انتقال سهم الشرکه

_حضور در دارایی و پرداخت 4 در 100 مبلغی که خواهان انتقال آن هستند. عدم امضا دفاتر ثبت سهام موجب میشود تا انتقال برابر ثالث غیر قابل استناد باشد. تقسیم سهام به خصوص اگر نوع ویژه ای از آن موجود باشد نیاز به یک مشاور حقوقی متخصص دارد.

در حقوق ایران، شرایط ادامه حیات شرکت پس از فوت در قانون پیش بینی شده است. در واقع قاعده این است که در صورت فوت یکی از شرکاء، شرکت منحل خواهد شد (مواد ۱۳۶، ۱۶۱ و ۱۸۹ ق. ت) مگر آنکه سایر شرکاء و قائم مقام متوفی به بقای شرکت رضایت دهند. هیچگونه محدودیتی برای حداقل و یا حداکثر سرمایه ی شرکت های مسئولیت محدود مشخص نشده است. اگر انتخاب شرکا در این نوع شرکت بیش از ۱۲ نفر باشد، باید حداقل یک بار در سال مجمع عمومی شرکا تشکیل و هیأت نظارتی را جهت نظارت بر اُمورات آنان انتخاب کنند. در شرکت نامه مشخص می شود که سهم هر کدام از شرکا، و سرمایه نقدی یا غیرنقدی شرکت چقدر می باشد. اگر تقسیم فعلی و عملی و یا شفاهی صورت گرفته است خصوصاٌ در زمانی که واحدهای مشترک را اجاره دادند می توان از نام موجر در اجاره ها، تقسیم عملی بین شرکاء را احراز نمود، در این صورت می بایست دعوای اثبات تقسیم واحدهای ساختمان به پلاک ثبتی ………..

سهم الشرکه چیست

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز. دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود. ما یک ساختمان قدیمی چهار طبقه ۸ واحدی داریم و هر ۸ مالک ساکن هستیم که قصد مشارکت داریم .اختلاف مابر سر تقسیم واحدهای ساخته شده بر حسب مرغوبیت واحدهایی است که در حال حاضر در انها ساکن هستیم . هرگاه یک یا چند نفر از مؤسسین آورده غیرنقد داشته باشند، مؤسسین باید قبل از اقدام به دعوت مجمع عمومی مؤسس، نظر کتبی کارشناس رسمی دادگستری را در مورد ارزیابی آورده های غیرنقد جلب و آن را جزء گزارش اقدامات خود در اختیار مجمع عمومی مؤسس بگذارند. سرمایه شرکت مساوی با مجموع آورده های (سرمایه) شرکا می باشد. ج) مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا با استناد صورت دارایی مزور (جعلی) منافع موهومی (جعلی) را بین شرکاء تقسیم کنند.

در این بخش مهم ترین اختلافات و دعاوی در خصوص آورده و سهم الشرکه و تقسیم بررسی می شود. ما به عنوان گروهی از حقوقدان‌ها ، وکلا و اساتید دانشگاهی که هر یک در حوزه‌ای خاص تخصص داریم گرد هم آمده‌ایم تا در زمینه‌های محتلف حقوقی از قبیل تنظیم اظهارنامه، دادخواست، لایحه و غیره بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری متقاضی باشد، خدمت‌رسانی کنیم. منقول یا غیر منقول بودن سهم الشرکه متغییر است و دادگاه در این خصوص تصمیم گیرنده است. هر گاه یک یا چند نفر از موسسین آورده غیرنقد داشته باشند موسسین باید قبل از اقدام به دعوت مجمع عمومی موسس نظر کتبی کارشناس رسمی وزارت دادگستری را در مورد ارزیابی آورده های غیرنقد جلب و آن را جزو گزارش اقدامات خود در اختیار مجمع عمومی موسس بگذارند. راجعه انتقال ارادی سهام و سهم الشرکه در این مقاله توضیح خواهیم داد .

سهم الشرکه حقی است که افراد با توجه به سرمایه ای که به شرکت می‌آورند دارا می‌شوند. حدوداً یک هفته پس از ثبت شرکت باید برای دریافت دفاتر قانونی شرکت اقدام کنید. هیچیک از شرکا را نمی­توانید مجبور کنید که سهم الشرکه خود ثبت برند را افزایش دهند. از ذکر اسم شرکا در اسم شرکت خودداری کنید چون شریکی که اسم آن در نام شرکت قید شود مسئول پرداخت تمام بدهی­ها و انجام تمام تعهدات شرکت است. اصل وکالتنامه چنانچه ثبت شرکت توسط وکیل دادگستری انجام می شود.

نتیجتاً اگر آورده مالک و سازنده هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان ارزیابی گردد (پنجاه پنجاه)، می توان درصد سهم الشرکه در ساختمان احداثی را به نسبت ۶۰ و ۴۰ تعیین کرد و الزامی به تناسب با آورده نیست. حال اگر طرفین آپارتمان مشاعی را باهم اجاره بدهند باید اجاره بهاء (نفع و ضرر حاصله) طبق ماده ۵۷۵ قانون مدنی به نسبت همین سهم الشرکه ۶۰ و ۴۰ تقسیم گردد و بنابراین شرط سهیم بودن در اجاه بهاء به نسبت ۷۰ و ۳۰ باطل است. یکی از تفاوتهای شرکتهای با مسئولیت محدود و سهامی خاص ، همین تفاوت انتقال سهام در شرکت سهامی خاص با سایر شرکتها است.

بر اساس تقسیم وظایف و قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به جرم تقویم متقلبانه سهم الشرکه غیرنقدی که در حکم جرم کلاهبرداری است در دادسرای عمومی امکان پذیر است. _پس از طی نمودن مراحل فوق،اصل سند رسمی یا تصویر برابر اصل شده،همراه با اصل صورتجلسه و فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شریک جدید(منتقل الیه) به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. سهم الشرکه منتقل نمیشود مگر انتقال به تصویب شرکایی برسد که لااقل سه چهارم سرمایه را داشته باشند و هم چنین دارای اکثریت عددی نیز باشند. سهم الشرکه، عبارت است ازحق و طلب مالی شریک از درآمد و فعالیت های شرکت به نسبت سهمی که دارد. قابلیت انتقال سهم الشرکه از مفاد قرارداد شرکت بوده و کسی که قرارداد شرکت را منعقد می کند متعهد می شود تا حق خود در شرکت را به دیگران منتقل نکند و حتی اگر این امر صورت پذیرد انتقال بی اثر باشد.

البته امروزه متاسفانه رویه عملی ادارات ثبت شرکتها برخلاف مندرجات ماده ۲۶ میباشد و در نتیجه امکان دسترسی به اطلاعات ثبت شده شرکتهای تجاری برای عموم مردم وجود ندارد و همین امر می تواند سوء استفاده برخی از اشخاص را به دنبال داشته باشد. یکی از نتایج طبیعی این رویه عملی آن است که اشخاص رغبت چندانی به معامله با شرکت های تضامنی نداشته باشند. زیرا وقتی اشخاص نمی توانند هویت شرکای شرکت را شناسایی کنند و اعتبار شرکت برای آنها غير معلوم ثبت تغییرات است دلیلی برای انتخاب این شرکت ها برای معامله وجود نخواهد داشت و شاید یکی از دلایل کم شدن تعداد شرکت – های شخص در جامعه نیز همین امر باشد. انتقال سهم الشرکه، ممکن است به یکی از شرکای همان شرکت یا به شخصی دیگر به عمل آید ، به عبارت دیگر، منتقل الیه می تواند از شرکای شرکت یا فردی غیر از آنها باشد. در صورتی که جلسه با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد رعایت دعوت شرکاء وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است.

