در نام شرکت باید کلمه ی «خاص» قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود و این کلمه در کلیه ی نوشتجات شرکت و آگهی ها باید رعایت گردد. در اداره ثبت شرکت ها ، فرم نمونه ی اسناد ، موجود است.می توان این فرم های نمونه را از اداره مذکور تهیه و تکمیل کرد و ذیل تمام اوراق باید توسط همه شرکا ( موسسین ) امضا شود. در این صورت پرونده دارای ایراداتی است که ممکن است قابل رفع باشد ، در این حالت می بایست ایرادات پرونده را دقیقاَ رفع نمود و توسط پاکت های مخصوص رفع نقص به اداره ثبت شرکت ها فرستاد تا پس از طی مراحل مخصوص رفع نقص انجام گیرد و پرونده ثبت گردد. با ارسال مدارک از طریق پست، مدارک به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل و مسئول مربوطه به بررسی مدارک می پردازد. متقاضی بایستی حق الثبت و حق الدرج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه را پرداخت نماید و مدارک را به قسمت ثبت دفاتر اداره ی ثبت شرکت ها تحویل داده و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر و تعیین شماره ی ثبت سهامداران (که خود یا از سهامداران بوده یا وکیل رسمی شرکت می باشد) با قید (ثبت با سند برابر است) امضاء اخذ می نماید و سپس آگهی تایپ شده باید به امضاء رئیس اداره ی ثبت شرکت ها برسد.

ب: مدارکی دال بر فعالیت شخص متقاضی از قبیل جواز کسب، جواز تأسیس، کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری، جواز فعالیت از یکی از سازمانها، نهادها، وزارتخانه ها، اتحادیه ها و سایر مراجع دولتی. کارت شناسایی متقاضیان را اخذ می کند وآن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه تطبیق می دهد. برای پیگیری ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید وارد سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده و فرم مربوط به تغییرات شرکت را تکمیل کنید. پس از درج اطلاعات خواسته شده و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد. 4- پس از تکمیل دقیق اطلاعات فرم های مورد نظر و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه ، به شما یک شماره ثبت داده می شود که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود. برای ثبت یک شرکت سهامی عام شما نیازمند ۵۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه خواهید بود و اگر با کمتر از این میزان شرکت را به ثبت برسانید یک سال زمان خواهید داشت تا سرمایه را به میزان حداقل افزایش دهید و در غیر این صورت باید نسبت به تغییر نوع شرکت به یکی از دو شرکت گفته شده در بالا اقدام کنید.

چقدر این هزینه بای خود ثبت است و چقدر کارمزد موسسه. تغییرات و تصمیمات چقدر هزینه دارد؟ حداقل دستمزد جهت ثبت کلیه شرکتها 1.500.000 ريال و سایر هزینه ها (حق الثبت – حق التمبر – روزنامه رسمی) طبق واریزی های اداره ثبت که براساس میزان سرمایه و موضوع فعالیت تغییرات محاسبه می گردد و زمان ثبت شرکت 30 الی 45 روز می باشد. اگر شریک های ضامن بیش از یک نفر باشد، مسئولیت آنها در مقابل طلب کاران و روابط آن ها با یکدیگر، مطابق مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. بسته به میزان موضوع شرکت متفاوت خواهد بود و شرکتهای سهامی خاص الزامی است. در حال حاضر، روز به روز به انواع شرکت ها افزوده می شود که بر حسب موضوع و فعالیت، ثابت یا ثابت نبودن سرمایه شان و یا برحسب سهیم بودن دولت در سرمایه آن ها و نسبت این شراکت، قواعد راجع به آن ها متفاوت است.مع ذلک باید توجه داشت که هر چند این شرکت ها گوناگون اند، قالب های عمده آن ها، در واقع همان قالب هایی است که قانون تجارت تهیه کرده است.البته اقتباس فعالان تجاری از قالب شرکت سهامی بیش از قالب های دیگر است.امروزه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص از متداول ترین انواع ثبت شرکت می باشند.  This con tent was created with GSA  C​ontent G en erator D᠎emoversion.

در نتیجه برای ثبت شرکت در تهران فرد متقاضی باید مبلغ را به حساب واریز کند و فیش آن را به واحد حسابداری اداره ثبت شرکت ها تحویل دهد. در پایان این فرایند، متقاضی ثبت باید یک نسخه از آگهی را به «واحد روابط عمومی» مستقر در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی و نسخه دوم را به دفتر روزنامهی رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، تحویل دهد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما اینکار انجام شود و در صورتیکه کارکردی هم نداشتید دفاتر سفید و اظهار نامه سفید ارسال نمائید- این کارها بسیار بسیار ساده بوده و از طریق پست هم انجام می شود. این وضعیت همان وضعیتی است که در صورت ایراد نداشتن مدارک می بایست اتفاق بیفتد، در صورت رویت این وضعیت پرونده می بایست نسبت به چاپ پیش نویس آگهی ثبتی اقدام نموده و شخص امضاء کننده دفاتر با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفاتر ، مدارک مربوط به ثبت شرکت ها را اخذ نماید.

