آیا می توان برای ثبت برند از اسامی خارجی استفاده نمود

توسط

در

ارائه لوگو علامت در ابعاد ۱۰ در ۱۰ به صورت فایل Jpeg که قابلیت تغییر داشته باشد. اسم انتخابی باید کمتر از ۵۰ درصد به نام سایر برند ها شباهت داشته باشد. اسمی که انتخاب میشود، میتواند یک علامت، کلمه یا کلمات، عدد، شکل، طرح، سمبل و… باشد.

ثبت برند در ایران در اداره ثبت مالکیت معنوی انجام می شود و تقاضانامه ها از سرتاسر ایران به این اداره ارسال می گردد. ● ثبت برند به همراه علامت تجاری مربوط به محصول یا خدماتی در اختیار مشتریان می‌‌گذارید، اجازه می‌‌دهد در برابر افراد دیگر که قصد استفاده از برند شما را دارند ادعای قانونی داشته باشید و از حمایت قانون نیز برخوردار شوید. هزینه های مربوط به ثبت علامت تجاری، با مراجعه به سامانه (ssaa.ir) و به شکل اینترنتی قابل پرداخت می باشد.

اسامی لاتین برای ثبت برند

برای بین المللی کردن برند ابتدا باید برند را در ایران ثبت و بعد درخواست ثبت برند بین المللی کرد . وکلا رسمی دادگستری میتوانند از ایران برند را به صورت بین المللی انجام دهند . این کار هزینه بالایی دارد ولی برای جلوگیری از سو استفاده برند های بزرگ الزامیست . نام و علامت تجاری است که برای به خاطر ماندن لوگو و اسم شرکت به محض دیدن و شنیدن آن محصول برند نامیده می شود . برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید .

با توجه به این موارد ثبت برند با نام بین المللی نیاز به صرف زمان بیشتری خواهد داشت البته این امر موجب پرداخت عوارض و مالیات برای مجموعه شما نخواهد شد. در پایان تکمیل هر یک از مراحل، نهایتاً دکمه اتمام را کلیک نموده و کد رهگیری ثبت ثبت تغییرات شرکت برند خود را دریافت می نمایید. علامت تجاری یا نشان تجاری هر شرکت که به نوعی معرف آن شرکت می باشد، گرید یا برند نامیده می شود. هر شرکت به منظور دستیابی به بازار کار، تجارت محصول و خدمات رسانی، اقدام به ثبت علامت تجاری می نماید.

هزینه ثبت برند لاتین

این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه شده است و با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به آن اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت برند لاتین با هزینه ثبت لوگو و نشان تجاری فارسی تفاوتی ندارد. ۱)با مراجعه به آدرس اینترنتی/ MADRID SYSTEM WWW.WIPO.INT جهت دریافت اطلاعات مربوط به ثبت و فرم تقاضا (اظهارنامه) و محاسبه هزینه ها 2)یکبرگ نامه درخواست ثبت بین المللی با عنوان اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر. ۳)تصویرتصدیق ثبت داخلی نیزمیبایست ضمیمه درخواست شود.متقاضیان بایدتوجه داشته باشند درخواست ثبت (تصویر یا علامت بین المللی) آنها دقیقاً باتصدیق داخلی مطابقت داشته باشد. ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم.

۸ – در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می‌کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام‌های هوشمندانه و خاص به کار برد. کارت بازرگانی یکی از مدارک ثبت برند انگلیسی است مشتریان شما اطمینان بیشتری به معامله با شماخواهند داشت . ● به یاد داشته باشید بهترین حالت انتخاب نام برند چنین است که اسم کسب و کارتان به صورت کوتاه بتواند خدمات و یا محصولاتی که ارائه می‌ کنید را به مشتری معرفی کند. البته این نکته مهم را نباید فراموش کرد که اگر قصد فعالیت در زمینه‌ های متنوع را دارید، بهتر است این گزینه را نادیده بگیرید.

مراحل و مدارک ثبت برند لاتین

ما در این مطلب شما را با ثبت برند لاتین به‌صورت اجمالی آشنا کردیم، اما باید توجه داشته باشید که ثبت برند لاتین برخلاف ثبت برند فارسی با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است؛ بنابراین دلایل شما می‌توانید برای سهولت کار خود با مشاورین ثبت یار تماس بگیرید. اما اگر نام انتخابی ریشه ای غیر از فارسی داشته باشد، ثبت برند لاتین به حساب خواهد آمد. افرادی که بیشتر به دنبال فروش محصولاتش در خارج ایران هستند، به سراغ نام های انگلیسی، فرانسه، عربی و … بازرگانان و فعالان اقتصادی به اهمیت برند کاملا واقف هستند و به همین دلیل پس از ثبت شرکت به سرعت به دنبال ثبت برند می باشند.

بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است. شما با ثبت برند مالک آن علامت می شوید و هیچ شخص یا شرکت دیگری حق ندارد بدون اجازه از علامت شما استفاده کند. لذا، اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند. به این جهت ثبت برند کلیه تجار و موسسات تجاری، برای حفظ علامت خود از تقلید و تقلب ، علائم خود را به ثبت می رسانند. برای ثبت برند لاتین نیز باید از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آنها استفاده شود که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.

