راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

توسط

در

به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. پروسه انتخاب یک نام از میانِ اسامی تجاری گوناگون ، شاید یکی از چالش بر انگیز ترین و در عینِ ثبت برند حال هوشمندانه ترین بخشِ استارتِ کسب و کار شما باشد . این که شما به همراه شرکاء خود به یک نتیجه واحدِ جمعی برسید و سلایق خود را به گونه ای که قانون تعیین کرده است دراسم تجاریِ شرکت خود به صورت زیرکانه بگنجانید، می تواند هیجان انگیز ترین بخش کار باشد. ۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید.

اسامی برای برند

پس میتوان گفت که با اهمیت دادن به مواردی چون انتخاب اسم پیج مناسب که مربوط به حوزه فعالیت ما در این شبکه اجتماعی پر طرفدار باشد. از طرفی نیز میتوانیم با برند سازی و معروف کردن کسب و کار خود از بسیاری از رقیب های خودمان پیشی بگیریم و یک منبع درآمد دومی در اینستاگرام برای خود دست و پا کرده باشیم. سپس بین 2تا three هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید. انتخاب اسم برند به‌درستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌‌و‌کار است.

تجربه ده‌ها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام داده‌ایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد. مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید. من هم سعی کرده‌ام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقاله‌ای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. شما می توانید در بخش استعلام ثبت برند تجاری از سایت قوه قضاییه ، جستجوی علائم تجاری را شخصا انجام دهید و هیچ هزینه ای هم ندارد، اما این فرآیند را می توانید با کمی تجربه همکاران ما بهتر به انجام برسانید.

نکات کلیدی انتخاب اسم برند

در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. سرویس عمومی – هنگام ثبت یک شرکت یکی از مهمترین کارهایی که قبل از هر اقدام دیگری باید انجام بدهید، انتخاب یک نام مناسب است. نامی که هم به شما برای برند سازی و موفقیت شرکت کمک کرده و هم قابلیت دریافت مجوز لازم برای ثبت شرکترا داشته باشد. لذا مهم است که در مورد شرایطی که یک اسم شرکت برای ثبت شدن باید دارا باشد بدانید.

  • نکته آخر اینکه یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده، به‌آسانی به خاطر سپرده شود و بتواند در آینده موجب سودآوری برای شرکت شود.
  • ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند.
  • برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند.
  • البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید.
  • در فرم جستجوی علائم تجاری زیر، لطفا نام و نام برند و کالا یا حوزه ای که می خواهید استعلام بگیرید را وارد نماید.

بنابراین اگر شخصی در ایران خواستار ثبت علائم صوتی یا بویایی و … در انتخاب نام برخی برندها از واژه‌های ایرانی (فارسی یا زبان‌های سایر اقوام ایرانی) استفاده شده است. در انتخاب برخی دیگر، واژه‌هایی با ریشه‌ی غیرایرانی به کار رفته است. عده‌ای دیگر کوشیده‌اند از نام‌ خانوادگی و اسامی اشخاص فاصله بگیرند. گروهی دیگر ترجیح داده‌اند از واژه‌های مخفف استفاده نکنند. تعدادی دیگر از برندهای تجاری نام‌هایی عمومی را انتخاب کرده‌اند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزه‌ی فعالیت برند ندارد.

۱۵٫ اسم‌های تکراری

مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نام‌هایی که با صدای «آ» به پایان می‌رسند، معمولا موفق از آب درمی‌آیند. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم. جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند. میتوان گفت بهترینوکلای شهر کرج در مجموعه ی شما قرار دارند. براساس زبان‌های رایج جهان مورد بررسی قرار گرفته باشد (در زبان‌های دیگر نیز دارای معنا باشد).

کدام نمایندگان مجلس یازدهم حامی طرح شفافیت آرا هستند؟+ اسامی

انتخاب اسم برند زیبا، واقعا می‌تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیدا کردن آن اقدام می‌کنید. ممکن است راه‌های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می‌توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد. برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید .

بهترین اسم‌ با مخاطبان شما صحبت می‌کند و در مورد برند شما چیزی معنی‌دار می‌گوید. با یک فرآیند نام‌گذاری برند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب می‌کنید با مشتریان خود طنین‌انداز می‌شود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش می‌دهد. ثبت تغییرات با انتخاب اسم‌های عمومی نمی‌توانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی می‌تواند این اسم را به چالش بکشد.

دلیل استفاده از این شمایل این بود که بنیان‌گذاران استارباکس عقیده داشتند که محصولات آن‌ها می‌تواند مصرف‌کنندگان را اغوا کند و به‌سمت فروشگاه‌شان بکشاند. لوگوی استارباکس نمونه‌ای از موفق‌‌ترین لوگوهای جهان به شمار می‌آید که تقریبا در سرتاسر این کره‌ خاکی شناخته شده است. سیرن دو دم، پری دریایی معروف لوگوی استارباکس، موجودی افسانه‌ای است که در افسانه‌های شمالی، توجه کشتی‌ها را به خود جلب می‌کرد و باعث غرق شدن آن‌ها می‌شد.

سپس اسامی ضعیف را حذف کرده و با در نظر گرفتن نکات زیر نام شرکت را انتخاب کنید. در میان سه سیلاب حداقل یکی از آن‌ها باید اسم خاص باشد. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، ثبت شرکت اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد. (هر چه تعداد اسم‌های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است).

از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست.

ممنون از حسن انتخاب شما امیدواریم در ادامه موفق و پیروز باشید. حتی اگر به هر دلیلی دلتان می خواهد که خودتان کار را انجام دهید، می توانید از تجربه و تخصص کارشناسان ما استفاده کرده و مشاوره کاملا رایگان بگیرید. 3) راه آخر این است که با خیال راحت این کار را به کارشناسان ما بسپارید و شما به فعالیت های تخصصی تان بپردازید. علامات و کلماتی که با موازین شرعی و عرفی در مخالفت باشد قابل ثبت نمی باشد.

این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند. سلام روز بخیر من استعلام برند از همکارانتون گرفتم خیلی خیلی سپاسگذارم دقیقا اینایی که گفتن احتمالا قبول بشن و من انتخاب کردم قبول شدن و امروز تصدیق برندم به دستم رسید خیلییی خوشحالم. پس ریسک نکنید و از مشاوران خبره کمک بگیرید تا به شما در این باره کمک کنند. فراموش نکنید که برای کسب و کار شما این موضوع خیلی مهم خواهد بود.