shopify’s Business Name Generator وجود دارد و توسط آن‌ها می‌توانید ایده بگیرید و یک طوفان فکری مناسب برای خودتان ایجاد نمایید.

اسمی کوتاه و شیرین انتخاب کنید و سعی کنید از انتخاب نام‌هایی که تلفظ آن دشوار است خودداری کنید. نام‌هایی مانند کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج از این دست نام‌های ساده و یک کلمه‌ای هستند. حوزه تخصصی فعالیت شما چیست؟ سلامتی و بهداشت؟ صنایع غذایی؟ پوشاک؟متناسب با آن نام انتخاب کنید. ولی اگر شما می‌خواهید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید یا اینکه در حال حاضر اطلاعاتی از مشتریان خود ندارید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای بیشتر برای نام‌های کاندیدتان موکاپ ها و صفحات فرود طراحی کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که نام آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد.

و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید می‌کنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. چکیده‌ای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. لازم به ذکر است در انتخاب نام شرکت نباید از اسم شرکاء بهره گرفته شود در این صورت نام شریکی که اسم وی در نام شرکت به کار گرفته شده است ، حکم شریک ضامن در شرکت های تضامنی را خواهد داشت . چناچه برخی بر این باورند که نام های خلاقانه و خاص بیشتر در ذهن مشتریان می ماند و به همین دلیل در بازاریابی و تبلیغات دارای اهمیت است . امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است. با این کار حتما نامه احضاریه دادگاه را دریافت خواهید کرد.

چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. در اینجا توضیح مختصری در مورد 5 مرحله انتخاب اسم برند خواهیم پرداخت. اما اگر بعد از خواندن این مقاله احساس کردید که به راهنمایی و دانش بیشتری برای انتخاب نام برند نیاز دارید، کافیست که نگاهی به “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها “ داشته باشید. ما در این بسته آموزشی در کلیه مراحل نامگذاری برند همراه شما خواهیم بود تا بتوانید به شیوه ای عملی و با کمترین هزینه اسم برند مناسب خود را انتخاب نمایید. انتخاب اسم برندماندگار در ذهن مخاطب، مناسب کسب و کار شما و مهمتر از همه با دامنه com و از قبل ثبت نشده را بهسایت‌های انتخاب برند فارسیبسپارید.

به طوری که پس از گذشت سال‌ها و اجتماع مخاطبان و مشتریان، دیگر دغدغه مشتریان جدید اعتماد به کسب و کار نیست. البته این مورد وابسته به عملکرد کسب و کار می‌باشد، اما نمی‌توان گفت برند در آن نقشی ندارد. اگر کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید می‌توانید یک اسم با ریشه خارجی یا یک اسم ساختگی انتخاب کنید. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند. اسم ­های استعاره ­ای نشأت گرفته از چیزی وسیع­ تر از خود نام و معنی تحت­ الفظی آن هستند، و برای شرکت ­هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود. یکی از بهترین مثال های نام های استعاره ای نام آمازون است که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم.

نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است.