ثبت شرکت دانش بنیان در اصفهان

توسط

در

مدیران و بازرسان شرکت انتخاب شوند و افراد منتخب به طور کتبی قبول سمت نمایند. محصولات الکترونیکی و کنترلیاز جمله میکروالکترونیک ‌ها، قطعات کنترلی، مدار ها، سخت افزار کامپیوتری و …. برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. بسته پیگیری ثبت تغییرات شرکت به نوع شرکتی که ابتدا ثبت خواهید کرد، قیمت و هزینه آن نیز متغیر می باشد اما بصورت کلی هزینه بسیار بالایی نداشته و می توانید برای محاسبه دقیق تر با ما در ارتباط باشید. خیر، شرکت اجازه واگذاری انجام کار به صورت دورکاری به کارکنان وظیفه مامور را ندارد.

پس از این که سرمایه شرکت تعهد شد و 35 درصد آن به صورت نقد پرداخت شد، تعداد سهام هر یک از تعهدکنندگان تعیین و اعلام می‌شود. پس از این مرحله موسسان از طریق روزنامه‌ای که در آن اعلامیه پذیره نویسی را منتشر نمودند، از پذیره نویسان برای شرکت در مجمع عمومی موسس دعوت به عمل می‌آورند. لازم به ذکر است که اگر ثبت شرکت خدماتی توسط وکیل انجام می‌شود باید حتما یک وکالت‌نامه به نام وکیل تنظیم شود. شرکت های خدماتی برای ارائه خدمات ایجاد می‌شوند و به ارگان‌ها و سازمان‌های متقاضی خدمات ارائه می‌کنند. شرکت خدماتی انواع مختلفی دارد و خدمات متنوعی ارائه می‌کند که شامل حمل و نقل، چاپ و تکثیر، امور آشپزخانه، تاسیسات، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، خدمات عمومی مانند آبدارخانه و خدمات مربوط به نگهداری فضای سبز است.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان خصوصی

هر ۲ سال یک کالای دانش‌بنیان جدید عرضه شود یا کالای موجود به‌روزرسانی‌های کلی دریافت کند. در صورت اعتراض شرکت‌ها، دبیرخانه کارگروه بررسی و تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهد داد. 1 – شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آنان مادام که بیش از 50 درصد سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری‌ها باشد. طراحی مفهومی، طراحی پایه یا طراحی تفصیلی حداقل یک پروژه اخیر شرکت، حائز شرایط ماده آیین‌نامه باشد. در تمامی موارد 1 تا 3، لازم است شرکت به دانش فنی و منطق طراحی (know-why)، دست یافته و مسلط باشد.

(طبق قانون اصلاح بند ب و تبصره three ماده four قانون تأمین اجتماعی) صاحبان حرف و مشاغل آزاد می توانند به صورت اختیاری در برابر تمام یا قسمتی از مزایای این قانون بیمه شوند. لذا این افراد طبق بندهای زیر (و با لحاظ کردن شرایط قانونی و طی مراحل آن) می توانند پوشش های مورد نظر خود را اخذ کنند. بیکار بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد.

شرایط جدید طرح خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان

البته فقط تولید یکی از کالاها و یا خدمات دانش بنیان دلیل بر تایید شرکت نیست. مطابق با آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌ بنیان شرکت متقاضی باید دانش فنی طراحی یا توسعه کالاها/خدمات دانش بنیان، یا دانش فنی طراحی یا تغییر اساسی فرایند تولیدِ پیچیده آنها را مبتنی بر فعالیت‌ های تحقیق و توسعه، کسب کرده باشد. همچنین سایر معیارهای مندرج در آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را احراز نماید. متذکر می‌گردد صرفا تولید یکی از کالاوخدمات دانش بنیان دلیل برتایید کل شرکت نیست. در ایران شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه پنجم توسعه با ایجاد معاونت علمی- فناوری ریاست‌جمهوری به صورت قانونی در نظر گرفته شد.

  • قانون حاکم بر شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در ویدیوی زیر توضیح داده شده است.
  • مثلا شرکت‌هايي که واردات و صادرات انجام مي‌دهند به جهت پايان سال ميلادي، عموما پايان آذرماه را براي خود انتخاب کرده اند.
  • اگر قصد اخذ مجوز شرکت دانش بنیان را دارید پس به یک راهنما در مورد مجوز شرکت دانش بنیان نیاز پیدا می کنید.
  • اگر پس از این ارزیابی تایید شوند، به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند.

هزینه‌های ارزیابی برای کسب عنوان دانش‌بنیان، توسط معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت می‌شود و شما برای ارزیابی شرکت دانش‌ بنیان خود، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. درحال حاضر شرکت‌های دانش‌ بنیان بسیاری از نیازهای جامعه را رفع می‌کنند. مثلا می‌توان به داروهای ضدسرطانی اشاره کرد که با هم‌فکری چند دانشمند در یک شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شوند. و یا شرکت‌های دانش‌بنیانی که ترکیباتی تولید می‌کنند برای حل مشکلات کشاورزی.

مدارک و مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

تعهد نامه، قرارداد را باید مدیر عامل شرکت، مطابق آخرین آگهی تغییرات در سایت روزنامه رسمی امضا نماید. با توجه به آنکه در دوره آموزشی سرباز فناور در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار میگیرد، حقوق وی بر اساس ملاک های آن سازمان تعیین می‌شود. تنها دانشجویان دورة دکتری تخصصی پس از دفاع موفقیت‌آمیز از طرح پیشنهادی رسالۀ دکتری (پروپوزال) و مشروط به موافقت استاد راهنما و دانشگاه متبوع خود می‌توانند هم زمان با گذراندن رسالۀ دکتری از تسهیلات نظام وظیفۀ تخصصی بهره‌مند شوند. خیر، شرکت‌ها برای استفاده از تسهیلات مربوط به نظام وظیفه نیازی به دارا بودن فروش نمی باشند.

درصورتی كه سهام دانشگاه ۵۰ درصد يا بيشتر باشد، شركت دانش‌بنيان، شركتی دولتی است. موسسه متقاضی می بایست علاوه بر دارا بودن شاخص ‌های عمومی، موظف هستند یکی از شرایط اختصاصی در یکی از ۳ دسته ‌ی شرکت‌ های دانش ‌بنیان تولیدی، نوپا و صنعتی تقسیم ‌بندی را داشته باشد که هر دسته از حمایت های گوناگونی برخوردار است. باید کالا را در حد نمونه آزمایشگاهی با هدف تولید و فروش ساخته و ارائه نمایند. یک استاد دانشگاه فردوسی مشهد مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار دانش بنیان را تشریح کرد. شرکت هایی که بیش از سه سال از تاسیس آن ها نگذشته باشد را در زیر گروه شرکت های نوپا و تازه تاسیس قرار می دهند . ( شرط سقف three ثبت شرکت در تهران سال برای شرکت های نوپا از تاریخ تاسیس شرکت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ملاک است ).

باید توجه داشت در قانون، قالب جدیدی به نام شرکت دانش‌بنیان برای ثبت شرکت‌ها به وجود نیامده است و در واقع قالب‌های اصلی برای ثبت شرکت‌ها همان است که در ماده ۲۰ قانون تجارت به آنها اشاره شده است، که معروف‌ترین آنها شرکت سهامی و با مسئولیت محدود است. لذا متقاضیان تأسیس شرکت دانش‌بنیان، در گام اول شرکت خود در هر قالبی که مدنظرشان است ثبت می‌کنند و سپس می‌توانند نشان شرکت دانش‌بنیان را از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با طی فرآیندهای لازم برای شرکت خود به ثبت برسانند. پروسه ثبت شرکت دانش‌بنیان با ثبت شرکت عادی هیچ تفاوتی ندارد و در واقع تفاوت اصلی و مهم بین شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌ها، در نوع محصولات و خدمات آن‌ها نهفته است. اگر ایده اختصاصی شما در یکی از دسته‌بندی‌های اعلام‌شده قرار می‌گیرد، می‌توانید با ثبت یک شرکت عادی و سپس تبدیل آن به یک شرکت دانش‌بنیان، ایده خود را توسعه بخشیده و علاوه بر ایجاد ثروت، در راستای پیشرفت جامعه و کشور نیز فعالیت کنید.

شرکت­های دولتی، مؤسسات ونهادهای عمومی غیر دولتی و نیز شرکت‌­ها و مؤسساتی که بیش از پنجاه درصد (50%) از مالکیت آنها متعلق به شرکت‌­های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی باشد، مشمول حمایت‌­های این قانون نیستند. دبیرخانه کارگروه پس از بررسی اولیه اسناد و مدارک شرکت، آن را به کارگزار جهت ارزیابی ارجاع می­‌دهد. شرکت نوپا پس از اتمام زمان تاییدیه، ثبت برند وارد فرآیند تمدید شده و می‌­تواند در سامانه تقاضا دهد و پس از ارزیابی مجدد و احراز معیارهای شرکت­های تولیدی نوع 1، بصورت شرکت تولیدی نوع 1 تایید شود. قادر به استفاده از تمام حمایت‌های نام برده شده در قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات می‌باشند. دارای حداقل یک اختراع ثبت شده ارزیابی شده داخلی یا یک اختراع بین المللی مرتبط با حوزه کاری شرکت باشند.