لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

توسط

در

این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکارهاست. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروفVictoriaSecretاز شرکتی که اسم برند خود راVictoria’s Little Secretگذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. در صورت داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی می‌توانید از اسامی با ریشه غیر از زبان فارسی استفاده نمایید. برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید. قدم دیگری که باید قبل از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید. برای این منظور، لیست کاملی از همه رقبا در اسم برند خود تهیه کنید.

از صفر تا one hundred ثبت برند چرم در ایران در حدود 70 روز زمان می برد. اما پذیرش اولیه حدود 35 روز زمان می برد و پس از پذیرش اولیه تقریبا این برند برای شما شده است. در نهایت باید بگوییم که در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعات کاملی را در رابطه با ثبت برند چرم بیان کنیم.

  • اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد.
  • رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است.
  • دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد.

ارزش دارایی‌های کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام دارایی‌های آن است. در این فهرست سعی کرده‌ام فهرست کاملی از برندهای ایرانی که مشغول تولید پوشاک (لباس رسمی، لباس زیر، کیف، کفش و …) هستن رو به کمک دوستان خودم جمع‌آوری کنم. در ادامه به فهرستی از این برندها که به ترتیب حروف الفبا لیست شدن می‌تونین دسترسی داشته باشین. به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید.

سفیر برند چیست؟ نگاهی جامع بر وظایف سفیر برند

شما میتوانید در نام برند خود از اسامی شهرها، کشورها، محله ها و مکان های معروف استفاده کنید. از جمله این نوع نامگذاری میتوان به برندهای “فرش ستاره کویر یزد” و “کاشی آریزونا” اشاره کرد. نمونه های دیگر از این دسته، برندهای اکسون، کداک و زیراکس هستند که به شهرت زیادی رسیده اند.

اسم برند ایرانی

برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد .

گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آن‌قدر فرآیند طولانی و اعصاب‌خردکنی می‌شود که بعضی‌ها حاضرند پول بدهند تا بقیه برای‌شان اسم برند انتخاب کنند! البته چنانچه علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری درباره کلیدهای انتخاب اسم برند هستید می‌توانید با کلیک روی همین خط به سایت ما هزار مدیر سر زده و از سایر کلیدهای انتخاب اسم برند نیز آگاه شوید. ثبت شرکت بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است.

زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد . کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود .

زنجان، اراضی مصلی، نبش چهارراه پلیس، نبش مصلی یک، قطعه‌ ۸۸، واحد ۱، شرکت مسیرسفید

برای قانون کپی رایت پیگیری کنید که نام های مشابه برند شما وجود نداشته باشد، و سپس برای ثبت آن به مراکز مربوط به ثبت شرکت و برندهای تجاری مراجعه کنید. چرا که اگر نامی مشابه برند شما وجود داشته باشد، صاحبان این برند و می‌توانند از شما شکایت کنند. از انتخاب اسم های دوره‌ای که بین مردم محبوب می‌شوند، اسم ترندها و مدهای زودگذر در دنیای فشن نیز پرهیز کنید. زیرا به مرور زمان این اسم‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند و به شما نتیجه عکس می‌دهند. پس نامی انتخاب کنید که با توجه به افزایش طول عمر تجارت و برند شما برای مخاطب‌تان همیشه تازه و هیجان‌انگیز باشد.

ثبت برند برای شرکت های تجاری باعث می شود شرکت شناخته شده باشد و برای تبلیغ یا صادرات محصولات مشکلی به وجود نیاید. درواقع آن چه شرکت شما را با شرکت های دیگر متمایز می کند. سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب ثبت برند تجاری کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم می‌پرسد. اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود.

این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید . نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد.

به زبان آوردن این اسم‌ها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژه‌ای در ذهن دارند. به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند. اما هیچ فرمول اثبات شده‌ای برای انتخاب اسم برند و موفقیت آن وجود ندارد. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی ثبت تغییرات شرکت قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم).

ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شرکتهای با تابعیت خارجی بنحو شرکتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شرکتهای خارجی منعکس می شود. ارمنستان یکی از کشورهای منحصر به فرد و باستانی در منطقه قفقاز است، این کشور سرزمین کوچکی دارد و گردشگران در آن فرصت های زیادی برای تفریح دارند. نام شرکت مواد غذایی باید پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان. بیش از ده سال است که در حال کسب تجربه و مطالعه مستمر در زمینه برندینگ و بازاریابی هستم.