فروش برند و راهنمای انتخاب اسم برند » فروش برند، خرید برند، ثبت برند ، واگذاری برند ، 09128307939

توسط

در

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری ثبت برند از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید.

سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود.

در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژه‌های نام برند تکرار می‌شوند. البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این ثبت شرکت اسامی به یک حرف می‌رسیم و دوباره از همان شروع می‌کنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد. سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته می‌شود و می‌تواند به نام برند قدرت بدهد. نام‌های زرنگ نام‌هایی هستند که به دلیل ویژگی‌ها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند.

انتخاب اسم برای برند

برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المان‌های بصری هستن. چون با گفتن اسمشون یه تصویر واضح ازش تو ذهن مشتری شکل می‌گیره. به نظرم برند یک، بهترین مسیر برای انتخاب دامنه با کیفیت است، استفاده از این سیستم را پیشنهاد می کنم. یک نام خوب می تواند شما را به کانون توجه تبدیل کرده، معیار های کسب و کار شما را با یک یا دو لغت برجسته کرده و شما را بعنوان رهبری واقعی و نوآور به مخاطبین معرفی کند. داشتن یک نام مناسب که بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما چیزی ندانند. خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است!

پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.

مقررات و قوانین انتخاب اسم شرکت

اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشه‌دار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه می‌شود! به همین دلیل است که کلید خوش‌آوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کرده‌ام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند.

  • اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلی‌ترین و خاص‌ترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های آن است.
  • چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه….
  • تجربه ده‌ها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام داده‌ایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد.
  • در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید.
  • یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد.

در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب و کار جلب می‌کنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند. باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب و کارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد.

در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو می‌اندازد. اولین مثال این دست از نام‌ها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سال‌های سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمی‌توانید راجع‌به انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک سایت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد.

اسم برند

زمانی که به پاسخ این سؤال‌ها برسید هویت بنیادین برند شما شکل می‌گیرد و باید بعد ازآن به تحلیل رقبا بپردازید و نقاط مشترک و ضعف او را شناسایی نمایید و ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا به ترسیم بکشید. با در نظر گرفتن این معیارها با اندکی صبر، حوصله و تحقیق می‌توانید به یک انتخاب درست و متمایز دست پیدا نمایید. پیگیری ثبت تغییرات شرکت ”آمازون” به عنوان یک مثال بارز در این حوزه شناخته می شود، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و… است. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید.

اطلاعات تماس

انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند. شروع به ساختن لیست‌های اسامی در دفترچه یادداشت خود کنید. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر. ممکن است با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید.

ابتدا با مشاوران ما صحبت کنید تا بهترین پیشنهاد به شما داده شود، پس از گرفتن مشاوره رایگان می بایست برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید. پس از تکمیل مدارک ادامه کار را به ما بسپارید و منتظر آماده شدن برند خود باشید. در پاسخ باید بگوییم که می توان این کار را انجام داد، اما ثبت نکردن برند عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.

اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. امروزه نباید به هیچ‌وجه پروسه‌ی انتخاب اسم برند را ساده گرفت، انتخاب اسم برند از قوانین اولیه‌ی شروع یک کسب‌وکار موفق است، اسم یک برند فراتر از یک اسم معمولی است و قسمت بزرگی از نتیجه کسب‌وکار شما را شامل می‌شود. درست مثل مادر و پدری که قرار است صاحب فرزندی شوند و پروسه ی انتخاب اسم پیش رویشان است.