کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

توسط

در

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید. روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. اما توصیه ما این است ثبت برند تجاری که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید. بر اساس تئوری عقلانیت محدود توانایی انسان برای جست و جو، پردازش و ارزیابی اطلاعات محدود می باشد. یعنی ذهن انسان درهر زمان توانایی پردازش اطلاعات محدودی را دارد .

  • زمانی که عبارت “جستجو در اینترنت” را می‌شنوید، اولین چیزی که در ذهن شما ظاهر می‌شود چه چیزی است؟ مطمئنا یا نامگوگل یا لوگوی آن.
  • تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
  • در مرحله بعد، اگر قصد دارید کالا یا خدماتی ارائه کنید و نامی برای آن انتخاب کنید بهتر است تا نام برند آن را نیز ثبت نمایید تا بتوانید از حقوق آن حفاظت کنید.
  • بیایید ترکیبایی که میشه با عینک یا گلس ساخت رو بنویسید و از بین اونها بهترین ترکیبا رو انتخاب کنید.

حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . تمرکز ما در این مقاله، روی برند فروشگاه اینترنتی است؛ که اگر بخواهید آن را مشابه دامنۀ خود انتخاب کنید، موارد زیر نیز کمک‌تان می‌کند. اگر هنوز اطلاعات کاملی در مورد دامنه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «دامنه چیست» در پرتال را بخوانید. در لیست اسامی خاص برای برند با گل بهتر است از پسوند ها و پیشوند های ساده و معنی دار استفاده نمایید.

انتخاب اسامی خاص برای برند

مثلا به جای شهر بازی می توان شهر اسرارآمیز را به کار ببرید. دبی بهترین گالری های هنری رو داره در سفر به این شهر حتما به این شاهکار های هنری معروف سر بزنید و با ما باشید برای شناخت این گالری ها. ممنون میشم نظرتون رو در مورد یه اسم مناسب برای عرضه عسل بفرمایید. در کنار خوش آهنگ بودن، باید به این موضوع هم دقت کنیم که تلفظ اون کلمه برای همه راحت باشه و فَک و زبون مردم برای گفتنش قفل نشه! مثلا قونقا که یک سرویس تاکسی اینترنتی در تبریز هست هم آهنگ داره و هم مرتبط به موضوع حمل و نقل هست اما گفتن این کلمه آذری برای فارسی زبان‌ها راحت نیست.

این بخش از کار هم شما باید خودتون انجام بدید اون هم با توجه به علاقه و دانش‌تون. اسم فروشگاه هم بعد از مشخص شدن حوزه فعالیت و نوع محصولات باید انتخاب کنید. بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می باشند.

نام برند خاص

این استراتژی پر خطر تلاش می کند تا شرکت را بهتر از رقبایش نشان دهد. بهتر است بدانید بسیاری از گزینه های شما هم اکنون ثبت شده اند. وجود لغت مورد نظر شما در عبارت ثبت شده ی دیگران موجبات رد شدن اظهارنامه شما را فراهم می کند. می بینید که بحث قابل ثبت ثبت تغییرات شرکت بودن و یا نبودن یک برند تا حدودی پیچیده می باشد. مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظه‌ای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفه‌ای ترین کار ممکن خواهد بود.

سومین الگوی پیشنهادی ما استفاده از نام‌های شخصیتی است که اغلب از نام‌ حیوانات استفاده شده است

به‌عنوان مثال اگر فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید احتمالا اکثر رقبای شما از کلمه‌ی الکترونیک در نام خود استفاده کرده‌اند. لغت های مبهم تلفظ و املای سختی دارند به خصوص در جذب مخاطب در اینترنت. اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند. اما شما بدانید که برای انتخاب نام مناسب به ارزش، هدف و ویژگی شرکت خود فکر کنید.

هویت برندتان می‌تواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت ثبت شرکت در تهران شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است.

همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد!

مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. پرتال 7 روز تست رایگان دارد و در این مدت می‌توانید بدون پرداخت هزینه یک سایت اینترنتی بسازید. در پنل سایت ساز پرتال چند ویدیو آموزشی کوتاه قرار دارد که نحوه ساخت سایت با پرتال را آموزش می‌دهد.

این مطلب را تیم تحریریه بوکاپو برای شما نوشته است؛ تیمی متشکل از نویسندگانی که تمام تلاششان را می‌کنند تا کارآمدترین مطالب را برایتان تولید کنند. امید است که این مطالب تکمیلی در کنار خلاصه کتاب های بوکاپو بتوانند تاثیرات مفیدی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای شما بگذارند. استعلام آنلاین علامت تجاری و لوگو کاملا تخصصی بوده و به همین راحتی نمی باشد چون بسیاری از برند هایی که به هنگام استعلام تصور شده که آزاد می باشد در مرحله ثبت اخطار خورده و رد می شوند. در صورتی که با گوشی تلفن همراه استعلام می گیرید شماره تماس خود را با اعداد کیبورد انگلیسی وارد کنید.