  • به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید.
  • در مقاله های اخیر به این مورد پرداختیم که علامت تجاری یا برند تجاری به نوعی نشان ، کلمه و یا ترکیب هر دو برای اعتبار بخشیدن به فعالیت تجاری و یا شخصیت حقوقی می باشد .
  • در حال حاضر اشخاص حقیقی که نام شخصی آنان از شهرتی برخوردار است و یا نام خاصی را برای معرفی هویت صنفی خود به کار می‌برند، ناچار باید یا به این نام شرکت تأسیس کنند یا نام مربوطه را به‌صورت علامت تجاری ثبت کنند.
  • پس از آن نیاز به تنظیم صورتجلسه ای جداگانه برای هر تغییر و ثبت آن می باشد.

چنانچه پس از بررسی اعتراض نامه و مدارک استنادی، تکمیل مدارک اعتراض نامه ضرورت داشته باشد، مرجع ثبت با تعیین موارد کتبا از متقاضی می خواهد که ظرف مدت 30 روز کاری از تاریخ ابلاغ نسبت به رفع نواقص اقدام نماید در غیر این صورت اعتراض تهی تلقی می شود. در مرحله بعد، دفتر باید اجازه انتقال را به دفتر اسناد رسمی بدهد و هم انتقال دهنده و می توانند در دفتر اسناد رسمی حضور یابند. عمل انتقال باید تنظیم شود، و دروب سایت دفتر بارگذاری شود و دفتر تبلیغات انتقال را ارسال کند. درنهایت، پس از پرداخت هزینه روزنامه، گواهی نامه امضاء می شود. پیشنهاد می شود به نام شرکت خارجی ثبت نکنیم و تا جای ممکن با اضافه کردن پسوند یا پیشوند برند را به نام شرکت ایرانی ثبت شود. می توان با نامه نمایندگی ثبت برند را در ایران را انجام دهد.

لیست اسامی خاص برای برند اسامی لوکس و خلاقانه

یعنی باید منتظر بمانید چون پرونده برند شما در سامانه باید توسط 3 کارشناس بررسی شود. آنچه که باعث معروفیت برند شما پس از ثبت خواهد شد نه تنها منحصر به فرد بودن آن بلکه جذابیت، تناسب، قدرت انتقال مفهوم و … آن است. مسلما هر شرکتی برای شناخته شدن برند خود چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی تلاش زیادی می کند. این تلاش برای شناخته شدن می تواند با روش هایی چون افزایش کیفیت محصول، بالا بردن سطح خدمات، بازاریابی موثر و تبلیغات گسترده میسر شود. بنابر توصیف بالا نمی‌توان نقش برند را در بازار نادیده گرفت.

به این ترتیب که اظهارنامه هایی که از نظر زمانی زودتر ثبت شده باشند، از نظر بررسی و قرار گیری در روند و روال اداری، دارای تقدم هستند. از طرفی اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه را از لحاظ قانونی،شرایط و مقررات درج شده، ارزیابی کرده و چنانچه علائم را شایسته ثبت بداند آن را تأیید و اجازه درج آگهی در روزنامه های رسمی را صادر می کند. گفتنی است تمام نام‌های خارجی و اسامی عربی و کردی و ترکی تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند.

در واقع این نشان می تواند ترکیبی از حروف ، اعداد ، اشکال و یا هر یک از آن ها باشد . توجه داشته باشید بعد از انتخاب نام ، پیش از ارائه درخواست ثبت برند از طریق سامانه های رسمی و قانونی مشخص شده استعلام بگیرید تا از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل نمایید ، چراکه تقاضا برندی که قبلا به ثبت رسیده باشد فقط باعث اتلاف زمان و هزینه شما می گردد . امیدواریم مطالبی که در این مقاله بیان شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعاتی کلی در خصوص ثبت برند به شما عزیزان بدهیم.

روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد. پس از طی تمام مراحل فوق و تشکیل و ارجاع پرونده، جواب آن در حدود ۴۵ الی۱۲۰روز مشخص میشود. ثبت شرکت به این صورت که انتخاب اسم های خاص و ساختگی از شانس بیشتری برای ثبت برخوردار می باشند. 5- علامت تجاری در واقع اعتباری برای دریافت وام و جذب سرمایه گذار برای شرکت می باشد.

این کار به معنی رسمیت بخشیدن برند تجاری است و دیگران را از استفاده از برند تجاری شما منع می کند. انتقال مالکیت موارد فوق، به عنوان مثال، برای ارائه برنامه یا پروانه عملیات اعطای مجوز، با درخواست کتبی ذینفعان به اداره ثبت اعلام و در پرونده مربوطه بیان می شود. سپس یک نامه استعلامی در دفتر اسناد رسمی برقرار می شود و در وب سایت دفتر بارگذاری می شود.