ثبت برند با راهنمای مراحل، مدارک و هزینه ثبت برند تجاری

توسط

در

به طور کلی علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت یا تجار یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود . یکی از نکات مهم در ثبت علامت تجاری ، انتخاب طبقه مناسب می باشد. لازم به ذکر است تمامی مراحل استعلام برند توسط کارشناسان ثبت راشا به صورت رایگان صورت میگیرد. تمامی اطلاعات مرتبط با شخصیت حقیقی یا حقوقی باید در سامانه علامت تجاری به طور دقیق تکمیل گردد . بعد از انتخاب و استعلام نام تجاری باید اظهارنامه ثبت برند را تنظیم نمایید .

پس از ده سال شما می توانید مجدداً برای تمدید اعتبار برند خود اقدام نمایید. اگر بخواهید این برند را شرکت یا شخص دیگری مورد استفاده قرار دهد باید به صورت قانونی به وی اجازه دهید. پس از این که آگهی دوم چاپ شد و از سایت قابل پیگیری بود این آگهی را همراه یک وکیل برای اخذ انحصار آن علامت به اداره مالکیت صنعتی می فرستیم. موسسه بین المللی مشهور تشکیل شده از مجربترین وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌های مختلف، کارشناسان با تجربه امور ثبتی، قضات سابق و بازنشسته خوشنام محاکم قضایی، مهندسان کامپیوتر در رشته‌های گوناگون و جمعی دیگر از کارمندان جوان و پر نشاط است.

سازمان علائم تجاری ، ثبت شرکت در تهران بدون از روز 25 شهریور 1400 محدودیت جدیدی در سامانه ثبت علائم تجاری اعمال کرده ، آن هم محدودیت ارسال اظهارنامه است ، به عبارتی حدودا در 30 روز فقط 2 بار می توان اظهارنامه ثبت کرد. با توجه به آن برخی به دلالی برند مشغول شده بودند ، این کار می تواند مفید واقع شود ، اما از آن جهت که هر اسمی ارسال می شود معمولا تایید نمی کنند ، و برای یک برند باید چند اظهارنامه فرستاد این محدودیت می تواند برای مخاطبین مشکل ایجاد کند. جدا از هزینه اظهارنامه هر طبقه از محصولات و یا خدمات، باید هزینه ای بابت ثبت آگهی در روزنامه رسمی پرداخت شود. در حقیقت پس از آنکه اظهارنامه ثبت نام برند تجاری توسط کارشناس “بلامانع” تشخیص داده شد؛ باید آگهی در روزنامه رسمی چاپ شود. بسته به تعداد طبقه، رنگی و یا غیر رنگی بودن آگهی و … روی هزینه آگهی تاثیر می ‌گذارد.

  • از این رو نباید از انتخاب نام تجاری و برند که باعث افزایش سود مالی می شود، به آسانی گذشت.
  • طبقه 20 – مبلمان و اثاثيه، آيينه، قاب عكس؛ كالاهاي ساخته شده از چوب، چوب پنبه، ني، حصير، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، كهربا، صدف مرواريد، كف دريا و بدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك (كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند).
  • لازم است که شما این مدارک را در مدت زمان اعلام شده در اختیار کارشناس ما بگذارید .
  • برند یکی از مهمترین دارایی های یک شرکت می باشد که باعث ارتقا اعتبار و ارزش اجتماعی محصولات و خدمات شرکت می شود.
  • عنوان برند بهتر است با لوگو شما همخوانی داشته باشد تا در آینده در ذهن ها باقی بماند.

پس از رفع این مشکل و اقدام دوباره پرونده شما به مرحله تائید می رسد و می توانید مراحل را آنگونه ادامه دهید. هزینه حق الثبت که حداقل 120 هزار تومان برای یک طبقه می باشد که به ازای افزایش طبقات این هزینه هم افزایش می باید. با داشتن یک علامت تجاری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود. این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد. شما احتمالاً پیامکهای تبلیغاتی رو مسدود کردین که کد تایید براتون ارسال نمیشه، اگر مسدود نکردین مجدداً تلاش کنین.

بعد از چاپ روزنامه رسمی از مراحل پیگیری ثبت تغییرات شرکت در طول ۱۰ روز کاری برای اعتراض اشخاص ثالث در سایت اطلاع رسانی می‌شود. در برخی کشورها شعارهای تبلیغاتی نیز ثبت برند و علامت تجاری محسوب می شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می شوند تعداد روز افزون کشورها اجازه می دهند.شکل هایی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده اند نیز ثبت شوند . برای پاسخ به این سوال به متقاضیان ثبت برند و علامت تجاری باید خاطر نشان کرد که به جز اون مواردی که وزارت عدلیه علائم تجاری رو الزامی میکنه، علامت تجاری اختیاریه.

فرق برند و علامت تجاری چیست؟

پس از پرداخت روزنامه دوم که تا اینجا حدود 2 ماه گذشته است یک هفته هم زمان می برد که ثبت نهایی برند شما انجام شود. خوب در این قسمت به شما به زبان ساده نحوه ثبت برند را توضیح می دهیم. اگر با کلی زحمت صاحب نام تجاری با ارزشی شده اید خوب حتما باید آن را ثبت کنید وگرنه قطعا آن را از دست می دهید. برای جذب صحیح مخاطب بیشتر از این که به علاقه خودتان فکر کنید باید به علاقه مخاطبان فکر کنید. برای این که مطمئن باشید که نام انتخابی تان همه شرایط لازم را دارد.