با یک نگاه به تاریخ تصویب قوانین و مقررات ثبت شرکت­ ها ، به راحتی می توان فهمید که این تاریخ ­ها مربوط به یک قرن پیش هستند . استفاده از این خدمات میتواند تضمینی برای در نظر گرفتن همه جوانب امر در تغییرات شرکتها برای کسبوکارهای امروزی باشد. حداقل دستمزد تغییرات و تصمیمات شرکتها 1.500.000 ريال می باشدو سایر هزینه ها (حق الثبت – حق التمبر- روزنامه رسمی) طبق واریزی سهامی اداره ثبت شرکتها اخذ می گردد. همان طور که گفتیم، برای تاسیس و ثبت شرکت های سهامی خاص طرح و تنظیم اعلامیه پذیره نویسی لازم نیست و قانون گذار تسلیم اظهارنامه به ضمیمه اسناد و مدارک فوق را به مرجع ثبت شرکت ها کافی می داند. در این سامانه اطلاعاتی از متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص خواسته می شود که باید آنها را تکمیل کرد. خواهشمند است ما را تا پایان این نوشتار همراهی بفرمایید. اتاق بازرگانی تهران در چارچوب تفاهمنامه خود با اداره ثبت شرکتها، خدماتی جدید را با هدف صرفهجویی در هزینه و زمان اعضا به خدمات پیشین خود افزوده است. اگر به هر دلیلی نتونید به فعالیت شرکت ادامه بدید واگذاری این شرکت به شخص دیگری برای شما کم هزینه تر خواهد بود. محاسبه مالیات شرکتها معمولا ارکان مختلفی دارد و کمتر شاهد وحدت رویه در اخذ مالیات شرکتها هستیم اما در صورتیکه دفاتر قانونی دریافت شده باشد و سود و زیان شرکت به صورت قابل قبول ارائه شده باشد پس از کسر هزینه درآمد معمولا 25% مالیات اخذ می گردد البته بعضی از شرکتها یک سری فعالیت تجاری خود را در دفاتر درج نمی کنند تا به نوعی از مالیات آن فرار کنند اما در صورتیکه حتی یک مورد مغایرت قابل اثبات در دفاتر باشد مالیات شرکت علی الراس خواهد شد شرکت بخودی خود و در صورتیکه فعالیت نداشته باشد به هیچ عنوان شامل مالیات قابت نخواهد بود توصیه ما به شما این است پس از ثبت شرکت کلیه فعالیتهایی که تاکنون به صورت حقیقی انجام می دادی به همان گونه ادامه دهید و فقط در مواردی از شرکت و شخصیت حقوقی استفاده شود که چاره ای جز استفاده از آن نیست مطمئن باشید شرکت دارای وسائل مالیاتی بسیار ساده و بدون دردسر است فقط شما نیازمند مشاوری هستید که به صورت دوره ای کلیه امور مربطوه را به شما یادآوری نماید که اگر افتخار همکاری با شما مدیر محترم را داشتیم حتما از طریق SMS به شما اطلاع رسانی خواهیم نمود.

طبق بخشنامه 92/90536 مورخ 26/05/92 اداره ثبت شرکتها تبدیل نوع شرکتها به نوعی دیگر امکان پذیر نیست و فقط درخصوص شرکت سهامی خاص که قابل تبدیل به شرکت سهامی عام خواهد بود. 1-تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. 3-انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه ی سهامداران رسیده باشد. چنانچه سهامداران و هیئت مدیره شرکت قصد ایجاد تغییر در شرکت را داشته باشند طی مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده با تمام و یا اکثریت حضور شرکا یا صاحبان سهام در این مورد اتخاذ تصمیم می نماید. این نوع شرکتهای سرمایهگذاری، در پی به دست آوردن سود از نوسانات قیمت سهام در بازار هستند و قاعدتا باید فقط در سهام پذیرفته شده در بورس سرمایهگذاری کنند.در حال حاضر، اکثر شرکتهای سرمایهگذاری در ایران همزمان هر سه فعالیت شرکت مادر، شرکت مدیریت سرمایهگذاری و شرکت سرمایهگذاری را دارند. https://vanak.org/company-registration/ اظهار نامه، باید در حوزه مربوط به واریزی های رسمی برابر اصل.

همانگونه که مطلع هستید یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی، دنیای مجازی بر بستر وب و شبکه های اجتماعی گوشی های همراه است که کمک قابل توجهی به رونق کسب و کار می نماید. برای این کار باید در قسمت نام های درخواستی، پنج نام را به ترتیب اولویت در سامانه درج نمایید. این شرکت از حداقل دو شریک تشکیل می شود،ولی در آن، بر خلاف شرکت های تضامنی و نسبی،مسئولیت شرکا در قبال طلبکاران شرکت محدود به آورده آن ها در شرکت است. لذا شناسایی شخصیت حقوقی برای شرکت های تجاری خارجی در صورتی مصداق دارد که این شرکت ها در کشوری که تشکیل شده اند، دارای شخصیت حقوقی باشند. این مدارک با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن فعالیتهای شما با همدیگر تفاوتهایی دارد اما اگر میخواهید تمامی کارهای مربوط به ثبت برند شماره یک وکیل یا فردی از جانب شما ارائه نماید باید حتماً وکالتنامه معتبری را به آنها ارائه نمایید تا در طول مراحل ثبت شرکت بتواند به طور کامل تمامی کارها و مراحل ثبت شرکت خدمات پرستاری را به درستی انجام دهد. تهیه اساسنامه که باید به امضای کلیه سهامداران برسد. تست های مندرج در این کتاب شامل همه مباحث پنج گانه: وکالت، اقرار، ایمان، قضاء و شهادات از تحریرالوسیله بوده و به کلیه تست های کتاب(بدون استثناء) به طور تشریحی پاسخ داده شده است.