ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

توسط

در

این یک نام عالی و محبوب در اسکاتلند، ایرلند و انگلستان است. مانند لئو که کوتاه شده اسم لئوناردو است، لنزو نیز کوتاه شده اسم لورزنو است. رمی در سال 2009 در بین اسامی محبوب قرار گرفت و سریعا محبوبیت آن افزایش پیدا کرد. فقط اسامی فلورا و فلورانس در این روزها محبوب نیستند، بلکه اسم فلورین نیز در این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تا مجبور نشویم که نام شرکت را در آینده تغییر دهیم. یا خود را محدود به فعالیت در همان زمینه اولیه کنیم. بعضی از شرکت‌ها عمداً یک نام تجاری را که مشتریان به سختی آن را تلفظ می کنند انتخاب می‌کنند.

جف بزوس هوشمندانه نام تجاری زیبای آمازون را برای خودش انتخاب کرد که همزمان از چند کلید ساخت نام تجاری استفاده کرده است. یکی از مثال‌های ما در آن کارگاه هم تغییرات شرکت اسم تجاری شیک و تصویری آمازون بود. آقای جف بزوس مالک کنونی بزرگترین خرده‌فروشی اینترنتی در جهان، ابتدا قرار بود نام سایت خودش را کادابرا CADABRA بگذارد.

جستجو در بانک اسامی آلامتو

کسب‌و‌کار شما هم مثل بچه کوچکی است، که تازه قرار است به دنیا بیاید. که از آنسوی زبانهای شرقی وارد کشور شده و به تدریج زبانهای ایرانی رو کنار زده و زبان غالب شده. آیا مشتریان شما قشر خاصی از جامعه هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوه‌های مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها، این نکته را بخاطر بسپارید.

این نشان می دهد که تا چه اندازه این اسم محبوب شده است. این نام بسیار شیرین و برازنده برای فرشته کوچک شما است. آلیس یک نام شیرین و قوی دیگر ایتالیایی است زمانی که بازیگر تینا فی این نام را در سال 2010 برای دخترش انتخاب کرد، بسیار محبوب شد. این نام همراه با نام «ایزابل» بسیار محبوب است.

اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وب‌سایت هستند. حتما مشتری آن استفاده خواهد نمود ، به یاد خواهد آورد ، تکرار خواهد کرد و به دیگران توصیه خواهد نمود.

نام دامنه باید به گونه ای انتخاب گردد که هنگام معرفی به مشتری، به راحتی آن را فهمیده و بتواند بدون اشتباه آن را تایپ کند. سعی کنید نام دامنه انتخابی شما دارای حالت‌های مختلف برای تایپ نباشد. نام نوعی درخت در جنگل‌های شمال ایران و به‌ویژه مازندران. با معنی برای مغازه همیشه در خاطر مشتریان باقی می ماند و سبب می شود که مشتریان و کاربران شما چندین بار از مغازه ی شما بازدید کنند.

  • در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .
  • در ایران اسم‌های دوقسمتی به‌صورت ملی مذهبی هم انتخاب می‌شوند.
  • نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم.
  • هدف از انتخاب نام متفاوت و خاص برای برند یک مفهوم است که با تعدادی از اسامی روبرو است.

لطفا در بخش نظرات زیر بنویسید که کدام نام را بیشتر از سایرین دوست داشتید. سوفیا یک لحن بیان زیبا و معنی دوست داشتنی دارد. این نام محبوب اروپایی نیز در سرتاسر جهان به کار می رود.

اسامی خاص در زبان انگلیسی ویژگی‌های مختص به خود را دارند که در این بخش با آنها آشنا خواهیم شد. امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده از نوشتار انگلیسی اسم نیز در نام کاربری و برخی فرم ها مهم می باشد، پس به نوشتار و به خصوص معنای انگلیسی اسم نیز توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. یک ثبت برند دامنه ملی محسوب می شود که انحصارا متعلق به کشور ایران است و فقط برای ایرانی ها به ثبت می رسد. گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را همان کشور قرار میدهد. اسم یار یک سرویس آنلاین انتخاب نام دامنه می باشد و حاوی دیتابیسی کامل از بهترین اسامی مناسب برای انتخاب به عنوان دامنه سایت می باشد.

نمونه کارهای طراحی اسم

البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم. ما کتاب راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند.

این نام در فنلاند و مجارستان بسیار محبوب است، اما اخیرا در سایر نقاط جهان نیز رواج پیدا کرده است. وقتی این نام را صدا می کنید، بسیار عالی به نظر می رسد. اکنون قصد داریم تا 50 نام محبوب پسر را به شما معرفی کنیم. این یک نام یونانی است و وقتی شنیده می شود، لحن بسیار زیبایی دارد. آدری از نام های محبوب اروپایی است که اخیرا رواج یافته است.

اسم های هنری خاص

و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد.

چرا انتخاب نام برای برند حائز اهمیت است؟

این استراتژی پر خطر تلاش می‌کند تا شرکت را بهتر از رقبایش نشان دهد. اما مشاوران حرفه‌ای کسب و کار ، نظری بر خلاف این دارند. رقبای شما چه اسامی دارند؟ برای انتخاب اسم مناسب با قابلیت برندسازی٬ فهرستی از اسامی آنها تهیه کرده و با هم مقایسه کنید تا ایده شما توسعه پیدا کرده و اسم مناسب تری انتخاب کنید. بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت شرکت در تهران ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است. اسم گالری شما باید خاص و منحصر به فرد باشد و قابلیت تبدیل شدن به برند را داشته باشد. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند.