مراحل ثبت انحلال شرکت

توسط

در

در این حالت باید قوانین مربوط به پرداخت قروض و بدهی ها در کنار پرداخت سهم الشرکه و سهام هر کدام از اعضا رعایت گردد. به این صورت که ابتدا باید لیست جامعی از دارایی های منقول و غیرمنقول شرکت تهیه کرده و بعد از تخمین میزان دقیق دارایی شرکت، بدهی طلبکاران پرداخت شود. بعد از بدهی طلبکاران نوبت به پرداخت سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود و پرداخت سهام در شرکت سهامی خاص می رسد. چون شرکت از زمان انحلال در حال تصفیه است ، از همان زمان هم وظیفه مدیران شرکت خاتمه پیدا می کند و وظیفه مدیر یا مدیران تصفیه شروع می شود ( ماده 211 لایحه قانونی 1347 ) . در شرکتهای سهامی امر تصفیه با مدیران فعلی شرکت است ، مگر آنکه اساسنامه شرکت یا مجمع عمومی فوق العاده ای که به ثبت شرکت رأی می دهد ترتیب دیگری مقرر کرده باشد ( ماده 204 لایحه قانونی 1347 ) . با توجه به اینکه « انحلال شرکت ، مادام که به ثبت نرسیده و اعلان نشده باشد ، نسبت به اشخاص ثالث بلااثر است » ( ماده 210 لایحه قانونی 1347 ) ، می توان گفت اقدمات مدیر تصفیه نیز ، اگر انحلال شرکت آگهی نشده باشد ، نسبت به اشخاص ثالث بلااثر است .

انحلال شرکت

سلام ما یک شرکت با مسئولیت محدود داریم که سال 99 ثبت شد و بدون فعالیت قصد انحلال شرکت داریم لطفا راهنمایی بفرمایید و هزینه انحلال را هم بفرمایید. با سلام بله باید تمدید مدیران انجام بدید بعد صورتجلسه انحلال شرکت تشکیل بدید، اگر مشکل مالیاتی ندارد ما ثبت تغییرات شرکت را پیشنهاد می کنیم چون سابقه تاسیس بیشتری دارد. چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با حضور کلیه سهامداران تشکیل نشده و بلکه با حضور اکثریت سهامداران باشد، ارائه اصل روزنامه کثیر الانتشار شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق العاده است الزامی است. بنابراین بطور خلاصه باید عرض کنیم که در قوانین ایران و همچنین در رویه مرسوم اداره ثبت شرکتها و سازمان امور مالیاتی کشور، چیزی تحت عنوان مالیات انحلال شرکت وجود ندارد.

در پایان مجمع یک نفر از مدیران شرکت به عنوان مدیر تسویه انتخاب و اگر مدیر تسویه معین نشده باشد و یا اینکه تعیین شده ولی به وظایف خود عمل ننماید هر شخص ذینفع دیگر می تواند به دادگاه مراجعه و تعیین مدیر تسویه جدیدی را از دادگاه بخواهد. ۵- در صورتی که به واسطه ضررهای وارده ثبت تغییرات نصف سرمایه شرکت از بین رفته و یکی از شرکا، تقاضای انحلال کرده و محکمه ، دلائل او را موجه دیده و سایر شرکا حاضر نباشند ،سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد پرداخته و اورا از شرکت خارج نمایند. صورتجلسه منحل شدن شرکت که باید توسط مدیر تصفیه و همه ی اعضا امضا گردد.

راهنمای انحلال شرکت

بر اساس قانون تجارت و بخش‌نامه جدید اداره ثبت شرکت‌ها، امکان تبدیل شرکت‌‌های تجاری به یکدیگر مجددا برقرار شده است. بر اساس این بخش‌نامه، کلیه شرکت‌های تجاری ماده ۲۰ قانون تجارت می‌توانند با رعایت مقررات به یکدیگر تبدیل شوند. آیا می‌دانید ثبت برند تجاری سهامی خاص طبق چه شرایطی اتفاق می‌افتد؟ اگر شرکت برایتان سودآوری ندارد یا مسئولیت‌هایتان زیاد شده و می‌خواهید شرکت سهامی خاص خود را منحل کنید، این مطلب را بخوانید. چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با حضور کلیه شرکاء تشکیل نشده و بلکه با حضور اکثریت شرکاء باشد، ارائه اصل روزنامه کثیر الانتشار شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق العاده است الزامی است. بند ۲۰ ماده ۸ لایحه اصلاحی قانون تجارت نیز اعلام می دارد که بایستی نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن در اساسنامه ذکر شود.

  • تا هنگامی که انحلال شرکت در روزنامه کثیرالانتشار آگهی نشود، نمی توان شرکت را منحل شده دانست.
  • آن دسته درآمدی که برای کسب سود بوده است مشمول مالیات است اما درآمد نوع دوم که ناشی از فروش دارایی و اموال شرکت بوده و برای تصفیه انجام شده مشمول مالیات نیست چرا که معامله تجاری و سودآور نبوده است.
  • توجه داشته باشید کلیه زمان در نظر گرفته برای ثبت صورتجلسه انحلال شرکت زمانی بین ۷ الی ۱۵ روز کاری انجام می باشد و هیچ فرقی ندارد که چه تعداد عضو, چه مقدار سرمایه و چه تعداد شریک یا سهامدار داشته باشد.
  • سلام پیگیری دیگری ندارد شما مجدد به دارایی مراجعه کنید یا سامانه اداره دارایی جهت پیگیری اظهارنامه ای که تحویل داده اید.

گاهی یک شرکت بنا به ضرورت به حیات تجاری خود پایان داده و دچار انحلال می شود. سلام جناب سلیمی بله در سامانه مربوطه باید ورود اطلاعات شود، برای مشاوره تماس بگیرید. سلام پیگیری دیگری ندارد شما مجدد به دارایی مراجعه کنید یا سامانه اداره دارایی جهت پیگیری اظهارنامه ای که تحویل داده اید. شرکت هیچ فعالیت اقتصادی نداشته فقط یک حساب بانکی بدون فعالیت به اسم شرکت ثبت کردیم که هیچ گردشی مالی ندارد.

بهتر است بدانید که اگر شرکت بر اساس تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده یا صدور حکم دادگاه منحل شود، مدیران شرکت اختیاری در امر تصفیه شرکت ندارند. در این موارد یک نفر یا چند نفر مدیر تصفیه برای خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت انتخاب می‌شوند. در مواقعی‌که شرکا و سهامداران شرکت بخواهند شرکت را منحل کنند، باید مجمع عمومی فوق العاده را دعوت کنند و موضوع انحلال شرکت را مورد بررسی قرار دهند. در صورتی‌که دو سوم اعضای حاضر در مجمع، رای به انحلال شرکت بدهند، شرکت منحل خواهد شد. ب ) باید تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آنان را ظرف پنج روز به مرجع ثبت شرکتها اعلام کند تا برای اطلاع عممی آگهی شود ( ماده 209 لایحه قانونی 1347 ) . هرگاه مدیر تصفیه ظرف یک ماه پس از انتخاب به این وظیفه خود عمل نکند به کیفر مقرر در ماده 268 لایحه قانونی 1347 محکوم خواهد شد ( بند یک همین ماده ) .

مدارک لازم برای ثبت انحلال شرکت سهامی خاص

به انجام رساندن موضوعی که براساس آن شرکت تشکیل شده است و یا موضوع فعالیت غیر قابل انجام باشد. زمانی که مدت شرکت به پایان رسیده باشد و نسبت به تمدید آن اقدامی صورت نگیرد. ۱- در صورتی که شرکت موضوعی را که برای انجام آن ایجاد شده بود انجام بدهد، یا انجام آن غیر ممکن شود. و در صورتی که با زمان بیشتری نیاز دارد به این درخواست به صورت کتبی اقدام نماید.

در مواردی نیز که انحلال شرکت به موجب حکم دادگاه صورت می گیرد، مدیر تصفیه را از دادگاه ضمن صدور حکم انحلال شرکت، تعیین خواهد نمود. همچنین به موجب ماده لایحه قانونی در مورد بندهای یک و دو و سه ماده قانون مذکور، دادگاه بلافاصله بر حسب مورد به مراجعی که طبق اساسنامه و این قانون صلاحیت اقدام دارند؛ مهلت متنابهی که حداکثر از شش ماه تجاوز نکند، می دهد تا در رفع موجبات انحلال اقدام نمایند. در صورتی که ظرف مهلت مقرر موجبات انحلال رفع نشود، دادگاه حکم به انحلال شرکت می دهد. در پایان لازم به ذکر است ثبت انحلال شرکت ها و اقدامات و الزامات قانونی قبل و بعد از آن از موارد بسیار مهم است که دارای تبعات قانونی و حقوقی متعددی است و از امور تخصصی حقوقی و ثبتی محسوب می‌شود.

هنگامی که مدیر تصفیه انتخاب می شود، اعضاء و هیات مدیره دیگر اختیار و وظیفه ای در شرکت ندارند. مدیر تصفیه به عنوان نماینده شرکت برای انجام امور مربوطه، انتخاب می گردد. پس از پشت سر گذاشتن مراحل اداری که وقت گیر و پر از فراز و نشیب هستند، انحلال شرکت شما به انجام می رسد.

بله راه حلی برای این موضوع وجود داره، لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید همکاران ما راهنماییتون می کنن، یا شماره همراه تون رو اعلام کنید تماس گرفته بشه خدمتتون. این کار از طریق درج آگهی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار انجام می گردد. برای شرکت های خارجی و شعب آن ها در ایران و هم چنین برای شرکت های تعاونی، انحلال توسط دستگاه های مربوطه که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند، انجام می شود. تمامی حقوق طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای موسسه خدمات اداری کاج با علامت ثبت شده، محفوظ می باشد. شخصی که به عنوان مدیر تصفیه در نظر گرفته شده است موافقت کامل خود را اعلام کرده باشد.