ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

توسط

در

به همین دلیل است که کلید خوش‌آوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کرده‌ام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید. در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است.

  • از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود.
  • به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و…..
  • برند باید باارزش و با هدف‌های استارتاپ شما ارتباط معنایی مستقیمی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر درست و مثبت در ذهن مخاطب ارتباط معنایی درستی شکل بدهد.
  • نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید.
  • برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.

در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است . سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم .

نام شهرهای ایران، ایده ای خلاقانه برای برند شما

بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند.

اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. فقط به خاطر داشته باشید که نام­ های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند.

قسمت جالب‌ترین بخش فرآیند انتخاب اسم برند برای کسب و کار می‌باشد. همه دوستان و شریکان خلاق خود را که فکر می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند را به یک عصرانه دل انگیز دعوت کنید و از منابع فکری آنها تا جایی که می‌توانید استفاده کنید. حتی شما باید به معنی اسم برند برای کسب و کارتان در فرهنگ های بازار هدف هم فکر کنید. شاید داستان آب معدنی شرکت الموت که به معنی آشیانه عقاب و نام منطقه‌ای در قزوین می‌باشد را شنیده باشید. وقتی که به کشورهای عربی صادر شد فقط به خاطر معنای این نام تجاری در زبان عربی که به معنای مرگ بود با واکنش منفی مشتریان روبرو شد. انتخاب اسم برند به‌درستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌‌و‌کار است.

اسم پیشنهادی برای برند

روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده‌ باشید.

Nike در زبان یونانی به معنای پیروزی است، به علاوه نام خدای پیروزی در اسطوره های یونانی نیز هست. اما این نام از یک خواب به فکر Jeff Janson اولین کارمند “واقعی” این شرکت رسید! از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند.

ایران وبر

از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان ثبت برند یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم.

برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . این چهار عامل در مورد برند، شرکت یا کسب و کار شما، همه ی فعالیت ها مخصوصاً انتخاب اسم برند شما را تحت شعاع قرار میدهند.

بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. برای انتخاب اسم مزون لباس و آرایشگاه زنانه و بوتیک تغییرات شرکت زنانه استفاده از نام های فانتزی مانند اسامی دختران اسامی گلها یا حتی مناطق شهری که به شما در بالا پیشنهاد دادیم بسیار مناسب است. در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد.

اسامی لوکس

یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکل‌های مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید. چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد. اما این ها فقط یک مثال هستند و نمی‌توان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید.

”آمازون” به عنوان یک مثال بارز در این حوزه شناخته می شود، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و… است. می توانید از سایت های جستجوی دامین مثل Whois استفاده نمایید تا دسترسی به دامین های نام های پیشنهادی مد نظر خود را بررسی نمایید. جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید.

شاید به این فکر کنید که انتخاب یک نام نظر آمیز می‌تواند موجب افزایش قدرت به یادسپاری شما شود. انتخاب نام ، بسیار جدی است ، با جدی گرفتن آن ، ریسک آتی خود را کاهش دهید. یک انتخاب اشتباه می‌تواند تاثیر معکوسی بر بازاریابی شما داشته باشد. زیرا که اگر انتخاب امروزتان درست ثبت شرکت نباشد، فردا باید چند صد برابر در مسیر اصلاح این اشتباه هزینه نمایید. هنگام نمایش در انواع تبلیغات آفلاین و آنلاین توجه بیننده را جلب کند. وقتی به این مرحله رسیده‌اید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام داده‌اید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید.