انتخاب اسم برند

تنها توجه کنید نام‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها آسان باشد. نکته‌ای که در انتخاب اسم برند به زبان فارسی وجود دارد این می‌باشد که برخی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که امکان دارد همین مسئله موجب سردرگمی مشتریان شود. پس تلاش کنید نامی انتخاب کنید که فقط یک نوشتار ثابت داشته باشند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در زمان و رسیدن به نتیجه دلخواهتان یکسری چارچوب‌های از قبل تعیین شده‌ای برای این جلسه داشته باشید. هرچند که باز گذاشتن دست شرکت‌کنندگان موجب می‌شود طوفان فکری و سرگرم کننده تری داشته باشید، ولی تجربه نشان می‌دهد تعریف مقداری محدودیت موجب می‌شود افراد خلاق‌تر عمل کنند. این مجموعه را در سال ثبت شرکت 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمان‌بر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما می‌ماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژه‌های نام برند تکرار می‌شوند.

  • برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید.
  • قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسم‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم.
  • بنابراین طبیعی است که مردم به سراغ نام‌های بد نمی‌روند و ترجیح می‌دهند به برندهای خوش‌نام‌تر مراجعه کنند.
  • در مورد پیام‌هایی که از دیگران در خصوص خدمات و محصولاتشان دریافت می‌نمایید، فکر کنید.

به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.

نمونه اسم شرکت

انتخاب اسم برند باید به گونه ای باشد که بتوان در شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک گذاشت تا در همه مدیا ها بتوان برند شما را جستجو کرد. اکنون که همه این موانع قانونی را گذرانده‌اید به مهمترین مرحله می‌رسید یعنی تست اسم برند برای کسب و کار. از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند می‌باشد زیرا خیلی از اسم‌هایی که دوست دارید امکان دارد از قبل رزرو شده باشند.

اسم برندها

نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است. این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان ثبت برند تجاری گرفتند. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر.

یا اسم برند ایرانی مثل اشی مشی، مزمز، چین چین از همین روش برای انتخاب نام برند استفاده کردن. و این ویژگی باعث شده استفاده از اون‌ها و تلفظ و به خاطر سپردنش برای مردم آسون‌تر بشه. در ادامه میگیم یه برند ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی رو برای اسم برندش در نظر بگیره. ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت و ماندگار کشیده‌اید را از بین می‌برد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب می‌کنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمی‌توانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمی‌کنند!

سوالات مرتبط با انتخاب نام خاص برای برند

همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. در صورتی که انتخاب نام برند به درستی صورت بگیرد می توانید به راحتی لوگویی را نیز برای آن طراحی نمایید که گسترش فعالیت تجاری و خدمت شما را به دنبال خواهد داشت که بیشتر توضیح خواهیم داد . امکان دارد با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید. شما حتی می توانید برای انتخاب اسم برند خود از یک کلمه جدید رونمایی کنید. در این مرحله اسم برندی که به آن فکر می کردید را می توانید با رقبای خود مقایسه کنید، در عین حال که به اسم برند فکر می کنید با مشتریان احتمالی ارتباط بگرید و تصویر بزرگتری از اسم برندی که در ذهن شماست را پرورش دهید. هر اسم برند فقط ده سال در مالکیت شما می‌باشد و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را به نام خود ثبت کند.

اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش. توی تمام ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده. سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم.

کد مقاله

به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت برند چرم خود در ابتدا مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که در زمان کمتری بتوانید برند چرم خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید. نامی را برای برند محصولات چرمی خود انتخاب کنید که با کار شما هماهنگی داشته باشد، جذاب و زیبا هم باشد.

امروزه نباید به هیچ‌وجه پروسه‌ی انتخاب اسم برند را ساده گرفت، انتخاب اسم برند از قوانین اولیه‌ی شروع یک کسب‌وکار موفق است، اسم یک برند فراتر از یک اسم معمولی است و قسمت بزرگی از نتیجه کسب‌وکار شما را شامل می‌شود. انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد . به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، پس منطقی است که بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند. به لوگوی آمازون که دقت کنید یک فلش حرف a را به z وصل کرده است. درواقع اولین حرف الفبای انگلیسی به آخرین آن وصل شده است که این فلش خود نشان از کامل بودن این سایت دارد؛ یعنی ازشیرمرغ تا جون آدمی‌زاد را می‌توانید از آمازون تهیه کنید.

بنابراین پیش از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند برای کسب و کار مطلع شوید. انتخاب اسم برند برای کسب و کار نیز مانند انتخاب اسم نوزادی است که بعداً قرار است هویت داشته باشد. همه شما می‌دانید که اگر اکنون از روی عجله و سهل انگاری نامی انتخاب کنید و چندین سال بعد بفهمید که تغییرات شرکت این نام مناسب برند شما نیست، باید چه هزینهٔ گزافی را برای سر زبان انداختن یک نام تجاری جدید انتخاب کنید. یکی از بهترین این اقدامات کمک گرفتن از خلاقیت خودتان است! یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید.

برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود.

اگر از مشتریان ثبتاد هستید انتخاب اسم برند بصورت رایگان برای شما انجام خواهد شد. سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندی‌های مشخصی جای می‌دهد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!