تغییرات سرمایه

کلیه حقوق مادی و معنوی برای گروه وکلای پارسا محفوظ می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با مشاورین مجموعه ثبت یار تماس بگیرید. معدن محرکی قوی در توسعه بخش خصوصی/ سهم بخش معدن اردبیل از رونق تولید ثبت شرکت در تهران و ایجاد اشتغال مولد افزایش می‌یابد . گروه استان‌ها ـ معدن محرکی قوی در توسعه بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های قروت و اشتغالزایی است که استان اردبیل نیز به … بخش معدن در پی سهم ۶.۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور …

  • هر یک از شرکا دارای سهمی هستند که بنا بر نوع آورده خود دارای سهمی هستند.
  • پیش از پرداختن به نحوه نقل و انتقال سهام و شرایط آن لازم است با تعریف سهام و انواع آن آشنا شویم.
  • در اینجا لازم به ذکر است تعیین منقول و یا غیر منقول بودن سهم الشرکه از وظایف دادگاه ها به شمار می رود.
  • سهم الشرکه، عبارت است ازحق و طلب مالی شریک از درآمد و فعالیت های شرکت به نسبت سهمی که دارد.
  • 2-شرکای موافق با انتقال،علاوه بر دارا بودن سه چهارم سرمایه شرکت،اکثریت عددی نیز داشته باشند.

اگر در اولین دعوت اکثریت مذبور حاصل نشد تصمیمات مجمع با اکثریت عددی قابل اتخاذ است هر چند که اکثریت حاضر دارای حداقل نصف سرمایه نباشند. موسسات غیر تجاری مانند شرکت های مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی دارای سهم الشرکه می باشد. برای تعیین میزان نقش شرکا در شرکت بر اساس سرمایه، حقی به اشخاص داده می‌شود که در برخی از شرکت ها این حق سهام و در برخی از شرکت‌ ها سهم الشرکه نامیده می‌شود. بنابراین یکی از موضوعاتی که در شرکت‌های اشخاص حائز اهمیت است، نحوه تصمیم‌گیری در شرکت است.

مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست مطالبه سهم الشرکه کدام است؟

با اطلاع از شرایط تصمیم گیری دقیقی برای انتخاب نوع شرکت داشته باشیم. © تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به حقوق نیوز می باشد. هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است. موال منقول به اشیایی که نقل اون از محلی به محل دیگر ممکنه بدون اینکه به خود یا محل اون خرابی وارد بیاید گفته می شه مثل؛ اثاثیه منزل، ماشین، میز وغیره.

زمان لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سال 99

سهم الشرکه از جمله حقوق مالی محسوب می شود، حقوق مالی نیز به موجب قانون مدنی کشورمان از جهت صلاحیت دادگاه ها منقول بوده بنابراین دادگاه صالح برای اقامه دعوای آن، محل اقامتگاه خوانده است. اما در این مورد از آن جایی که دعوا میان شرکت و شرکا و یا شریک و شرکای دیگر مطرح است، دعوای مطالبه سهم الشرکه باید در مرکز اصلی شرکت مطرح گردد. به موجب ماده ۲۰ قانون مدنی کلیه دیون از قبیل قرض و ثمن مبیع از حیث صلاحیت دادگاه ها در حکم منقول است. اگر چه سهم الشرکه دارای مبلغی مشخص و ریالی از میزان مشارکت اشخاص در شرکت است اما این مبلغ می تواند در اثر گذشت سالها و افزایش اعتبار شرکت دارای ارزش بیشتری شود. به طور مثال شرکتی که دارای درآمد قابل توجهی بوده و 30 سال قدمت دارد، با وجود اینکه سرمایه شرکت حداقل سرمایه (یک میلیون ریال) باشد، میزان سود دهی بالایی داشته و هرچند سهم یک شخص در آن نسبت به شرکت تازه تاسیس دیگری مساوی باشد اما طبعا ارزش مالی بالاتری دارد. به طور کلی گاهی افراد به منظور ثبت شرکت، بخشی از سرمایه را بر عهده می‌گیرند.