مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

برای اینکه راحت‌تر بتوانید اسم مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید، در ادامه چندتا راه پیش پایتان می‌گذارم تا بتوانید ایده بگیرید و سریع‌تر این پروسه را طی کنید. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. وبسایت شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) با تغییر بازرس ها و ابقا اعضای هیت مدیره در حال بروز ثبت برند رسانی می باشد لطفا در صورت سوال با شماره تماس مدیریت یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. اگر به تمام کافی‌شاپ‌های موفق نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها نام‌های خوبی دارند. دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربه‌فرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامه‌ریزی تجارت است. مردم معمولاً عاشق اسم کافی‌شاپ‌های زیبا و منحصر به فرد می‌شوند.

اسم خاص برای برند

تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگی‌های گفته شده هم توجه داشته باشید. اسم انتخاب کردن یکی از چالش‌هایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر می‌کنه. حتی بعضی وقت‌ها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار می‌کنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمی‌رسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین.

کلید هفتم: از اعداد هوشمندانه کمک بگیرید

تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد می‌باشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. من در نام‌گذاری هزارمدیر هم به این دلیل از عدد هزار استفاده کردم که در پشت این عدد فلسفه قدرت و فراوانی نهفته است.

  • پس شما اگر روی الگوهای قید شده در مقالات تخصصی قبلی و تعدادی از مقالات که در این مقاله به آن اشاره می‌نماییم تسلط پیدا کنید کار شما شدت جلو می افتد.
  • تو مقاله‌ای که مطالعه کردین در مورد انتخاب نام برند و اهمیت اون صحبت کردیم.
  • مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.
  • مثلاً من خودم a thousand تا لباس‌فروشی با نام پرنس و پرنسس می‌شناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم.

چون خیلی از شرکت­‌ها با عجله این کار را می­‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. فراموش نکنید که انتخاب نام مناسب برای یک کسب­‌و­کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است و اگر بگویم که نامِ شرکت است که به کارِ شما هویت می‌دهد، دروغ نگفته‌ام. همه‌ی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند.

اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . در نهایت تمام ایده‌های خود را یادداشت کنید چون با بررسی آن‌ها می‌توانید به نام مورد نظر خود برسید و در نهایت به خودتان زمان بدهید. ممکن است شما به چندین جلسه طوفان فکری نیاز داشته باشید تا بتوانید بهترین اسم کافی شاپ، فست فود و یا رستوران را انتخاب کنید. اسم کافی شاپ را ساده، کوتاه و شیرین انتخاب کنید.تا به راحتی به یاد آورده شود و در ذهن مشتری جا بگیرد و ماندگار شود. نامی را انتخاب کنید که تلفظ و نوشتار آن مشکل نباشد.

انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد . اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه…. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن. توی تمام ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس.

راهنمای انتخاب و ایده برای اسم شرکت

در ادامه راهنمای جامع انتخاب بهترین اسم برای فروشگاه اینترنتی شما آورده شده‌است و با رعایت این نکات می‌توانید آینده‌ی برند خود را بسازید. شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. من جاوید مقدم هستم و عاشق کارم، عاشق یادگیری و عاشق بازاریابی و کسب و کار هستم. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم. مترجم دوره آموزشی خط مستقیم جردن بلفورت گرگ وال استریت و درحال حاضر صاحب 5 کسب و کار بهره برداری شده با بیش از 60 نفر پرسنل هستم. اگه برندی که می‌خواین کار کنین با کارهای هنری و خلاقانه ارتباط داره می‌تونین از اسامی شخصیت‌های معروف فیلم‌ها و انیمیشن‌ها استفاده کنین.

نمونه اسم برند زیبا و هنری , مشاوره اصول و روش های انتخاب نام برند , سایت انتخاب اسم برند , پیشنهاد و لیست اسامی خاص و زیبا برای ثبت برند , اسم برند ایرانی. در انتخاب نام برند می توانید ابتدا با کمک تمام همکاران و حتی اطرافیان و دوستان خود یک لیست از اسامی پیشنهادی برای برند خود تهیه کنید. علاوه بر این پیشنهادات می توانید از لیست اسامی خاص برای برند، اسامی لوکس، اسم های خاص هنری خارجی، اسامی خاص در لغت نامه دهخدا و صفت‌ هایی که می ‌توانند خدمات شرکت شما را بیان کنند استفاده نمایید. در واقع این صفت ها باید بیان کننده ی آن کیفیتی باشند که دوست دارید مشتری های شما با استفاده از خدمات و یا محصولات شرکت شما درک کنند. پس ابتدا مجموعه ‌ای از کلماتی که به نوعی به کسب‌ و کار شما مربوط هستند را تهیه کرده و سپس سعی کنید از میان این مجموعه و از کلمات و توصیفات جمع آوری شده اسم مناسبی را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که در مراحل انتخاب نمونه اسم برند قوانین نام گذاری برند را نیز در نظر بگیرید.

اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک ثبت شرکت در تهران تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های عجیب و ناملموس خودداری کنید.

احتمالاً همین الان که مشغول خواندن این صفحه هستید، یکی دو گزینه اختصاری شده اسم خودتان یا شرکتتان را در ذهن دارید. چه بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی ثبت تغییرات را روی کاغذهای مخصوصی چاپ می‌گرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی می‌کرد. شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد.

اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد. در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید.