راهنمای انتخاب اسم برند

توسط

در

اگر کافه شما دارای تم است، در صورت امکان آن را در اسم کافه‌تان قرار دهید. اگر کافه‌تان به سبک کافه‌های ایتالیایی است می‌توانید اسم کافه لاواز (یک نوع قهوه ایتالیایی)، کافه میلان، کافه سیسیلی،کافه ورنا، کافه فلورانس و…. یا اینکه می‌توانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را به سبک فیلم‌های هری پاتر درست کنید. انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه می‌کشاند. «اسپرسو»، «موکا» و «لاته» نیز برای انتخاب اسم کافی شاپ، خوب به نظر می‌رسند.

خصوصاً این که چشمه‌های آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایسته‌تر می‌نماید. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. استفاده از کلمه‌های زیر در اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند.

  • حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند.
  • دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند.
  • همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد .
  • همانگونه که اعراب بخاطر جنگ و خونریزی نامهای حیوانات را روی فرزندان خود می گذاشتند تا خوی جنگجویی آنها تقویت شده و موجب ترس دشمنان شود، انتخاب نامهای زیبا نیز در رفتار آن فرد و دیگران با آن فرد بسیار موثر است.
  • در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید.

انتخاب یک نام مناسب برای فرزند بسیار مهم است و تاثیر انتخاب نادرست بر روی فرزندان بسیار مخرب بوده و می تواند تا آخر عمر آنها آسیب های جبران ناپذیری به او وارد کند. کودک خود را در دوران نوجوانی با این نام تصور کنید و ببینید که چه حسی به شما دست می دهد . هنگام انتخاب اسم نباید فقط به زمان حال و نوزادی او فکر کنید و باید اسمی را انتخاب کنید که به بزرگسالی او نیز بیاید. بسیاری از والدین از این که نام فرزندانشان روی افراد زیادی باشد، خوششان نمی آید . پس حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که نام کودک شما بیش از حد رایج نباشد و با صدا کردن نامش، ده نفر در فامیل به سمت شما برنگردند. در فرهنگ‌هاي لغت، “ناموس” از مفاهیم و ارزش‌هاي مردسالارانه در نظام اخلاقی کشور هـای اسلامی از جمله ایران بـه شمار می رود کـه در ردیف کلماتی مانند شرف و عصمت و آبرو قرار میگیرد.

سپس با ترکیب آنها به نامی که معرف فعالیت شما بوده و همچنین متفاوت تر از رقیبانتان نیز باشد، دست پیدا کنید. اسم انتخابی شما باید بامعنی و مفهوم و هم­چنین مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی باشد. بهتر است بدانید نام‌هایی که باعث برهم‌زدن نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق باشند‌، تایید نمی‌­شوند. یک سری نکات و توصیه‌هایی وجود دارند که شما با استفاده پیگیری ثبت تغییرات شرکت از آن‌ها می‌توانید یک نام مناسب برای شرکت یا استارت‌آپ خودتان انتخاب کنید تا هم به یاد مشتری‌ها بماند و هم آیینه‌ای از هویت و فعالیت سازمان‌تان باشد. شما نیاز به مشاوره و هماهنگی دارید از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید .

در این مرحله شما باید در حدود three تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید. برندهایی مثل تپ‌سی اپلیکیشن تاکسی‌یاب نیز همین گزینه را به کار گرفته‌اند. زیروتن، لباس کودکان بین 0 تا 10 سال نیز فقط از اعداد کمک گرفته است. نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است.

نام سایت و شبکه های اجتماعی خود را یکسان انتخاب کنید

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. جالب توجه این‌کـه هورمون‌هاي مورد اشاره دراین پژوهش علمی رابطه مستقیمی با فعالیت‌هاي جسمی و جنسی دارند. “اکسیتوسین” کـه ازآن بعنوان “هورمون عشق” هم نام می برند، توسط غده هیپوفیز ترشح می شود و بطور کلی در رشد رفتارهای اجتماعی و واکنش‌هاي فردی و بازرسی اضطراب نقش کلیدی دارد. یعنی نام علاوه بر اطلاق بـه یک فرد، در طول زمان معرف شخصیت همان فرد هم تلقی می شود کـه واکنش‌هاي متفاوتی را در ذهن طرف مقابل ایجاد میکند.

انتخاب اسم

مثلا آرمیتا در مدرسه به آرمی تبدیل می شود که معنای ارتش دارد. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). انتخاب اسم سایت یکی از مهم ترین اقدامات در زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی است.

