Content
اگر نام خلاقانه و منحصربهفردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظهها بمانید. مثلاً نامهای اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و بهراحتی میتوانند به حافظه سپرده شوند. برندهایی هستن که با شنیدن اسمشون حس و خاطره خوبی تو ذهن میاد.
درست مثل مادر و پدری که قرار است صاحب فرزندی شوند و پروسه ی انتخاب اسم پیش رویشان است. این مسئولیت خیلی بزرگی است، به هر حال هویت و آینده ی فرزند را رقم میزند. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد. یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است. شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. خوشبختانه امروزه سایت و ابزارهایی مانند Shopify’s Business Name Generator وجود دارد و توسط آنها میتوانید ایده بگیرید و یک طوفان فکری مناسب برای خودتان ایجاد نمایید.
تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. یکی از بهترین این اقدامات کمک گرفتن از خلاقیت خودتان است! یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمیتوانید راجعبه انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک سایت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که حالا که در مراحل راهادازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راهاندازی کسبوکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید!
انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدمها در ثبت شرکت است و همچنین یکی از مهمترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب میشود. شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه میکنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکتتان کنید. چون خیلی از شرکتها ثبت تغییرات با عجله این کار را میکنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت میگیرند. فراموش نکنید که انتخاب نام مناسب برای یک کسبوکار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است و اگر بگویم که نامِ شرکت است که به کارِ شما هویت میدهد، دروغ نگفتهام.
اسم برند باید جنبه انسانی داشته باشد
با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک میکند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفتهاید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.
همهی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آنها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند. سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دستههای خاصی قرار دهید ثبت شرکت در تهران تا بتوانید بهتر به بررسی آنها بپردازید. برای انتخاب یک نام جذاب و کاربردی حتما باید طوفان فکری داشته باشید. همه اعضای شرکت یا حتی کسانی خارج از آن که در جریان اهداف و دورنماهای برند هستند میتوانند در جلسات انتخاب اسم آن شرکت کنند.
این شرکت میخواست از نام katagora که از ترکیب واژه یونانی agora و kata بود استفاده نماید به معنی بازارگاه. سعی کنید تا جایی که میتوانید یک لیست کامل از رقبای محلی، کشوری و حتی خارجی خود تهیه نمایید. وارد یکی از سایتهای واژهیاب معتبر داخلی یا خارجی ( بسته به کارتان) بشوید. پیش از این که این فرآیند را آغاز نمایید به یک اقدام مهم اولیه نیاز است. در انتها امیدوارم مقالهای که مطالعه نمودید برایتان کاربری بوده باشد.
چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکههای اجتماعی گرفته شود. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. یادتان نرود هیچ وقت کلماتی ثبت برند تجاری که ممکن است به شکلهای مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید. چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد.
به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . برای انتخاب اسم خلاقانه برای برند خود مثل همیشه می توانید بر تجارب و سابقه برندسازی مشاوران موسسه حقوقی ما تکیه کنید .
البته مطمئنا در خارج از ایران به دلیل قوانین کپی رایت، اجازه استفاده از این تصویر رایگان به شرکت داده نمیشد
ضمنا ما چندی پیش کارگاهی فشرده برگزار کردیم که در این کارگاه به بیان ۷ کلید طلایی انتخاب اسم برند پرداختهایم. انتخاب اسم برندکار شما هم در این مرحله دقیقا شبیه همین جویندگان طلاست. در کشور ما هم برندهایی مثل اشی-مشی، مَزمَز و چینچین از همین فرمول انتخاب اسم برند استفاده کردهاند؛ اما اگر راستش را بخواهید هیچ فرمول تضمینشده ای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد. بااین وجود اگر اسم برندتان برخی از ویژگیها را داشته باشد، هم استفاده از آن و هم به خاطر سپردنش برای مردم آسانتر خواهد شد.
- برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود.
- حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات سادهای هستن که هدفی رو دنبال میکنن.
- بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود.
- قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.
در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد . کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود . این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.
بررسی چند ایده برای انتخاب نام برند
کمی بالاتر به شما گفتیم که اسم برند باید خاص باشد؛ اما این خاص بودن را نباید با عجیب و غریب بودن اشتباه بگیرید. مثل اسمهایی که این روزها خیلی از پدر و مادرها برای بچههایشان انتخاب میکنند! اسم برند شما باید معنا و مفهوم داشته باشد و به صورت خیلی پنهانی محصولات و شعار برندتان را نمایندگی کند. مسلماً وقتیکه در جمعی حاضر میشویم، اسم ما و ظاهرمان اولین چیزیست که روی بقیه تاثیر میگذارد و به احساسات و طرز فکرشان نسبت به ما جهت میدهد.
کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید .