۲ جلد اساسنامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود که تمام صفحات آن باید توسط تمام سهامداران امضا شود.

مشاهده هرگونه مغایرت در ثبت سامانه و مدارک ارسالی به اداره مربوطه باعث برگشت دادن پروژه و منتفی اعلام کردن درخواست افراد می شود. و این موضوع یعنی دوباره کاری و انتظار دوباره.

توجه داشته باشید که مدیرعامل یک شرکت، به هیچ عنوان نمی تواند در دو شرکت به صورت همزمان سمت مدیریت عاملی را داشته باشد. این موضوع در شرکت های خصوصی و عمومی تفاوتی نمی کند.

با توجه به این حجم از تفاوت هایی که بین شرکت ها وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که یک قیمت برای شرکت های مختلف صادر شود.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سمت دیگری است که شخصی که این سمت را بر عهده دارد در واقع یک مسئولیت موقت دارد.

مجمع عمومی موسس پس از رسیدگی و احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و پرداخت مبالغ لازم وارد شور شده و اساسنامه شرکت را تصویب و اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت را انتخاب می نمایند و مدیران و بازرسان باید کتبا قبولی خود را اعلام و در این مرحله شرکت تشکیل شده محسوب می گردد آنگاه اساسنامه مصوبه مجمع عمومی موسس به ضمیمه صورتجلسه مجمع و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان و صورتجلسه هیات مدیره و سایر مدارک مورد نیاز جهت ثبت به اداره ثبت شرکتها تحویل گردد و چنانچه شرکت تا شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به ثبت نرسد به درخواست هر یک از موسسین با پذیره نویسان اداره ثبت شرکتها گواهی نامه ای حاکی از عدم ثبت شرکت صادر و به بانکی که تعهد سهام و تادیه وجوه در آن بعمل آمده ارسال می دارد تا موسسین و پذیره نویسان به بانک مراجعه و تعهدنامه و وجوه پرداختی را مسترد دارند و هر گونه هزنیه که برای تاسیس شرکت پرداخت شده بعهده موسسین می باشد.

بدیهی است که فقط اولین مدیران شرکت توسط مجمع عمومی موسس انتخاب می شوند. قانونگذار درشرکت های سهامی خاص تشکیل مجمع عمومی موسس را الزامی ننموده (ماده ٨٢ قانون فوق الذکر) لذا این نوع شکرت مخیر در تشکل مجمع عمومی موسس یا عدم آن می باشد. معمولا رویه چنین است که به هنگام تاسیس شرکت های سهامی خاص انتخاب اولین مدیران برابر ماده ٢٠ (ل.

پس در نتیجه صاحبان شرکت ها به جای انحلال شرکت به واگذاری و فروش آنهم میتوانند فکر بکنند .

*** از لزومات اتخاذ کد اقتصادی، نیاز به آن برای دریافت کارت بازرگانی است.

پس از صدور جواز می توانید نسبت به اخذ پروانه بهره برداری اقدام نمایید. یعنی جهت صدور پروانه بهره برداری، قدم نخست اخذ این جواز است.

شرکت سهامی عام نوع دیگری از شرکت‌ سهامی است که قسمتی از سرمایه‌ی آن توسط فروش سهام به افرادی غیر از مؤسسان شرکت تأمین می‌شود. اعضای هیئت مدیره در شرکت‌ سهامی عام تنها از میان سهامداران انتخاب می‌شوند و نباید ممنوعیت قانونی برای تجارت داشته باشند و همچنین تعداد اعضای آن‌ باید حداقل ۳ نفر باشد.

همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌های مختلفی مانند مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام و … در ایران وجود دارند. آیا می‌دانید قوانین ثبت هرکدام به چه صورت است؟

ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست. لطفا پرسش‌های نامرتبط با هر پست را در سایت جواب ۲۴ مطرح کنید.

اگر برایتان سؤال پیش آمده است که مال منقول به چه چیزی گفته می‌شود، باید بگوییم که مال منقول به اشیائی گفته می‌شود که انتقال آن از محلی به محل دیگر امکان‌پذیر است؛ بدون اینکه به خودش یا محلی که در آن قرار دارد خسارتی وارد شود.