تغییر نام در شرکت های سهامی خاص و نحوه نوشتن صورت جلسه آن

توسط

در

سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد . بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.

ماده ۳- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها ، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند . سلام خسته نباشید .ببخشید میشه کمکم کنید.امروز میرم برای انتخاب اسم موسسه م.میخواستم یک اسم پر معنا برام پیداکنید ممنون میشم. مهلت اعتبار نام های تایید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت شرکت و انتشار آگهی رسمی ثبت شرکت می شوند نامحدود است اما در صورتی که نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و انتشار آگهی نگردد، صرفاَ ” سه ماه از تاریخ تایید نام ” اعتبار دارد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید طوری نباشد که از گفتن آن خجالت زده شوید. قبل از ثبت شرکت خود ، خوب روی این موضوع فکر کنید و نامی انتخاب کنید که برازنده شخصیت کاریتان باشد. در زمان انتخاب نام آن را تصور کنید و شکوه و عظمت آن را به چالش بکشید ، این کار نه تنها در زمان طراحی لوگو و علامت تجاری و ثبت برند شرکتتان به یاری شما می آید بلکه تصویری از آینده موفق کاری به شما می دهد که اسم شرکت شما بر زبان هر قشر از جامعه جاریست.

نام شرکت ها

رعایت قوانین انتخاب نام شرکت که در ذیل به آن می پردازیم . لذا در زمان تأیید نام، جهت جذب سرمایه گذاری خارجی و بهبود فضای کسب و کار نباید ممانعتی در این خصوص ایجاد گردد. لذا به طور مثال اگر شرکت خدماتی شهرک های صنعتی مشهد ثبت شده باشد امگان تأیید نام و ثبت شرکت شهرک های صنعتی سبزوار و یا سایر شهرستانها و یا استانها به موجب قانون امکان پذیر است. اعتبار اسم تجارتی ممکن است برای بعضی شهرها یا برای تمام نقاط ایران باشد، زیرا شهرت تجارت خانه ها بسته به اهمیت آنها فرق می کند؛ حتی قانون الحاق به قرارداد اتحادیه پاریس برای مالکیت صنعتی حمایت اسم تجارتی را در سایر کشورها نیز پیش بینی نموده است. عین یا شبیه آن قبلا برای خدمات غیرمشابه ثبت برند و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفا میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد. تا این تاریخ متأسفانه نظام نامه ماده ۵۸۲ قانون مذکور تهیه و تصویب نشده است، لذا چگونگی ارتباط اسم تجاری و شمولیت واطلاق اسم تجاری با نام شرکت با ابهام مواجه می باشد.

اسم شرکت مختلط سهامی

چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. برای انتخاب نام شرکت،از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود. گاهی ممکن است با بررسی کارشناس، نام تعیین شده با قوانین تعارض داشته باشد. در چنین حالتی درخواست متقاضی رد می‌شود و به او اطلاع داده می‌شود تا برای انتخاب نام جدید اقدام کند.

  • هر چه نام انتخابی شما خاص‌تر باشد و کمتر استفاده شده باشد احتمال پذیرش آن بالاتر است.
  • به نظر شما نام شرکت فراوری خاک صنعتی (شرکت پارس نوین پودر آسیا) مناسب می باشد.
  • اگر نامی منجر به ثبت و آگهی گردد اعتبار آن نا محدود خواهد بود در غیر این صورت نام پیشنهادی ارائه شده در سامانه ثبت شرکت ها به مدت سه ماهه اعتبار خواهد داشت و اگر سهامی عام باشد تا شش ماه اعتبار خواهد داشت .
  • ب- نام منتخب باید سه سیلابی باشد یعنی باید از سه کلمه تشکیل شده باشد.

در رابطه با صورتجلسه تغییر نام شرکت،رعایت نکات ذیل الزامی است. استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرکه در موسسات خیریه،فرهنگی و شرکت های خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد ،ممکن می باشد. شرکتی که با نام مخصوص برای انجام امور تجاری بین دو و یا چند نفر مسئول تضامنی تشکیل شود، شرکت تضامنی می گویند. تضامنی ثبت تغییرات بودن مسئولیت ها به این معنا است که در صورتی که دارایی های شرکت برای پرداخت… علامت تجاری و یا برند، اسم، اصطلاح، نشانه، طرح و یا ترکیبی از آن ها می باشد و برای معرفی کالا و خدمات فروشنده و تمایز آن نسبت به محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. ب- نام منتخب باید سه سیلابی باشد یعنی باید از سه کلمه تشکیل شده باشد.