برای اینکه برند خود را جهانی یا به اصطلاح ثبت بین المللی کنید، ابتدا باید آن را در کشورمبدا ثبت و سپس از طریق معاهده مادرید آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر محافظت از برندتان در ایران در 85 کشورعضو معاهده مادرید از حمایت قانونی برخوردار شوید. علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و باید مطابق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد. برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند. سلام وقت بخیر خیر می تواند در موضوع شرکت شرکت نباشد، برای ثبت برند تجاری هم و تعداد آن محدودیتی وجود ندارد. شما باید الحاق به موضوع داشته باشید که این محصولات هم برای شما ثبت شود.

برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب می‌شود. نکته بعدی اینکه در سیستم مادرید شما می توانید تنها تعداد محدودی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای ثبت علامت تجاری انتخاب کنید و ضرورتی برای ثبت در تمام کشور ها وجود ندارد. هرچند ثبت علامت در تمام کشور های عضو برای تجاری که بازار هدف آنها کشورهای اروپایی هستند توصیه می شود. هزینه ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا در هریک از دو روش فوق متمایز و متفاوت است.

تعریف ثبت برند

برند و علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص یا شرکت را از کالاها یا خدمات سایر متمایز نماید. برای اطلاع از نحوه ثبت برند تجاری می‌توانید مقالات مربوط به آن را در بلاگ آرمانی مطالعه نمایید. خیر ، ثبت برند به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام می شود و الزامی به ثبت شرکت نیست. بعلاوه تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت های ثالث بسیار آسان تر است و در نتیجه میتواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت / شخص به وجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقت نامه اعطای نمایندگی فروش باشد. ثبتِ نام ، علامت تجاری، لوگو، آرم و غیره به صورت اختیاری تعیین شد مگر در موارد مخصوصی که به دلیل برخی مسائل بهداشتی و رعایت نکات ایمنی و اصول اولیه ثبت برند برای آن الزامی گردیده است . مرجع ثبت موظف است با رعايت ماده 124 اين آيين‌نامه، ظرف 10 روز از تاريخ وصول اعتراض نسخه‌اي از اعتراض نامه را به انضمام رونوشت مدارك و دلايل استنادي به متقاضي ثبت ابلاغ نمايد.

اشخاصی که آن علامت و برند را به میزان زیادی مشابه برند خودشان می‌دانند و معتقدند ثبت شدن این برند ممکن است به شناخت مشتریان از برند آن‌ها لطمه بزند و آن‌ها را دچار اشتباه کند. اگر درخواست شما تایید شد به شما اطلاع داده می‌شود که مبلغ نهایی ثبت را پرداخت کنید. در مرحله بعد باید یک نسخه تایید شده را با امضا به همراه مدارک برابر اصل به آدرس مرکز ارسال کنید.

ثبت برند

من قصد تولید پوشاک زنانه و فروشش رو دارم، اسم برند و لوگویی که برای ثبت انتخاب کردم لاتین هست، جواز خاصی هم ندارم، مدرک خیاطی و … هم ندارم… راهکار چیه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. پس از طی این مرحله علامت در WIPO ثبت می شود و به کشورهای تعیین شده ارسال می شود. اگر یک شرکت درخواست شما را رد کند این امتناع به WIPO ابلغ می شود و در دفتر بین الملل ثبت می شود. این سیستم یک سیستم ایمن بین المللی است اما ثبت و عدم ثبت آن در کشور مشخص می شود. [newline]نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که انتخاب برند و علامت کاملاً اختیاری است. البته در مواردی که دولت داشتن برند را الزامی کند، حتماً برای ثبت برند شرکت باید اقدام نمود.

قانون ثبت برند و ثبت علامت تجاری با تنظیم و استفاده مناسب از علامت های تجاری، این اهداف را به پیش می‌برد. لازم به ذکر است که در صورتی که برند بین المللی باشد باید به صورت مادرید ثبت گردد. در صورتی که نیاز به راهنمای ثبت مادرید دارید روی لینک کلیک کنید. هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 900 هزار تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است. اصل و اساس شروع هر فعالیت حرفه ای در حوزه کسب و کار یا تولید یک محصول انتخاب یک نام تجاری و متعاقبا ثبت برند آن برای جلوگیری از کپی برداری سایر می باشد. بعد از فرآیند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

برای ثبت برند باید قوانین تعیین شده در قانون کشور را رعایت کنید زیرا ممنوعیت هایی در برخی موارد وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید. تبصره 1– در صورتي كه اظهارنامه تسليمي به هر دليلي منتهي به ثبت علامت نشود مبالغ پرداختي از اين بابت، قابل استرداد نخواهد بود. 2ـ اگر متقاضي يادداشت متقابلي بفرستد، اداره مالكيت صنعتي رونوشت آن را دراختيار معترض قرار مي‌دهد و با درنظر گرفتن نظرات طرفين و مواد اين قانون تصميم مي‌گيرد كه علامت را ثبت و يا آن را رد كند. نام یا عنوانی که تاجر تحت آن نام به تجارت مشغول است نام تجاری محسوب می شود. نام تجاری چنانچه مطابق قانون به ثبت برسد حمایت قانونی می شود. ثبت نام تجاری مطابق ماده 576 قانون تجارت اختیاری بوده و پس از ثبت هیچ شخصی نمی تواند از آن استفاده نماید.

اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند. عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد. بصورت قطعی مشخص نمی گردد حتماً باید استعلام گرفته بشه تا جواب قطعی مشخص شود. جهت جلوگیری از رد اظهارنامه و اتلاف زمان، در تنظیم اظهارنامه و مستندات آن دقت لازم مبذول گردد .