نمونه اسم شرکت و برند

خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید.

اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. بعد از این‌که این اسامی را مشخص کردید، متوجه می‌شوید که تعدادی از این اسم‌ها را بیشتر دوست دارید. پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان ثبت تغییرات را پیدا کنید. می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید.

انتخاب اسم برند اصول و قواعدی دارد که باید به دقت رعایت شود. اصلا فکر نکنید که اگر اسم مناسب برند خود را انتخاب نکنید به راحتی می‌توان آن را عوض کرد. ساخت یک هویت تجاری برای اسم شرکت جدید هزینه، وقت و انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و می‌واند در نهایت به برند شما ضربه بزند. پس بهتر است در ابتدای کار یک اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنید تا در آینده به مشکل برنخورید. شما می‌توانید برای برندینگ و معرفی کسب و کار خود از کارشناسان استودیو سیانو کمک بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا اسم برند خود را انتخاب کنید.

جذاب ترین های ثبت برند طراحی لباس چه می گویند؟!

در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود .

جوانان احتمالاً به کافه‌ای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمی‌آیند. اگر تصمیم دارید از نام خود برای نام تجاری استفاده کنید باید مراقب باشید. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار ثبت شرکت در تهران استفاده می‌کنند، که این استراتژی را کمی کلیشه می‌کند. با این حال، اگر نام نادر و گیرایی باشد، می‌تواند برای یک کافه در یک شهر کوچک یا محله بسیار خوب باشد. فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمی‌کند.

اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد . می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد.

  • قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.
  • در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است.
  • انتخاب نام برند هنری دلخواه به این شیوه بسیار آسان خواهد بود.
  • YouSendIt یا جنرال موتورز نمونه‌هایی از این نوع اسم‌ها هستند.
  • آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست.

همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

افزایش دستمزد کارگران در سال 1401

نامی انتخاب کنید که بشود آن را راحت حفظ شد، در گوگل جستجو کرد و حتی دربارۀ آن با دیگران صحبت کرد. اگر نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند.

سلام روز بخیر من استعلام برند از همکارانتون گرفتم خیلی خیلی سپاسگذارم دقیقا اینایی که گفتن احتمالا قبول بشن و من انتخاب کردم قبول شدن و امروز تصدیق برندم به دستم رسید خیلییی خوشحالم. این موضوع بستگی به موسسه ای هست که قصد همکاری ثبت برند تجاری با آن را دارید. ما هیچ هزینه ای بابت استعلام از مشتریان خود نمی گیریدم. برای این کار فرم استعلام رو که در این صفحه هست پر کرده و برای ما ارسال کنید. از کلماتی که یک موضوع خاص را توصیف می کنند نمی توانید استفاده کنید.

اسم برند خارجی

در برندسازی، مانند زندگی روزمره، هیچ چیز بدتر از جناسی نیست که باعث توجه شما به موارد زیاد شود. نام‌های لغوی برند از بازی با کلمات برای به خاطر سپاری آسان استفاده می‌کنند. انواع روش‌های این نوع نامگذاری معروف شامل جناس، عبارت‌ها، کلمات مرکب، تجانس آوایی، تسمیه تقلیدی، غلط املائی عمدی و کلمات خارجی هستند. نام‌های لغوی اغلب هوشمندانه وگاهی اوقات، بسیار هوشمندانه بوده و بدلیل ترکیب یا تغییر کلمات موجود و اثر زبانی تاثیرگذار می‌باشد.

کمک برای انتخاب اسم مغازه

استعلام برند شما زمان زیادی نمی بره به صورت فوری به شما پاسخ داده میشه و برای درخواست ثبت برند هم نیاز نیست حضوری تشریف بیارید با کارشناسان ما تماس بگیرید راهنمایی تون می کنن. اما جنبه منفی آن‌ها، آسیب به برند با رشد و ایجاد تنوع در برند است. به ای معنی که اگر حوزه فعالیت کسب‌وکار در سایر زمینه‌ها افزایش پیدا کند. همچنین ثبت کردن نام‌های توصیفی در مناطقی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده می‌کنند، بسیار سخت است.

مهدی طارمی، ستاره ایرانی باشگاه پورتو، این روزها یکی پس از دیگری به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند. این بازیکن بعد از آنکه نامی برای خودش در فوتبال اروپا دست و پا کرده و توانسته در زمره مهاجمان گلزن لیگ پرتغال قرار بگیرد حالا قرارداد اسپانسری مهمی را هم بسته تا نشان دهد در مسیر… این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود.

چرا که مخاطبان با شنیدن نام آن برای اولین بار، زمینه تصورات خود را راجع به آن کسب و کار می‌سازند. این زمینه می‌تواند به قدری مهم و تاثیر گذار باشد که تا ابد اثرات آن بر روی اعتماد و برداشت مخاطب باقی بماند. به همین علت، برای صاحبان کسب و کار انتخاب برند نامناسب می‌تواند به قیمت شکست آن کسب و کار تمام شود. هر کسب و کار نسبت به حوزه کاری و مخاطبان خود، دارای زبان و استایلی است.

سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم.