گام های انتخاب نام برند » فروش برند، خرید برند، ثبت برند ، واگذاری برند ، 09128307939

توسط

در

البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. شما هیچ وقت نمی‌توانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم به مشکل برمی‌خورید. پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد. برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود .

  • قطعا از واکنش‌های آنان شگفت‌زده خواهید شد و در نهایت مناسب‌ترین نام تجاری را برای برند خود انتخاب خواهید کرد.
  • این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم به مشکل برمی‌خورید.
  • توجه داشته باشید که نام انتخابی شما مطابق با فرهنگ و عقاید مخاطبین شما باشد.
  • اگر باکمال موفقیت تمام مراحل قبل را پشت سر گذاشته باشید دیگر حالا می‌توانید تولد نام برند خود را جشن گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ثبت آن اقدام نمایید.
  • مثل اسم دلپذیر که طعم غذا و لذت غذا خوردن رو یادآوری می‌کنه یا سافتلن که اسمش نرمی، لطافت و تمیزی به همراه داره.

افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. نام برند در کرج باید به شیوه ای انتخاب گردد که تلفظ آن بسیار راحت و روان باشد و تمامی قشرهای جامعه بتوانند آن را به راحتی تلفظ کنند. به بیانی دیگر برند نباید تلفظ های مختلفی داشته باشد تا همه اشخاص بتوانند با جست وجو نمودن آن در موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی به اسانی آن راپیدا کنند. ما با حمایت مشتریانمان و با بهره گیری از جدیدترین متدهای طراحی آرم و لوگو توانستیم تنها در طی 6 سال، خالق بدیع ترین هویت های بصری در حوزه طراحی لوگو و آرم برای بیش از 600 کمپانی و برند متعدد باشیم … حال که با قوانین اساسی انتخاب نام برند و لوگو آشنا شدید، بد نیست نگاهی به نمونه‌های موفق این انتخاب‌ها بیندازیم.

مرحلۀ پنجم: نام تجاری‌تان را ثبت کنید

اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. بر اساس تجربه شخصی، بامعنا بودن نام برند، مهم‌تر از انتخاب یک کلمه باقابلیت ثبت به عنوان آدرس وب سایت است. هرکدام از شرکت‌های فوق، نامی را مرتبط با ماهیت کسب‌وکار خویش انتخاب نموده‌اند.

به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. این شرکت‌ها به‌صورت هوشمندانه‌ای نام برند و سپس با هوشمندی دوچندان، نام دامین را با حفظ معنا و ارتباط، انتخاب نموده‌اند. بر اساس اطلاعات موجود در سایت CrunchBase ، نام‌های تجاری زیر در طی سال گذشته انتخاب‌شده‌اند. هرچند که اکثر کارآفرینان سعی دارند تا بر اساس دانش، تجربه و یا از روی علاقه شخصی، یک نام را به‌عنوان نام تجاری انتخاب نمایند. در برخی موارد، نام انتخاب‌شده به‌خوبی کار می‌کند و تبدیل به یک برگ برنده می‌شود، اما در اکثر موارد این انتخاب به بزرگ‌ترین اشتباه فرد تبدیل می‌گردد، اشتباهی که امکان جلوگیری از آن وجود داشته است.

بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . گاه معنی پارسی یک واژه را در اداره ثبت نمی‌دانند و آن جز کلمات غیرفارسی دسته‌بندی می‌نمایند و هزاران مشکل دیگر که فرایند ثبت برند در ایران را از یک کار مشخص اداری و قطعی ، به یک کار اداری و تا حدودی شانسی تبدیل نموده است. حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه می‌روید. برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود می‌توانید از مشاوره حرفه‌ ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گام‌های منطقی و صحیح بردارید. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند.

بعد از آنکه یک اسم از تست شما سربلند بیرون آمد آن را به صورت قانونی ثبت می کنید. زمانی که شما چند مورد برای انتخاب دارید به دوستان ، خانواده ، همکاران و کارفرمایان خود بگویید و از آنها مشورت بخواهید و نظرات آنها را بپرسید تا بازخورد آن را در کار خود پیدا کنید و بهترین گزینه را برای نام شرکت خود برگزینید. اسامی شرکت ها ، نام هایی هستند که تاریخچه و قدمت شرکت را بیان می کنند . آنها به دنبال آن هستند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ی برقراری ارتباط آغاز کنند. در واقع برای محافظت از چنین برندهایی باید به تبلیغ وعینی سازی برند تجاری در کشور پرداخت تا دیگر کسی نتواند مانند آن را به ثبت برساند . خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است!

گام سوم:به کار گیری تکنیک ها

توجه داشته باشید که نام انتخابی شما مطابق با فرهنگ و عقاید مخاطبین شما باشد. در ضمن توجه داشته باشید که نام شما حاوی پیام های مناسبی به مخاطبین شما باشد. در علایم مرکب ممکن است در اجزاء دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و اجزای دیگر یکسان و مشابه نباشند،به نحوی که جزء مشترک و مشابه دو علامت میان صاحبان آن ها موجبات ثبت برند اختلاف و دعوی را فراهم سازد. ج-نشانه های ساده مانند خط مستقیم و اشکال هندسی یا رنگ های عادی نباید به عنوان علامت اختیار شوند مگر آنکه از ترکیب آن ها تصویر ابتکاری پیدا شود. 4-زمانی که نام تجاری انتخاب شده توسط شما، موجب گمراهی مخاطبین شود. گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم.

صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نام‌ها طوری انتخاب شده‌اند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده می‌شوند و متمایز و منحصربه‌فرد هستند. نام انتخابی را علاوه بر سطح ملی در سطح بین المللی نیز از نظر حقوقی بررسی کنید. برای اینکه برندتان برای حضور در عرصه بین المللی با مشکل مواجه نشود، قبل از ثبت آن را از نظر حقوقی بررسی کنید تا محدودیتی برای آن وجود نداشته باشد.

انتخاب نام برند

استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. کارشناسان و مشاوران ثبت آراکس در زمینه ثبت علامت تجاری و ثبت برند می توانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند. یک امر واضح و آشکار اما بسیار مهم.این امکان وجود دارد که شما اسمی را درخاطر داشته باشید که به نظر خودتان بسیار جالب و حتی بامزه باشد. اما آیا همه ی اشخاص جامعه و خصوصا مخاطبان هدف شما این گونه تفکرخواهند کرد؟ پس در انتخاب نمودن اسم برند خود بسیار دقت داشته باشید تا هیچ گونه محتوای توهین آمیزی و بی ارتباطی با کار شما در آن وجود نداشته نباشد. انتخاب نام برند و لوگوی مناسب، دارای اصول و قوانینی است که رعایت آن‌‌ها به انتخاب هرچه بهتر نام تجاری و لوگو کمک خواهد کرد. این قوانین با تکیه بر دستاوردهای تحقیقات علمی به وجود آمده‌اند و پیروی از آن‌ها، نام کسب‌وکار شما را تا ابد بر سر زبان‌‌ها خواهد انداخت.

انتخاب نام برند اولین راز موفقیت برندسازی است

در هر صورت، تردیدی نیست که انتخاب نام مناسب برای برند یکی از مهمترین مولفه ­های یک کسب و کار است. در حقیقت، ثبت شرکت باید با دقت صورت گیرد چرا که بیش از یک شعار یا آرم را در بر می­گیرد. این‌ها کلماتی هستند که معمولاً در تجارت به‌منظور توصیف محصول موردنظر بکار می‌روند. برای مثال، ثبت کلمه شیرین برای شکلات قابل‌قبول نخواهد بود چون محصول را توصیف می‌کند. درواقع اگر به تولیدکننده شکلات برای عرضه محصولاتش حق استفاده انحصاری از کلمه «شیرین» داده شود، کاری ناعادلانه خواهد. به همین ترتیب واژه‌های کیفی مانند «سریع»، «بهترین»، «کلاسیک» یا «نوآورانه» به‌احتمال مردود خواهند شد مگر اینکه بخشی از یک نشان خاص باشند.

درواقع شما با انتخاب نام تجاری برای برندتان و طراحی یک لوگوی حرفه‌ای، همچون نویسنده‌ یا نقاشی که امضایش را پای کار ثبت می‌کند، محصول خود را امضا می‌کنید. با این کار سایرین را از وجود محصول خود آگاه می‌کنید و به آن‌‌ها اطمینان می‌دهید که کالایی بااصالت و متفاوت را خریداری می‌کنند. اما امروزه کسب‌وکارها از روش‌های استراتژیک و خلاقانه‌تری برای انتخاب نام برند استفاده می‌کنند؛ چرا که این کار می‌تواند آگاهی مصرف‌کننده را نسبت به برند افزایش دهد و باعث ایجاد مشتریان وفادار شود.

بررسی کنید که نام ­های احتمالی استارت آپ، از لحاظ علامت تجاری یا تریدمارک محافظت نشده­اند. از آنجایی که یک استارت آپ موفق طیف گسترد­ه ­ای از محصولات را ارائه خواهد داد، پس نباید نام برند شما خیلی خاص و طولانی باشد. زمانی که تصمیم گرفتید، حتما آنها را برای تغییرات شرکت یادداشت کنید تا بتوانید آنها را در آینده به دستورالعمل­ های تجاری خود اضافه کنید.این امر به شما اطمینان می­دهد که عناصر مختلف برند تجاری شما، سازگار، منسجم و موثر هستند. الف – نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.