0 تا A Hundred ساخت اسم شرکت + 60 نمونه نام مناسب شرکت

البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف می‌رسیم و دوباره از همان شروع می‌کنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد.

اسم خوب برای برند

در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع.

نام برند بنیان‌گذار نام مؤسس

درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب می‌کنید، پس انتخاب یک اسم قانع‌کننده را بسیار سخت‌تر خواهید کرد. قبل از شروع جلسات نام‌گذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعه‌ای از شخصیت‌های مختلف را در اختیار دارید که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی ایده‌های خود از منظر مشتری استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان می‌دهد تا در کفش افرادی که می‌خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین می‌توانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. عموماً مشتریان به اسم‌هایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند و این نوع اسم‌ها می‌توانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند.

اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت ثبت برند مشاور برند است. سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید.

  • انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدم‌ها در ثبت شرکت است و هم­چنین یکی از مهم­ترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب می‌شود.
  • برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید.
  • مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.
  • در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد.
  • بهتر است در نظر بگیرید که برند شما در لوگو، پوسترهای تبلیغاتی و کارت ویزیت چگونه نمایان می‌شود، برای نمونه اسم برند مزمز، Cisco و یا AT&T که دارای تقارن و توازن هستند و کاربرپسندتر به چشم می‌آیند.

فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است.

در ادامه میگیم یه برند ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی رو برای اسم برندش در نظر بگیره. انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی ثبت شرکت در تهران دارند، انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برندخود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است.

چون برخی به او می‌گفتند که شبیه به فردی مرکوری می‌خواند. او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمی‌آمد. پس انتخاب اسم خاص برای برند و نامی که بعدها به داشتن آن افتخار کنید، خیلی مهم است. با من همراه باشید تا همه چیز را در مورد انتخاب اسم برند هنری و صنعتی بدانید. پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی ثبت تغییرات شرکت مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید. به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید.

شش فرمول انتخاب اسم برای برند

اگر برای کسب‌وکار اینترنتی‌تان نام انتخاب می‌کنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید. دامنه به عبارتی آدرس سایت شماست که مشتریان با آن شما را پیدا خواهند کرد. شما باید نامی را انتخاب کنید که متمایز از آن‌ها باشد و در ذهن سبقت بگیرد. مثلاً من خودم a thousand تا لباس‌فروشی با نام پرنس و پرنسس می‌شناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید.

با انتخاب نامی معمولی، شما نه تنها فرصت نشان دادن تمایز خود را از دست داده اید بلکه مشابه به دیگران به نظر می رسید. تمامی این شرکت ها ممکن است خدماتی عالی را ارائه کرده و سالها تجربه و نمونه کار هایی برجسته داشته باشند. پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است. وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است. از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکت‌های مانند Kleenex یا Pinterest نام‌های را اختراع کرده‌اند . اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید.

از ایده‌های دوستانی استفاده کنید که به فکر سود و پیشرفت کسب‌وکارتان هستند. قبل از انتخاب برند در مورد جامعه هدف و مشتریان خود فکر کنید. قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید.

یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. رویکرد مورد نظر برای محصول یا خدمتتان را به کمک شواهد و فیدبک های به دست آمده انتخاب کنید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. در این مقاله نکاتی را درباره ساختن سایت فریلنسری موفق و پرتفلیوی پولساز به شما آموزش می‌دهیم.

این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. اسم برند مورد مهم است اما یک برند تنها با نام خود بقای طولانی مدت نخواهد داشت.

طوفانی فکری به جلساتی گفته می‌شود که در آن، هرکس آزادانه ایده‌هایی را که به ذهنش می‌رسد، بیان می‌کند. یک نفر مسئول نوشتن ایده‌ها روی یک بورد یا کاغذ می‌شود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، می‌توان به ایده‌های خوبی رسید. خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است! در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. شما هم با انتخاب درست کلمات می‌توانید تاثیرگذار باشید و شخصیت برندتان را بازتاب دهید.

آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. این چهار عامل در مورد برند، شرکت یا کسب و کار شما، همه ی فعالیت ها مخصوصاً انتخاب اسم برند شما را تحت شعاع قرار میدهند. وقتی این four مورد را فهمیدید، باید بروید سراغ وجه تمایز خودتان و رقبا. تو مقاله‌ای که مطالعه کردین در مورد انتخاب نام برند و اهمیت اون صحبت کردیم. گفتیم یه نام برند مناسب چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه.