آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی

توسط

در

‌تبصره 3- هیأت مدیره در اولین جلسه از میان خود یک نفر را به عنوان رئیس هیأت مدیره، یک نفر را به عنوان نایب رئیس و یک یا دو نفر را به عنوان‌منشی انتخاب می‌کند. ‌تبصره 1- افرادی که موفق به کسب دو سوم آراء کل اعضاء شرکت تعاونی مزبور شوند از مقررات ممنوعیت بیش از دو نوبت مندرج در ماده مستثنی‌خواهند بود. 3 – تعیین خط مشی و برنامه تعاونی و تصویب بودجه جاری و سرمایه‌گذاری و اعتبارات و وامهای درخواستی و سایر عملیات مالی به پیشنهاد‌هیأت مدیره. چگونگی انتخاب نماینده یا نمایندگان در مرحله اول و حدود اختیارات و نحوه اعمال رای آنها در مرحله دوم مجمع عمومی براساس دستورالعملی‌ خواهد بود که از سوی وزارت تعاون ابلاغ می‌گردد.

تبصره- در صورت بروز بعضی از مشكلات با موافقت وزارت‌كشور، مهلت نُه روز تا هفت روز تقلیل می‌یابد. ۹- محجورین و كسانی‌كه به حكم دادگاه مشمول اصل چهل‌ونهم (٤٩) قانونی‌اساسی باشند. ۳- وابستگان تشكیلاتی و هواداران احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هایی كه غیرقانونی‌بودن آن‌ها از طرف مقامات صالحه اعلام شده است. ۷- مدیران كل و سرپرستان ادارات كل وزارتخانه‌ها و مدیران كل حوزۀ وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا. ‌تبصره ۱- درصورتی‌كه نام یك داوطلب در برگۀ رأی، مكرر نوشته شده باشد، فقط یك رأی برای او محسوب می‌شود. ماده ۲۰- درصورتی‌كه در برگ رأی علاوه‌بر اسامی نامزدهای تأییدشده، اسامی دیگری نوشته شده باشد، برگ رأی باطل نبوده و فقط اسامی ‌اضافی خوانده نمی‌شود.

• ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت تعاونی که تایید همه شرکا و مدیر تصفیه شرکت را داشته باشد. ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت تعاونی که تایید همه شرکا و مدیر تصفیه شرکت را داشته باشد. ثبت برند چنانچه موسسین و سهامداران شرکت تعاونی به این نتیجه برسند که امکان ادامه فعالیت این شرکت به دلایل مشخص وجود ندارد با ثبت انحلال شرکت تعاونی و انجام امور تصفیه شرکت نسبت به انحلال باید اقدام کنند.

تعاونی مسکن دادسرای تهران پروژه بومهن

2- وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند نسبت به توسعه گرایش ها، رشته ها و گروههای علمی مرتبط با تعاونی اقدام نمایند. 29– سلب مزایا از تعاونیهائی که بر خلاف قانون و مقررات بخش تعاونی عمل نموده و یا بر خلاف اساسنامه مصوب اقداماتی کرده باشند. 6– کمک به فعالیتهای تبلیغاتی، آموزشی، فرهنگی، فنی، علمی، تحقیقاتی و صنعتی لازم برای بخش تعاونی با همکاری اتحادیه‌ های تعاونی. تبصره 4– صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی بخش تعاونی فقط از طریق اتاق تعاون امکان پذیر است. 9– حل اختلاف و داوری در محدوده امور مربوط به تعاونیها بصورت کدخدامنشی و صلح اعضاء تعاونیها. تبصره– در مواردی که مدیر عامل از خارج انتخاب می‌شود داشتن شرایط بندهای four و 5 ماده 9 الزامی نیست.

  • ۴ – تذکر کتبی تخلفات موجود در نحوه اداره امور تعاونی به هیأت مدیره و مدیر عامل و تقاضای رفع نقص.
  • ‌ماده ۶۳- پس از تشکیل اتحادیه‌‌‌های نظارت و هم آهنگی در هر منطقه شرط استفاده از عنوان و مزایا و معافیتهای تعاونی شرکتها و اتحادیه‌‌های تعاونی در رشته‌ای که اتحادیه نظارت و هم آهنگی آن تشکیل شده است قبول عضویت آن اتحادیه خواهد بود.
  • تبصره- انعقاد قرارداد احداث وواگذاری واحد مسکونی نسبت به زمین های موضوع این ماده برای کلیه اعضایی صورت می گیردکه باتوجه به ظرفیت به عضویت تعاونی درآمده اند.
  • اگر جایی از مطلب هم نیاز به مشاوره در خصوص منحل کردن شرکت داشتید یا قصد دارید که کار انحلال را به یک موسسه ثبتی واگذار کنید همکاران ما در هر زمان رایگان پاسخگوی شما خواهند بود.

در صورتی که تا یک سال پس از به ثبت رسیدن شرکت هیچ اقدامی جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد و نیز در صورتی که فعالیت های شرکت در مدت بیش از یک سال متوقف شده باشد. ثبت شرکت، تشخیص شرکت را برای اعضا میسر می کند و اطلاعات مربوط به وضعیت شرکت برای کسانی که مایل به ورود به معامله با شرکت هستند، فراهم می کند. زمانی که تعاونی باید ثبت شود٫«موافقت اصولی» که وزارت تعاون صادر پیگیری ثبت تغییرات شرکت می کند از الزامات ثبت تعاونی می باشد. بر اساس ماده 27 از تعاونی ها تعاونی های توزیعی هستند که نیازهای مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان خود را در محدوده منافع عمومی برآورده می کنند و هزینه تعاونی را کاهش می دهند. • شرکت تعاونی که امور مربوط به توزیع و فروش محصولات مختلف را انجام می دهد. • شرکت تعاونی که امور مربوط به تولید محصولات صنعتی و کشاورزی را انجام می دهد.

بنا به تعریف فوق، انواع شرکت تعاونی به شرح زیر است:

ماده ۲۸- جلسه مجمع عمومی را رئیس هیئت مدیره و در غیاب او یکی از اعضای هیئت مدیره افتتاح ‌‌می‌کند. در جلسه مجمع ابتدا برای انتخاب ‌یک رئیس و یک نایب رئیس، یک منشی و سه نفر ناظر از میان اعضاء اقدام خواهد شد. به استناد ماده one hundred twenty five قانون کار جمهوری اسلامی ایران در مواردی که به هر عنوان رابطة استخدامی تبعة بیگانه با کارفرما قطع می­گردد، تبعة بیگانه مکلف است ظرف 15 روز پروانة کار خود را برابر اخذ رسید به اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان­ مربوط تسلیم نماید. اتحادیه های تعاونی تحت پوشش وزارت تعاون شوند که اساسنامه خود را از طریق برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با قانون بخش تعاونی تطبیق داده و از تحت پوشش سازمان تعاونی روستایی خارج شوند. بیگمان در صورتی که مدیر عامل از اجرای وظائف قانونی خود تخطی نموده یا قادر به انجام وظائف محوله نباشد، بازرس یا مجمع عمومی تعاونی می تواند تذکرات لازم را به هیات مدیره داده و هیات مدیره موظف است تکلیف قانونی خود را در این رابطه انجام دهد.

چنانچه علت تأخیر، تعلل یا توقف، اشکال و یا نارسایی در قانون باشد دولت موظف است حداکثر ظرف دو ماه پس از تشخیص، لایحه اصلاح قانون را با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی‌تقدیم نماید. تبصره 2- تعاونی می تواند با تصویب مجمع عمومی عادی تا حداکثر یک دوم ذخیره قانونی را جهت افزایش سرمایه خود به کاربرد ، استفاده مجدد از باقیمانده آن جهت افزایش سرمایه مجاز نیست. ماده 36- مجمع عمومی عادی یک نفر از اشخاص حقیقی ثبت شرکت در تهران یا حقوقی برای مدت یک سال مالی به عنوان بازرس یا بازرسان انتخاب میکند انتخاب مجدد آنان بلا مانع است و مجمع همزمان نیز یک را به عنوان بازرس علی البدل انتخاب می کنند. اجرای مفاد اساسنامه، اجرای تصمیمات مجمع عمومی، تهیه صورت ها و گزارش های مالی برای ارائه به محمع عمومی، دعوت از مجامع عمومی و نظارت بر امور جاری و فعالیت های تعاونی و عزل و نصب و قبول استعفای مدیر عامل از جمله وظایف هیات مدیره می باشند.

درجای خالی می توان از هریك از روشهای قیمت روز, ارزش اسمی,میانگین ارزش روز و ارزش دفتری, ارزش ویژه(مجموع ارزش اسمی و اندوخته‌ها تقسیم بر سهام) و یا هر روش مناسب دیگر استفاده كرد. هرگونه تجاوز از حدود پروانه‌های ساختمانی اعم از احداث واحد مسكونی, تجاری ،اضافه بنا،تغییرکاربری مشاعات وپارکینگ. تبصره2- درصورت استعفاءیااخراج عضو،گواهی صادره با جایگزینی عضوجدید وتسویه حساب باطل خواهدشد. 8- برنامه زمان بندی و اتمام كار تعاونی و مدت زمان مورد تقاضا جهت تمدید مدت .

تمدید مدت شرکت تعاونی به عهده کدام مرجع است

رأی‌دهنده پس از اخذ برگ رأی، نام و نام‌خانوادگی و سایر مشخصه‌های نامزد یا نامزدهای موردنظر خود را بر روی آن می‌نویسد و درصورتی‌كه نام و نام‌خانوادگی نامزدها قبلاً در برگ رأی چاپ شده باشد، در مقابل اسم نامزد یا نامزدهای موردنظر خود علامت می‌زند و پس از انداختن برگ رأی در صندوق اخذ رأی، از درب خروجی شعبه خارج می‌گردد. بدیهی است تعرفۀ انتخاباتی و قسمت ویژۀ نظارت پس از ممهورشدن تحت‌نظر مشترك اعضای شعبه و ناظرین شورای نگهبان نگهداری خواهد شد. تبصره ۲- به‌استناد ماده (۳۳) قانون، اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی نباید در حوزۀ انتخابیه با داوطلبان انتخابات خویشاوندی نسبی یا سببی داشته باشند. ماده ۱- هرجا كه در این آیین‌نامه از كلمۀ قانون به‌تنهایی یاد شده است، منظور قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

تا One Hundred ثبت یک شرکت در موسسه نخستین چگونه انجام می شود ؟؟؟

10 – اجرای برنامه‌های ترویج و آموزش تعاون برای تفهیم و تعمیم روشها و برنامه‌های مختلف تعاونی و انتشار کتب و نشریات مورد لزوم‌تعاونی. 1 – انجام وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در ارتباط با بخش تعاون. 6 – عدم سابقه محکومیت ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تدلیس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و ورشکستگی به تقصیر. 5 – عدم عضویت در گروههای محارب و عدم ارتکاب جرائم بر ضد امنیت و جعل اسناد.