مقاله ارزیابی کیفیت خدمات سامانه الکترونیکی قضایی ثنا مطالعه موردی

توسط

در

به همین دلیل، مراجعان نیز برای پیگیری و دریافت اوراق قضایی خود بایستی به سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است مراجعه کنند. در سال 1395، سایت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی توسط قوه قضاییه به وجود آمد که تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی در حال حاضر توسط این سامانه انجام می شود . سامانه ثبت تغییرات شرکت نیز با این هدف راه‌اندازی شده است و پیگیری پرونده‌های قضایی و مشاهده ابلاغیه‌ها بصورت الکترونیکی را با استفاده از کد ملی امکانپذیر می‌کند.

ثنا

سامانه ثبت شرکت در تهران از طریق سایت عدل ایران ، درگاه ملی قوه قضاییه و از طریق اپلیکیشن عدالت همراه قابل دسترس است. شما برای ورود به سامانه ثنا باید ابتدا ثبت نام کنید و رمز شخصی تعریف نمایید. از این رو لازم است اشخاص حقیقی، حقوقی، افرادی که به عنوان شاهد به مراکز قضایی مراجعه می کنند، کارشناسان و … همگی در سامانه عدل ایران ثبت نام نموده و کد ثنا دریافت کنند. تا به صورت الکترونیکی بتوانند اوراق قضایی را دریافت کنند و دیگر به صورت حضوری به مراکز قضایی مراجعه نکنند. در صورتی که روند ثبت نام شما در سامانه عدل ایران به درستی طی شده باشد، پیامکی بر روی تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که” احراز هویت شما با موفقیت انجام شد”.

در این صفحه، کد ملی و رمز شخصی ( کد ثنا ) خود را در کادرهای مشخص شده مطابق تصویر زیر وارد نمایید. بعد از اینکه اطلاعات فردی شما در سامانه ثنا ثبت شد، می توانید برای مراجعه حضوری به مراکز قوه قضاییه یا دادگستری اقدام کنید و احراز هویت خود را انجام دهید. پس از اینکه احراز هویت شما در این سامانه به درستی انجام شد، به شما یک شناسه قوه قضاییه داده می شود که می توانید در هنگام درخواست وام به بانک، آن را ارائه دهید. در واقع، هدف بانک ها از اجباری کردن ثبت نام در قوه قضاییه این است که ابلاغیه های مربوط به وام با سهولت بیشتری به دست متقاضی برسد و مشکلاتی از قبیل تاخیر، مفقود شدن ابلاغیه و … برای ورود به سامانه ثنا قوه قضاییه می توانید به قسمت «خدمات ویژه» سایت مراجعه کنید و بر روی گزینه « سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی » کلیک کنید. حال که با کاربرد سامانه ثنا عدل ایران و دلیل راه اندازی آن توسط قوه قضائیه آشنا شدیم، می خواهیم به نحوه استفاده از این سامانه بپردازیم.

ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا

اما ممکن است هنوز هم بسیاری از افراد جامعه با این سایت راه اندازی شده توسط قوه قضائیه آشنایی کافی نداشته و با این سوال مواجه باشند که سامانه ثنا چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می توان از آن استفاده نمود. همان طور که گفتیم این سامانه برای دریافت ابلاغیه های مختلف قضایی راه اندازی گردیده است. اما این که چگونه باید از سامانه ثنا استفاده نمود هم موضوع مهم دیگری است که در این جا به آن خواهیم پرداخت. از آن جایی که ممکن است هنوز بسیاری از افراد جامعه با این سامانه آشنایی نداشته باشند، توضیح این مورد می تواند کمک زیادی به آن ها باشد.

اگر هم ابلاغیه جدیدی وجود نداشته باشد، مانند تصویر زیر عدد صفر را مشاهده می کنید. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۴۷۸۷۸۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. با شروع سال جدید و آغاز تعطیلات نوروزی فرصت بسیار مناسبی به وجود می آید تا خستگی یک سال گذشته را از تن بیرون کنیم و برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد اما بهترین و محبوبترین راه برای دوری از روزمرگی و رفع خستگی مسافرت است. © تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه وکیل پرس می‌باشد. یک غواص، تلفن همراهی را که به داخل حفره آبی افتاده بود، خارج کرد.

  • پس از آن ، دریافت ابلاغیه الکترونیکی به شیوه الکترونیک امکان پذیر خواهد شد .
  • رئیس قوه قضاییه دستورالعمل‌های «نحوه نوبت‌دهی جهت ارائه خدمات قضایی به مراجعان» و «ثبت و تکمیل اطلاعات سامانه‌های قضایی» را ابلاغ کرد.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات مذکور در مرحله قبل یک رمز موقت بر روی گوشی موبایل شما ارسال خواهد شد.
  • اگر قبلا ابلاغیه خود را در سامانه ثنا مشاهده کرده اید، باید بر روی ابلاغیه های مشاهده شده کلیک کنید که آرشو شما در سامانه ثنا می باشد.
  • در قسمت های قبلی نحوه کار با سامانه ثنا، دانلود و ورود به ان را برای شما توضیح دادیم و اکنون می خواهیم به نحوه استفاده از آن بپردازیم.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از شهروندان خواست حفظ و حراست از حساب‌های بانکی خود را برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز جدی بگیرند. اولین باشگاه رسمی ثنا صادقی در لیگ‌برتر زنان ایران، تیم شهرداری سیرجان بود. ثنا صادقی در فصل ۹۶–۱۳۹۵ در این باشگاه توپ می‌زد و توانست با این تیم به مقام نایب قهرمانی برسد.

برای این کار ابتدا باید نسبت به دانلود این برنامه اقدام نمایید. جهت این امر می توانید از طریق برنامه های گوناگون مانند گوگل پلی یا بازار و یا درگاه ملی قوه قضائیه اقدام نمایید. نسخه موبایل سامانه ثنا این امکان را به شما می دهد که راحت تر نسبت به مشاهده ابلاغیه های قضائی خود اقدام کنید.

تفاوت سایت ثنا یا سامانه سنا

برای مشاهده ابلاغیه باید نام کاربری (کد ملی) و رمز شخصی ثنا را داشته باشید و وارد سامانه شوید. گاهی اوقات افراد با موبایل وارد سامانه ی ثنا وارد سایت می شوند، ولی در هنگام ورود آن ها به سایت مشکلاتی از قبیل باز نشدن سایت ثنا، پریدن سایت و … برای رفع این مشکل می توانید مرورگر روی گوشی خود را آپدیت کنید و از نسخه جدیدتری استفاده کنید. اگر مشکل شما با آپدیت نسخه مرورگر حل نشد، توصیه می کنیم از لپ تاپ یا کامپیوتر برایورود به سامانه ثنااستفاده کنید. نسخه ویندوز سایت ثنا این مزیت را دارد که تمام صفحه سایت را نشان می دهد و آدرس های مختلفی را برای رفع مشکل قطعی سایت ثنا ارائه می دهد. اگر امکان استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر برای شما نبود، توصیه می کنیم که برنامه عدالت همراه را دانلود کنید و روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه‌ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه کنند. ✔️ تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه را دارند، می بایست ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایند که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است. دقت داشته باشید که برای ورود به برنامه ورود به سامانه ثنا، نیاز است که شما دارای رمز عبور سامانه ثنا باشید.

برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به صورت غیر حضوری و آنلاین در این سامانه باید ابتدا به این سامانه وارد شوید. البته لازم به ذکر است که قبل از مشاهده ابلاغیه ها در سامانه ثنا ، شما باید در این سامانه ثبت نام کرده باشید. اگر ثبت نام ثناانجام نشده باشد، امکان مشاهده الکترونیکی ابلاغیه ها نیز وجود ندارد. به همین دلیل در سال 1395 به استناد ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری، راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه ثنا در راستای کاهش حجم جمعیت مراجعان به شعب دادگستری جهت ثبت شکایت، پیگیری و ارائه دادخواست ها، پیگیری و ارائه اظهارنامه ها، محاسبه هزینه دادرسی و … مردم نیز از این طرح استقبال کردند و با توجه به اینکه از طریق سایت و سامانه ثنا خیلی راحت تر می توانستند امور خود را انجام دهند، نیازی به ایستادن در صف های طولانی دادگستری، تحمل ترافیک و شلوغی خیابان ها و …

باتوجه به ضرورت جامعه امروز ی و جلوگیری از اتلاف وقت ، قوه قضائیه در سال 1395 سامانه ثنا را راه اندازی کرده است که مراجعات مردم به این … در این مرحله برای شما یک کد فعال سازی ارسال می شود که باید آن را از پیامک دریافتی مشاهده و وارد کنید. در نظر داشته باشید همانطور که در قسمت استفاده از نرم افزار بیان شد، این رمز 24 ساعت اعتبار دارد.

در اولین مرحله شما می بایست که اطلاعات خواسته شده شامل شماره ملی، شماره سریال شناسنامه، شماره تلفن همراه و … رمز شخصی سامانه ثنا، یکی رمز ثابت و طولانی است که به همه افرادی که در سامانه ثبت نام الکترونیک قضاییثبت نام کرده اند، داده می شود. در واقع، تمامی افرادی که قصد دریافت رمز شخصی ثنا را دارند، باید مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهند تا رمز شخصی سامانه ثنا به آن ها ارائه شود. پس از مراجعه به این قسمت کافیست که افراد مراحل ورود به سامانه ثنا را با وارد کردن کد ملی، رمز شخصی و رمز موقت سامانه ثنا انجام دهند و پس از ورود به این سامانه، فرم سامانه ثنا را پرینت نمایند. مراحل مربوط به نحوه دریافت فرم ثنا به صورت خلاصه به شرح زیر است.

­جهت اخذ امضا و احراز هویت، با به همراه داشتن کارت ملی و شماره­ی تلفن همراهی که در هنگام ثبت نام از آن استفاده نموده­اید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. کار با این نرم افزار بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی ابلاغیه های رسمی دادگستری و احضاریه های دادگاه را مشاهده ثبت برند کنید. جهت اخذ امضا و احراز هویت با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. به این منظور ، قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای را طراحی نمود تا مشاهده ابلاغیه الکترونیکی دادگستری از طریق آن امکان پذیر شود .