در اسم شرکت حتماً باید عبارت «با مسئولیت محدود» درج شود.

تعهد در پرداخت بدهی در این شرکت ها به اندازه ای است که در شرکت، سرمایه گذاری کرده اند و مازاد بر آن در تعهد و مسئولیت آنان نیست.

این مدارک شامل تأیید نام، برگه رسید پذیرش اینترنتی و نیز سایر مدارک است تا روند ثبت شرکت کامل شود.

سرمایه شرکت در شرکت‌های مسئولیت محدود به‌ صورت سهم‌ الشرکه بین شرکا تقسیم می‌شود و میزان مسئولیت شرکا در مقابل تعهدات و قروض شرکت تنها به میزان سهم‌الشرکه آنها خواهد بود اما در شرکت سهامی خاص سرمایه به‌ صورت سهام بین شرکا تقسیم می‌شود و هر یک از شرکا فارغ از میزان سهم خود به میزان کل سرمایه شرکت در قروض و تعهدات شرکت مسئول‌اند.

اما این کار نیز مشمول روند قانونی خود است و ممکن است زمان بر باشد. ثبت شرکت با مسئولیت محدود و آسان ترین راه تماس با دفاتر ثبت شرکت است تا در کمترین زمان نسبت به ثبت شرکت شما اقدام کنند.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، سعی شد تا به مهم‌ترین تفاوت‌های شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود اشاره شود و کسب‌وکارها را در مسیر انتخاب نوع بهتر شرکت راهنمایی کنیم.

بنابراین می‌توان گفت شرکت سهامی خاص برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و استارتاپی، قالبی مطمئن و سودمند است.

مقالات اقتصادی مقالات ثبت شرکتها مقالات حسابداری و حسابرسی مقالات حقوق و بیمه مقالات مالیاتی

اشخاص متقاضی ثبت شرکت مدارک مربوط به خود و پرونده تشکیل شده را به قسمت دبیرخانه اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی برده و پس از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور ، مسئول مربوطه نسبت به درج شماره ثبت دفتر و مهر آگهی تایپ شده اقدام و پرونده تشکیل شده را ضبط و بقیه مدارک تحویل متقاضی می گردد.

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ دستور ابراهیم رئیسی درباره پرداخت یارانه ها

در زیر مهم‌ترین تفاوت‌های شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود را بررسی کرده‌ایم:

ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

شرکت سهامی خاص از شرکت های بازرگانی است که با موضوعات متعددی امکان فعالیت را دارد و بعد از ثبت حتی می توانید این شرکت را تبدیل به شرکت سهامی عام کرد.

در واقع اگر شرکت ورشکست شود، طلبکاران نمی توانند اموال شخصی اعضا را در عوض قرض هایشان بگیرند. باید اشاره کرد که حق رأی افراد و سود آن ها نیز نسبت به سهمی است که در شرکت دارند.