مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود در کرج

توسط

در

قانون گذار ایران در مورد تعداد مدیران تصفیه پیش بینی خاصی نکرده است ؛ بنابراین ، برحسب اهمیت شرکت در حال تصفیه می توان یک یا چند نفر را به سمت مدیر تصفیه منصوب کرد . علاوه بر این ، معین نکرده است که در صورت تعدد مدیران اقدمات آنان باید جمعی باشد ، یا به طور انفرادی نیز می توانند عمل کنند . در حقوق فرانسه ، راه حل این است که هر کدام از مدیران تصفیه می توانند به طور جداگانه عمل کنند ( ماده 275 آیین نامه قانون 1966 ) . در واقع ، به موجب ماده 212 لایحه قانونی 1347 ؛ « مدیران ثبت برند تصفیه نماینده شرکت در حال تصفیه بوده و کلیه اختیارات لازم را جهت امر تصفیه … عبارت « کلیه اختیارات » شامل اختیار عمل به تنهایی نیز می شود و این اختیار را نیز نمی توان محدود کرد . به این موضوع توجه داشته باشید که برای انحلال یک شرکت از نوع شرکت مسئولیت محدود هم باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید، البته توجه داشته باشید که این مراحل با شرکت های سهامی خاص شباهت هایی دارد و تنها در چند مورد بسیار کوچک متفاوت می باشد که در ادامه هم این موارد را توضیح خواهیم داد.

در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیر عامل اقراربه دریافت کند و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد. چنانچه در اساسنامه یا مجمع عمومی فوق العاده که رای به انحلال شرکت می دهد، در خصوص تعیین مدیر تصفیه ساکت باشد، امر تصفیه با مدیران شرکت است وگرنه امر تصفیه با همان اشخاصی است که توسط اساسنامه مجمع عمومی تعیین شده است. در شرکت های تضامنی ، نسبی، مختلط سهامی و غیرسهامی ، چنان چه مدیر تصفیه قصد ارجاع دعوا به داوری را داشته باشد ، می بایست اجازه شرکاء ضامن را برای کسب این کار کسب نماید . در خصوص شرکت با مسئولیت محدود ، این اجازه باید توسط اساسنامه یا مجمع عمومی به آنان داده شود .

مرجع تعیین مدیر تصفیه در شرکت سهامی

اما دلیل موجه به طور کلی ممکن است چیزی باشد که ادامه فعالیت شرکت را دشوار و غیر ممکن و یا با زیان زیاد همراه کند. برای مثال ممکن است مشخص شود که بخش عمده‌ای از فعالیت شرکت که هدف اصلی تشکیل آن بوده غیرقانونی است. و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی و محل اقامت آن‌ها که قاعدتاً همان نشانی مرکز شرکت است (مگر این که نشانی دیگری تعیین شود) باید در ظرف پنج روز به مرجع ثبت شرکتها اعلام شود. ● در مرحله بعدی موضوع ثبت انحلال شرکت باید در روزنامه‌ های کثیرالانتشار و رسمی که مربوط به آگهی‌ های شرکت می‌ باشند، چاپ شود. بعد از آن که قرض ها پرداخت شد، حال نوبت آن می شود که اموال باقی مانده را بین سهامداران یا شرکا تقسیم کرد.

انتخاب روزنامه کثیر الانتشار درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت درسهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری می باشد. در صورتی‌که از سهام‌داران شرکت، فقط یک شریک باقی بماند، انحلال شرکت تغییرات شرکت به طور طبیعی قطعی است. ممکن است در اساسنامه شرکت مرگ یکی از شرکا یا سهام‌داران، عامل انحلال و ختم فعالیت شرکت عنوان شده باشد. به هر حال در این شرایط هم، مدیر تصفیه باید فرایند تصفیه شرکت را شروع کند.

  • به این معنی می باشد که ان کار یا شرکت منحل شده است ولی این تصوری کاملا اشتباه میباشد.
  • معرفی مدیر تصفیه شرکت نیز از مواردی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.
  • سهامداران شرکت باید با توجه به مقررات یک صورتجلسه تحت عنوان مجمع عمومی فوق‌‌العاده تنظیم کنند و آن را به همراه سایر مدارکی که ذکر شد به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهند.
  • حمید جان شما می توانید فعالیت داشته باشید حتی بدون دفتر، این مورد بستگی به نوع کسب و کار شما دارد اما کد اقتصادی نمی توانید بگیرید.
  • به دلیل رواج این اتفاق در این مقاله به آثار انحلال شرکت و مدارک آن می پردازیم زیرا در زمان انحلال باید پروسه ای را طی کرده و مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت ارسال کنید تا انحلال شرکت ثبت شود و از شما مالیاتی بابت شرکت حقوقی دریافت نشود.

درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید. اگر شرک برای مدت معین و محدود تشکیل شده باشد و آن مدت تمام شود شرکت منحل می شود البته باید گفت که می توان با تمدید کردن آن از انحلال آن جلوگیری کرد. همچنین در کنار نام شرکت نباید اسمی از شرکا درج شود و اگر نام یکی از شرکا در کنار نام شرکت درج شود مسئولیت نامحدود و تضامنی گریبان گیر این شریک خواهد بود. یعنی شریکی که اسمش درج شده به صورت نامحدود موظف به جبران بدهی های شرکت است. ماده 111 هر تغییر دیگری راجع باسانامه باید باکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند بعمل آید مگر اینکه در اساسنامه اکثریت دیگری تصور شده باشد.

روش و مراحل ثبت تغییرات و انحلال شرکت یا موسسه

مدیران تصفیه کلیه اختیارات لازم را جهت امر تصفیه دارا می باشند و می توانند در صورت وقوع اختلاف آن را به داوری ارجاع دهند. ۲ – در صورتی که مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به حساب‌های هر یک از سال‌های مالی تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه معین کرده است‌تشکیل نشده باشد. طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما.

مدیر تصفیه شرکت با مسئولیت محدود

در صورت اختیاری، اعلان انحلال و مشخص کردن مدیر و یا مدیران تصفیه بر اساس صروت جلسه رسمی شرکت می باشد و می بایست برای اعلام به اداره ثبت شرکت ها برای ثبت آگهی در روزنامه برای اطلاع اشخاص ذی نفع اقدام شود. در شرکتهای با مسئولیت محدود و تعاونی نیز امر تصفیه اصولا با مدیران شرکت است. البته این شرط استثنائاتی دارد که اساسنامه شرکت یا اکثریت معینی از مجمع عمومی می تواند شخص دیگری را انتخاب نماید.

از نظر جزایی در صورتی که مدیران تصفیه بر خلاف قوانین عام، مرتکب جرایمی از قبیل خیانت در امانت، کلاهبرداری و غیره می شوند، طبق مقررات پیش بینی شده تعقیب و مجازات خواهند شد. 1- در صورت تصمیم عده ای از شرکاء که سهم الشرکه آن ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد (بند ب). این، اکثریت سرمایه ای است و بنابراین حتی اگر “دو” نفر از شرکاء دارای بیش از “50 درصد” سرمایه باشند، شرکت قابل انحلال ثبت شرکت است ولو اینکه تعداد شرکای دیگر بسیار زیاد باشد و راضی به انحلال نباشند. در صورت تصمیم عده‌ای از شرکا که میزان سهم آن‌ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد. بنابراین اگر حتی دو نفر از بیست نفر شریک بیش از ۵۰% سرمایه شرکت را دارا باشند، هر زمان که اراده کنند می‌توانند شرکت را به استناد این بند منحل کنند. این بند جنبه الزام آور دارد و به هیچ وجه نمی‌توان اکثریت سرمایه‌ای را تغییر داد.

در صورتی که در هر قسمت از مراحل، نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید از طریق روش های ارتباطی که در وبسایت برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است، با ما در تماس باشید. لازم به ذکر است خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند و … از جمله کارهای حقوقی این موسسه است. برای درک بهتر نحوه انحلال شرکت با مسئولیت محدود ابتدا باید بدانید که انحلال شرکت به چه معناست. منظور از انحلال شرکت تعطیل شدن، از بین رفتن یا برچیده شدن آن شرکت می‌ باشد.

اگر چه تمام سهم‌الشرکه شرکت، باید در شرکت با مسئولیت محدود در بدو تاسیس پذیره‌نویسی و پرداخت شود اما این پرداخت ممکن است صوری باشد. پس از منحل شدن شرکت، قابلیت تبدیل شرکت از نوعی به نوع دیگر از بین می‌ رود، زیرا شخصیت حقوقی با همان نوع قبل از شرکت صرفاً برای انجام امور تصفیه و پرداخت دیون و وصول مطالبات باقی می‌ماند و امکان تبدیل شرکت به نوعی دیگر از شرکت‌ها بطور کل از بین می‌رود. از زمان انتخاب مدیر تصفیه، وظایف و اختیارات اعضاء هیئت مدیره شرکت خاتمه یافته تلقی می‌شود و مدیر تصفیه نماینده شرکت منحل شده و در حال تصفیه محسوب می‌شود. میزان مالیات انحلال شرکت یکی از پر تکرار ترین سوالات و از مهمترین دغدغه‌های متقاضیان است که در پاسخ باید بگوییم در واقع انحلال شرکت هیچگونه مالیاتی ندارد.