Content
در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسبوکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی. ریسک این نوع نامگذاری آن است که جزو دسته فروش گستاخانه محسوب میشوند. مخاطبان معاصر به مدت دهها سال با تکنیک های مختلف تبلیغاتی مواجه شدهاند و نمیتوانند نامهای لغوی هوشمند را تشخیص دهند. در برندسازی، مانند زندگی روزمره، هیچ چیز بدتر از جناسی نیست که باعث توجه شما به موارد زیاد شود.
اگر در آینده قرار است محصولات یا دستهبندیهای جدیدی به کسبوکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز ثبت تغییرات شرکت بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه کنید. با وجود دو کلمهای بودن اما هردوی آنها کوتاه هستند و هنگام تلفظ زبان را اذیت نمیکنند.
- به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی میتواند این اسم را به چالش بکشد.
- تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.
- پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند.
- تمام ایده ها برای موجود بودن دامنه چک می شوند و شما فقط ایده هایی را دریافت می کنید که دامنه آن برای ثبت آزاد است.
- این ابزار به طور تصادفی نام های تجاری جدیدی را براساس کلمات کلیدی شناسایی می کند.
یکی از ویژگیهای بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایدههایتان را دارید به چالش میکشید.
مخفف نام ها مانند () و یادتان باشد اگر نام برند شما انگلیسی باشد باید از حروف بزرگ استفاده کنید. نام تجاری شما باید به نحوی انتخاب شود که سایرین نتوانند از آن نام استفاده کنند. استفاده از مطالب اورامان وب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. از شما دوست عزیز میخواهیم که اگر استارتاپ خودتان را شروع کردید حتماً دیدگاهتان و تجربهای که در این راه به دست آورید را برایمان ارسال نمایید. از همه مهمتر دامنه مشابه آن نباشد و تمامی اکانت های شبکههای اجتماعی آن خالی باشد. در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر برسد.
فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین میتونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین. از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و میتونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. اگر شما هم به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه هستید، به خوب جایی آمده اید و مطمئنا دست پر (با چند اسم خاص مغازه و کسب و کار) از اینجا خارج خواهید شد پس دیگر نگران این بخش نباشید. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و …. نام برند شما در مرکز تمامی فعالیتهای بازاریابیتان قرار دارد و به همین دلیل مهمترین بخش از برنامه فروش محصولاتتان به حساب میآید.
نویسنده کتاب الکترونیک درواژه، کتاب تخصصی ساخت نام تجاری
در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آنها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسمها به پونیشا رسیدند. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان میشوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است.
هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و ثبت شرکت کارهای بزرگ هزینهی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام میدهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دههی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد.
خصوصاً این که چشمههای آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایستهتر مینماید. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلیترین دغدغههای صاحبان کسب وکارهاست. NameMesh ابزار هوشمندانه ای است که به شما کمک می کند تا یک نام تجاری را برای شرکت، اپلیکیشن یا محصول خود تنها با یک جستجوی ساده پیدا کنید.
اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند.
انتخاب اسم برند قدرتمند، تاکتیک سه مرحلهای
این انتخاب باعث میشود آنها پس از موفق شدن به مشکلات زیادی بربخورند و حتی تعدادی از مخاطبان خود را به دلیل تشابه اسمی از دست داده و آنها را به صورت ناخواسته به سمت رقیب خود بفرستند. بهعلاوه اینکه در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی، بیدلیل به سراغ نامهای معروف مانند اسم یک واقعه، مکان یا اسم شخصیت شناخته شده نروید. شما از طریق انتخاب ثبت برند نامی که معنادار است، میتوانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسبوکار شما بهصورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار میکند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، میتوانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است.
اسم مناسب برای آرایشگاه مردانه، لباس فروشی مردانه، بوتیک
اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کمکم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم. ما کتاب راهنمای راهاندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد میکنیم.
شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم.
رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. مزیت یك اسم توصیفی این است كه آنها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان میكنند. با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل میکند و انعطافپذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش میدهد.