ویژگی ها و شرایط تغییر نام شرکت

پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد. ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد. نام مناطق جغرافیایی مختلف تنها درصورتی قابل استفاده است که شرکت در همان منطقه ثبت شود.

ممنوع بودن قید نام شرکا به این جهت است که ضمانت یا اعتبار و شخصیت شریک ملحوظ نیست و نامیدن شرکت به نام شرکا به علت این که مسئولیتی ندارند ممنوع است. ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ اینست که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد. استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد،انجمن،کانون،تشکل،بانک،بهداشت،گمرک،ارشاد،تبلیغ،لیزینگ و …در نام شرکت یا موسسه ،مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد.

من اسم پیشروان حق رو انتخاب کردم اما شریکم اون رو قبول نداره.. سلام من یک نام برای شرکت آرایشی بهداشتی میخواستم که میخوام خیلی روان و بیانی داشته باشه که در ذهن ماندگار باشه.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید. مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد. استفاده از کلمه‌های زیر در اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند. همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. شاید اگر بگوییم که اکنون انتخاب اسم برای شرکت یا پیشنهاد اسم شرکت سخت‌ترین قسمت راه‌ اندازی یک شرکت است، بیراه نگفته باشیم.

اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. بسیاری از افراد قبل از ثبت شرکت خود برای رسیدن به نام شرکت مطلوب، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند.

خدمات کامل ثبت شرکتهاخدمات کامل ثبت تغییرات شرکتهاخدمات امور اداری و مالیاتیخدمات برند​​​​​​​

اما اسامی انتخابی باید دارای چه شرایطی باشند؟کدام اسامی پذیرفته می‌شوند؟ معیارهای تأیید نام شرکت چیست؟ در حال حاضر اسامی تک سیلابی به هیچ‌وجه پذیرفته نمی‌شود و اسامی انتخابی می‌بایست حتما سه سیلابی باشند. ( از سه بخش تشکیل شده باشند.) البته در مواردی بسیار نادر که نامهای انتخابی بسیار کمیاب و خاص بوده و دارای عمومیت کمتری باشند احتمال پذیرش نام دو سیلابی نیز وجود دارد.حداقل یک کلمه از سه سیلاب نام شرکت باید نام خاص باشد ( مانند ثبت شرکت در تهران شاهین، پرستو، گلزار و … ). سعی کنید از نامهایی که عمومیت زیادی دارند کمتر استفاده کنید تا احتمال تأیید نام شما بالاتر رود، به عنوان مثال کلماتی مثل ایرانیان، پارسیان و … کلماتی هستند که در نام اکثر شرکتهای ثبت شده ایرانی به کار رفته است و استفاده از آنها احتمال تأیید نام را به علت تشابه با نام دیگر شرکتهای ثبت شده پایین می‌آورد. در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است.

اسم های انتخابی نباید اختصاص به تشکیلات دولتی داشته باشد . در این قسمت قصد بر آن داریم تا شما را با روش های استعلام نام شرکت به طور کامل آشنا نماییم . نام انتخابی نباید مخالف موازین شرعی،نظم عمومی و یا شامل واژه های بی ثبت برند معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باشد. طبق نتایج بدست آمده نشان داده شده است که شرکت هایی که نام خود را به درستی انتخاب نموده اند بسیار موفق تر از کسانی هستند که نام های تکراری را برای خود برگزیده اند.

نظریه رئیس اداره تعیین نام، نظر نهایی محسوب می شود و رسیدگی به اعتراض به آن در صلاحیت دیوان عدالت اداری است. با بیان موارد مذکور به نظر می رسد اسم کلیه شرکتهای تجارتی و مؤسسات غیرتجاری ثبت شده از جهت معرفی آنان، یک اسم تجاری به معنی خاص می باشند و همان طور که بیان گردید بر طبق نظر استاد حقوق مالکیت صنعتی، (دکتر میرحسینی) نامها و اسامی تجارتی یکی دیگر از مصادیق حقوق مالکیت صنعتی است. با توجه به نقشی که اسامی تجاری باید در تمییز یک بنگاه از بنگاه دیگر داشته باشد روشن است که نام تجاری همانند علائم تجاری باید دارای قدت تمیز دهندگی باشند و همچنین موجب گمراهی مخاطبان را فراهم نیاورد.