انتخاب نام وب‌ سایت انتخاب نام دامنه

توسط

در

گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفته‌اند را انتخاب کنید. حتما بررسی کنید و ببینید دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آن‌ها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف ثبت برند شوند. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. اسم انتخاب کردن یکی از چالش‌هایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر می‌کنه.

مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد. اسم برند باید به سادگی تلفظ و نوشته شود، از همه مهم تر بتوان آن اسم را تصاحب کرد و انتخاب آن نام کمترین مشکل را در آینده برای شما به همراه داشته باشد. در انتخاب نام تجاری جدید 5 تا 10 سال آینده را در نظر بگیرید و نامی انتخاب کنید که با پرتفولیو محصولات فعلی و همچنین محصولاتی که در آینده وارد بازار خواهید کرد همخوانی داشته باشد.

  • در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.
  • برای مثال شرکت Victoria Secret فعال در زمینه مد و فشن از شرکت تازه تاسیس Victorias little secret به عنوان کپی برداری از نام برند شکایت کرده و توانست غرامت قابل توجهی دریافت کند.
  • ازآنجایی‌که تمام اسامی بامعنا یا مرتبط قبلاً ثبت‌شده‌اند، به‌سوی اسامی بی‌معنا یا نامرتبط سوق پیدا می‌نمایند.
  • در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل می‌کند، خیلی دقت کنید.
  • حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!

ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. برندسازی و به تبع آن انتخاب اسم برند از جمله اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است. یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد. اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید.

این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . متاسفانه اغلب شرکت‌ها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکت‌ها ندارند.

ارسال نظر لغو پاسخ

اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. اطمینان حاصل کنید که اسم منتخب شما در سایر زبان ها معنی منفی ندارد.

سایت انتخاب نام برند

اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد. حتی اگر برای ثبت شرکت اقدام کرده باشید، دیدید که جدیدا اسم انتخابی باید شامل سه کلمه باشد تا احتمال مشابه بودن اسامی برندها خیلی کمتر شود.

شما به دلایل متفاوتی ممکن است که فرایند ساخت نام برند را شروع نمایید ، اما همه این‌ها آنان ریشه در دو عنوان اساسی دارد :

این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابی‌تان نمود پیدا کند. به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. اگر برای کسب‌وکار اینترنتی‌تان نام انتخاب می‌کنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید. دامنه به عبارتی آدرس سایت شماست که مشتریان با آن شما را پیدا خواهند کرد. شما باید نامی را انتخاب کنید که متمایز از آن‌ها باشد و در ذهن سبقت بگیرد. مثلاً من خودم one thousand تغییرات شرکت تا لباس‌فروشی با نام پرنس و پرنسس می‌شناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم.

اما انتخاب برند مشمول یک سری قوانین می باشد که اگر آن را بدانید انتخاب نام مناسب برای برندتان بسیار راحت خواهد بود. در ادامه با نکاتی که باید در انتخاب برند به آن توجه داشته باشید و همچنین قوانینی که در انتخاب نام برند باید بدانید آشنا خواهید شد. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان‌ بزرگ باشد، از حال به فکر سازمان‌دهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود. نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند.

مشاوره ثبتی

یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید. شاید نیاز باشد که پرسنل و همکاران خود را گردآوری کنید و از آن ها درخواست کنید که هر صفتی که تمایل دارند برندتان در آینده با آن ها توصیف و شناخته شود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسند. این برند به دلیل نام غیر معمول، رنگ های جیغ، بازاریابی خلاقانه و تبلیغات خاصش نسبت به سایر برند های هم ترازش بسیار متفاوت و متمایز جلوه می کند. تمام محصولات اپل همانند بسته بندی، نرم افزار ها و استراتژی بازاریابی آن بسیار ظریف، ساده و کاربر پسندانه هستند. علاوه بر این مردم تمایل دارند که یک فرد(شخصیت انسانی) را در پس کسب و کار ها حس کنند.

یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر ثبت شرکت در تهران داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم. اگر در این مورد تجربه‌ای دارید یا نامی انتخاب کرده‌اید با ما در میان بگذارید.

این خصوصیت به خاطر به یادسپاری نام برند موجب می‌گردد که نام برند به‌ صورت منحصربه‌فرد در ذهن شکل گیرد. زیرا که پیش از شما کسی از آن نام استفاده ننموده است، پس سطح شناخت و تمایزعناصر هویتی برنداز سوی مخاطب بسیار بالاست. این‌گونه برندها به علت عدم جلب نظر و برانگیخته ننمودن حس کنجکاوی مخاطب، هرگز موفق نیستند. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. اسامی و عناوینی که با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود .