تغییرات شرکت ها

توسط

در

ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به امضاء کلیه شرکاء. حداکثر مدت زمان اعتبار تصدی اعضا ی هیئت مدیره شرکت سهامی خاص ، ۲ سال خواهد بود. ارسال اطلاعات از طریق سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکتها انجام می شود. لازم به ذکر است منظور از تغییرات اساسنامه تغییر در مواد آن من جمله تغییر نام ، تغییر موضوع یا الحاق به موضوع ، تغییر آدرس و تعداد اعضاء هیئت مدیره و … را شامل می شود .

دانستن نوع شرکت شما در حل این مسئله بسیار تاثیرگذاره ، برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . فرد یا افرادی که موقع ثبت شرکت با هم شریک بوده و شرکت را به ثبت رسانده اند ممکن است در طول تاسیس منصرف شده و بخواهند از شرکت خارج شوند و یا اینکه شخص یا اشخاص دیگر را وارد شرکت کنند. و- در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی 58 ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت ، علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است. در صورت جلسات هیات مدیره نام مدیران حاضر و غایب قید می شود و خلاصه ای از مذاکرات و تصمیمات نیز با قید تاریخ منعکس می گردد. گاه مدیری در هنگام انتخاب دارای تعداد سهام لازم نباشد و در ظرف مدت یک ماه هم نتواند سهم مورد بحث را به صندوق شرکت بسپارد حق شرکت و عضویت ندارد و در صورتی که انتخاب شده باشد باید استعفاء نماید. اعضاء هیئت مدیره باید از افراد خوشنام و درستکار و فعال باشند تا بتوانند در پیشبرد اهداف شرکت موثر باشند.

  • به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسان ثبت، در نخستین گام برای ایجاد هر تغییر، جلسه‌ای با حضور اعضای شرکت برگزار و نتیجه‌ی این جلسه، به‌شکل صورتجلسه‌ای معتبر تنظیم می‌شود که تمامی اعضا مکلف به امضا کردن آن هستند.
  • پس از انجام دادن این کار می توانید صورتجلسه را به همراه کلیه مدارک مربوط به تغییرات شرکت، تحویل اداره ثبت شرکت ها بدهید تا در رابطه با این موضوع تصمیم گیری شود.
  • توجه داشته باشید برای ثبت تغییرات شرکت باید اقدام به تنظیم صورتجلسه در مجمع خاصی متناسب با نوع تصمیم نمایید .
  • مطابقت دادن مدارک و مستندات متقاضی با فایل الکترونیکی مربوط توسط اداره ثبت شرکتها.

ارائه فتوکپی برابر اصل شده مدارک شناسایی همه شرکای جدید شرکت. یکی پذیرش اینترنتی که واحد ثبتی مورد نظر را می بایست انتخاب کنیم و دیگر اینکه شماره ثبت تغییر خواهد کرد در تغییر نشانی به شهر دیگر. در مجمع فوق العاده و عادی در هر صورتجلسه ای یک ثبت تغییرات فرمت اصلی وجود دارد و اینکه یک رئیس و دو ناظر و یک منشی می بایست داشته باشد. مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است.

تغییر موضوع فعالیت شرکت

توضیحی کوتاه در این مورد برای آشنایی با روند کلی در زیر داده ام. در این مرحله و پس از ثبت تغییرات و تصمیمات مربوط به شخصیت حقوقی، باید نام افراد حاضر در جلسه، سمت آنها در جلسه و سمت آنها در شخصیت حقوقی را وارد نمائید. در واقع یک یا چند ثبت برند جلسه برای تصمیم گیری درباره تغییرات شرکت تشکیل می شود و صورتجلسه ای از این نشست ایجاد می شود. وقتی تغییر کوچکی در شرکت ایجاد می شود نیازی به گزارش آن نیست اما وقتی بحث تفاوت های اساسی در میان است، ثبت تغییرات شرکت الزامی خواهد بود.

تغیرات شرکت

برای اقدام کردن برای ثبت تغییرات باید موافقت تمامی اعضا را داشته باشید. متقاضیان برای حفظ زمان و هزینه خود می توانند این خدمات و کلیه خدمات ثبتی را از ثبت شرکت نیک دریافت نمایند . دعوت به مجمع عمومی سالیانه پس از گذشت ده روز از انتشار آن ، اگر برای برای اول حدنصاب رعایت نشد ، برای بار دوم با ذکر نتیجه دعوت اول ، با حضور هر عده از سهامداران صورت می گیرد .

در حقیقت منظور از اعمال تغییرات شرکت، هرگونه تغییر در مفاد و مواد اساسنامه ویا هیئت مدیره می‌باشد. بهتر است بدانید که اگر مجمع عمومی عادی در 4 ماه اول پس از پایان سال مالی تشکیل گردد ، عادی سالیانه واگر در ماه های دیگر عادی به طور فوق العاده نامیده می شود. صورتجلسه هیئت مدیره نیز با حضور تمامی یا اکثریت اعضاء تشکیل می گردد که در این موضوع لازم است در بالای صورتجلسه عنوان شود . ترتیب دعوت و تشکیل جلسات هیات مدیره را اساسنامه تعیین می کند.ولی در هرحال یک سوم اعضای هیات مدیره می توانند چنانچه ظرف یک ماه از جلسه قبلی هیات مدیره تشکیل نشده باشد راساَ از اعضاء برای تشکیل جلسه دعوت بعمل آور آورند. یکی دیگر از تغییرات شرکت که به صورت رایج و متداول است تغییر در موضوع فعالیت شرکت است و برای اطلاع دقیق از این موضوع مقاله تخصصی این حوزه با نام ” تغییر موضوع فعالیت شرکت ” را مطالعه نمایید .

» شرایط ثبت نام مسکن ملی

در مجامع عمومی فوق العاده حضور حداقل نصف تعداد سهام داران کلی شرکت الزامی است. در این مجامع معمولا در مورد کاهش و افزایش سرمایه، تغییر در اساسنامه و انحلال شرکت صحبت و تصمیم گیری می شود. عدم ثبت آگهی در مورد ثبت تغییرات شرکت نقل و انتقال سهام در صورت نداشتن گواهی مالیاتی. ملاک اعتبار دوسال ماموریت اعضای هیئت مدیره از تاریخ صورتجلسه هیئت مدیره انتخاب وسمت اعضای حساب میشود یا تاریخ درج در روزنامه رسمی ، چون معمولا چند روز طول میکشد تا پیش آگهی وروزنامه رسمی انتشار یابد . در نهایت باز هم می بایست یک صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود که در آن مدیران و سمت آنها مشخص، دارندگان حق امضا شرکت و روزنامه رسمی جهت درج آگهی در آن مشخص می شود. برای تغییر نام شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل دهید صورتجلسه ها را تنظیم کرده و توسط هیأت رئیسه آن را امضا کنید.

اصل روزنامه ای که حاوی آگهی دعوت است و نیز مجوز اخذ شده باید به اداره تحویل داده شود. حق الثبت مربوط به تغییر نام پرداخت شده و فیش واریزی به اداره تحویل داده می شود. بر طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت، تشریفات دعوت انجام می شود. در صورتی که نیاز به مجوز باشد، باید این مجوزها از سوی مراجع مربوطه ارائه گردد. در صورتی که افرادی از شرکت طلبکار باشند، می توانند تا دو ماه پس از انتشار آگهی، به تصمیم اعتراض نمایند. در صورتی که این اعتراض پذیرفته شود، شرکت موظف خواهد بود بدهی ها را پرداخت کند یا نزد دادگاه وثیقه بسپارد.

نخست می بایست انجام تغییرات با توافق و رای اکثریت حاضر در مجمع عمومی فوق العاده و یا عادی به صورت فوق العاده و نیز هیأت مدیره مصوب شود. فرایند تغییرات شرکت، تصمیماتی است که جهت اعمال تغییر در اعضا یا ساختار شرکت یا سرمایه، نام تجاری و … انجام می‌شود. این تصمیمات باید طی یک جلسه که این جلسات خود انواع مختلفی دارند، تنظیم شود.

ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتیثبت تغییرات شرکت

در این جلسات به بررسی مسائلی مانند تغییر در سرمایه شرکت اعم از کاهش یا افزایش آن، تغییر در اساسنامه و نیز انحلال شرکت پرداخته می شود. اگر شما دارای یک شرکت سهامی خاص باشید طبق قانون فقط می توانید شرکت را به نوع سهامی عام تغییر دهید. علاوه بر موارد ثبت شرکت در تهران ۱ و ۲ ، ثبت تغییرات شرکت مواردی همچون ایجاد شعبه تازه برای شرکت و ادغام دو شرکت با هم را هم دربر می گیرد. تغییرات شرکت که اهمیت دارند و در زمان ثبت تغییرات شرکت ها باید ذکر شوند شامل موارد گفته شده و چند مورد است که در ادامه بیان می کنیم.

آگهی تغییرات روزنامه رسمی به این معنی است که شرکت و سهامداران آن به صورت رسمی به عموم تغییرات درج شده در شرکت را اعلام می کنند و کار خود را از آن تاریخ با قوانین جدید شرکت پیش می برند. این کار چند مرحله دارد و فرد یا شرکت متقاضی باید مطمئن شود که کار خود را به طور کامل انجام داده است. پیگیری صورتجلسه تغییرات برای هر کسی که اقدام به ثبت تغییرات کرده واجب است و لازم است که نحوه آن به تاجرانی که قصد پیگیری کار خود را دارند آموزش داده شود.