راهنمای انتخاب نام برای شرکت

چه بسیار شرکت‌هایی که برای ثبت یک نام ماه‌ها وقت صرف نموده‌اند ، زیرا که علاقه‌مندند که نام شرکتشان را کاملا منطقی انتخاب نمایند. اما در مرحله آخر ثبت شرکت باز با مشکل ثبت روبرو می‌شوند زیرا که اسم قبلا ثبت شده است. نام هایی مانند تل، کو، تکنیک، که ریشه ای بیگانه دارند قابل ثبت در اسم شرکت نیستند.

اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمی‌شود مگر در شرایط خاص. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ثبت تغییرات شرکت ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید.

نمونه اسم شرکت و برند

اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد. کلماتی مانند تجاری، بازرگانی، برتر، بهتر و … را می توانید در نام شرکت استفاده نمایید ولی جزو سه کلمه مجزا یا سه سیلاب برای نامگذاری اسم شرکت محسوب نمی شود. ماده 10-نام اشخاص حقوقی ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین،مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود قابل تغییر خواهد بود. حال می توانید اوراق را امضا کرده و به همراه مدارک لازم به اداره ثبت شرکتها پست نمایید. همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود. برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود.

پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامه‌ای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

  • نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است.
  • اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد.
  • مقررات انتخاب نام شرکت سهامی خاص تفاوت چندانی با انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود ندارد.
  • در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم.
  • آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند.ثبت شرکتیکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد.
  • انتخاب نام مراحل گوناگونی دارد زیرا این انتخاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید. با استفاده از مطالبی که در بالا ذکر کردیم می توانید پنج نام پیشنهادی را بر حسب اولویتی که دارند در هنگام ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها وارد نمایید تا مورد بررسی و تایید قرار بگیرد. ماده 11-در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی(تغییر نام شرکت)رعایت مواد 95 و 117 و 141 و 163 و 184 و 200 قانون تجارت و تبصره ذیل ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده 1 آیین نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری الزامی است. ماده 2-اسم اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند. اسم شرکت گاه به فعالیت شرکت بستگی دارد (مانند “خانه گستر” برای یک شرکت خانه سازی) گاه صرفاً فانتزی است (مانند “خوش حساب”) و گاه ممکن است از اسم یک یا چند نفر از شرکا تشکیل شده باشد.

اصول انتخاب بهترین نام برای شرکت چیست؟

زمانی که دو اسم فارسی تداعی کننده یک لغت بیگانه باشد در این صورت امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت . نام انتخابی باید متناسب با شئونات اسلامی باشد و با آن منافات نداشته باشد . جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات جامع تر با ما تماس حاصل فرمایید. از کلماتی مانند شاهد که تحت نظارت سازمان­های خاصی هستند،استفاده نشود. در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با موضوع نام شرکت مطالبی را بیان کنیم و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهیم.

این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند.

جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد. سلام برای شرکت تولیدی رنگ ساختمانی دنبال یه اسم بامفهوم و درعین حال کوتاه میگردم. برای یه کاره اینترنتی در زمینه هنر و طراحی، یه اسم خاص میخواستم. اکثریت افراد که ثبت ثبت برند شرکت را انجام می دهند به جهت انتخاب مناسب و زیبا ترین نام برای حرفه خود زمان گذاشته و حتی هزینه های اضافی نیز می کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید.

اسم برای ثبت شرکت

برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

برای هر نام مدت دو ماه اعتبار در نظر گرفته شده است، سپس اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفا‌تر وارد می‌شود. کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان اسم شرکت هستند ولی به عنوان یکی از سیلاب‌های خاص نام شرکت محسوب نمی‌شوند. از کلمات بیگانه و اسامی خارجی در نام شرکت بپرهیزید چنانچه معادل فارسی آن نباشد به ثبت نمیرسد و یا اگر از اسامی استفاده می نمایید که در لغت نامه معنی آن را نمیدانید حتماً از فرهنگستان ادب و فارسی استعلام نمایید. کلیه سیلاب های استفاده شده در نام شرکت شما باید فارسی باشد و در فرهنگ نامه دهخدا یافت شود ، باید بدانید میتوانید از اسم شهرها ، رنگها و یا اعداد استفاده نمایید اما در نام شرکت شمرده نمی شود و به غیر از این کلمات باید دارای سه سیلاب باشد.