در پایگاه ثبت احوال که اطلاعات جمعیتی کشور را ثبت و نگه داری می کند، به طور تقریبی تعداد 220 هزار عنوان یا نام دخترانه و 200 هزار عنوان یا نام پسرانه وجود دارد. این آمار نشان می دهد تعداد نامهای دخترانه حدودا ده درصد بیشتر از نامهای پسرانه است. برای نامهای پسرانه و دخترانه یک سری الگوهای توصیفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از الگوهای توصیفی دینی مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه‌ای، ترکیبی، نام گل‌ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه‌ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی. انتخاب نام فرزندان مسئولیت بزرگی بر دوش والدین است ،مبالغه کردن زیاد و انتخاب اسامی عجیب و غریب برای کودک، ریسک مسخره شدن در میان همسالان و آزار و اذیت در مدرسه را بالا می برد و موجب افزایش خشم فرزند نسبت به خود خواهد شد. از سوی دیگر منعطف بودن زیادی باعث می شود تا نامی معمولی و بی مسمی برای کودک برگزیده شود. او هرگز از دیگران متمایز نمی شود و احساس خاص بودن نمی کند.

البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم ثبت شرکت در تهران دنبال یه اسم خوب هستیم. من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و.. اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه..

اطلاعات تماس

تقویت اعتماد بـه نفس، جلب خاطرجمعی، فداکاری، خطرپذیری، مهربانی و تقویت روابط عاطفی و عاشقانه و تمایلات جنسی از جمله مزیت‌هاي ترشح این هورمون اسـت. جالب آن کـه شنیدن نام یا صدای فرد مورد علاقه، یادآوری خاطرات شیرین و حتی یک نگاه مهربان از راههای ترشح این هورمون در بدن هستند. همان طور کـه پیشتر اشاره شد “نام” هر فرد کلیدواژه‌اي اسـت کـه علاوه بر اشاره بـه یک فرد خاص، هویت و شخصیت فرد را نشان میدهد و ناخواسته مـا رابه آرشیوی از اطلاعات انباشته شده و تحلیل و قضاوت‌هاي مـا درباره آن شخص هدایت می کند. در حقیقت تمامی تصورات مـا از یک فرد آشنا بلافاصله پس از شنیدن نام او در ضمیرمان تجلی مییابد بی‌آنکه نیازی بـه دیدن او داشته باشیم. آیا از نام خود راضی هستید؟ دوست دارید شنیدن نامتان چـه حسی را در دیگری برانگیزد؟ شنیدن چـه نام‌هایي برایتان لذت‌بخش اسـت؟ نام‌ها بازتاب‌دهنده فرهنگ‌هاي گوناگون‌اند کـه از تبعیض و تحقیر تا عشق و زیبایی را در خود جای داده‌اند.

شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین ثبت برند تجاری شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند.

ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. با استفاده از این اپ می تونید اسامی مورد نظرتون رو کاندید کنید و از بین کاندیداها انتخاب نهایی اسم فرزندتون رو انجام بدید.

پنل خود را انتخاب کنید

در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد . شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید . واکنشی کـه سوابق ذهنی و کاراکتر فرد شنونده در شکل گیری آن نقش بـه سزایی دارد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن نشان می‌د‌هد کـه انتخاب اسم بسیار مهم‌تر ازآن چیزی اسـت کـه تا کنون تصور میشد و شاید بهمین دلیل اسـت کـه “کتاب‌هاي اسم” نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند. فراموش نکنیم کـه فرزند مـا می خواهد تا ۱۲۰ سال دیگر هم با این نام زندگی کند. برخی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با اسامی قدیمی مانوس‌تر بوده و ممکن اسـت اصرار بر نامی داشته باشند کـه مناسب شرایط روز جامعه نباشد، بهتر اسـت با رعایت احترام آن‌ها را متقاعد کرده ودر انتخاب نام از مشورت جوان‌تر‌ها بیشتر بهره‌مند شویم.

حتی بعضی‌ها اعتقاد دارند که اسامی جدید و نو بیشتر در ذهن آدم­‌ها می­‌ماند یا برعکس سریع­تر فراموش می‌شوند. اما در واقعیت همه اسم­‌ها می‌­توانند کارآمد باشد درصورتی­که با یک استراتژی مناسب بازاریابی انتخاب شوند. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد.