راهنمای انتخاب نام برای شرکت

توسط

در

اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. برخلاف باور اکثر افراد، ثبت تغییرات شرکت انتخاب نام برای ثبت شرکت ها موسسات از شرایط بسیار دقیق و قابل توجهی برخوردار است. بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی از این شرایط در انتخاب اسم دچار مشکل می شوند.

  • یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است.
  • اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوالی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.
  • تعیین نام شرکت و مؤسسات غیرتجاری که قبلاً سابقه‌ای نداشته و مؤسسین قصد تأسیس آن را دارند.
  • نامهایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری ندانسته و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نشده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.
  • اسم انتخاب شده برای شرکت باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد.

و- در مورد تاسیس شركتهای تعاونی در مرحله نهائی این گونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود كه در این قسمت نام شركت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام ثبت شرکت تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد. برند تجاری بین المللی به مصرف کنندگان و مشتریان هویت و جایگاه مشابهی را در سرتاسر جهان ارائه می نماید در صورتی که برند تجاری بین المللی موقعیت و یا هویت برندهای تجاری خود را به منظور اینکه با مخاطب متناسب گردد تغییر می دهد.

اسم یک شرکت باید جذاب باشد، قبول کنید که در بعضی از فعالیت های تجاری نام شرکت باعث جذب مشتری های بیشتری به سمت آن می شود، به همین دلیل باید نام جذابی را برای شرکت خود انتخاب کنید، تا این موضوع هم شامل حال شما شود. بعد از جمع آوری مدارک و مجوزهایی که به آن نیاز دارید، باید این مدارک را اداره ثبت تحویل دهید، برای این کار هم باید از پستی استفاده کنید که به عنوان پست معتمد اداره ثبت شناخته می شود. البته شما می توانید مدارک و مجوزهایی که کسب کرده اید را به ثبتینو تحویل دهید، ما کارهای دیگر را برای شما انجام خواهیم داد. به سایت مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.

انتخاب اسم شرکت

در نام انتخابی باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده. باید اسمی را که انتخاب میکنید دارای معنا و مفهوم خاص باشد. این شرکت به تمامی هم میهنان به صورت رایگان مشاوره ارائه می نماید و درصورتی که ما برای این سرویس از سوی شما انتخاب شویم، وظیفه خود می دانیم که تمام توان و نیروی خود را درجهت ارائه خدمتی صادقانه و کامل به مشتری به کار گیریم. ۱- کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد. نامهایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری ندانسته و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نشده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.

این نام باید نشان‌دهنده موضوع و کارکرد آن باشد و نباید پیش از این توسط شرکت دیگری ثبت شده باشد. همیشه در انتخاب اسم باید دنبال اسامی رفت که متمایز باشد و وجه تمایز شرکت را نشان دهد. بهتر است قبل از انتخاب و اقدام برای ثبت حتما استعلام بگیرید تا نام انتخابی شما تکراری نباشد. معمولا بهتر از سه کلمه خاص تشکیل شود تا از وقوع تشابه جلوگیری شود.

در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین نام تجاری و نام شرکت بپردازیم. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد. اسامی ای که انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند.

اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد. اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری می‌کند.

اسم شرکت ها

۷-۲- چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد . در نظر داشته باشید برخی ثبت برند اسامی غیر فارسی نظیر پترو که ریشه فارسی برای آنها ساخته نشده است قابل ثبت می باشند. اسامی قابل ثبت صرفاً باید فارسی و دارای ریشه در لغتنامه های معتبر باشد.

Ideas On نام شرکت و نمونه اسم های سه سیلابی زیبا

قصد انتخاب اسم برای موسسه فرهنگی هنری در زمینه ترجمه دارم، خیلی از اسامی تکراری هستند. انتخاب نام شرکت به شکل نادرست نیز می تواند به همان اندازه قدرت شکننده داشته باشد. شرکت هایی که نام های کلیشه ای دارند و یا نام خود را تغییر می دهند در نظر دیگران از لحاظ تجاری و کسب و کار به شدت غیر حرفه ای به نظر می آیند. برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .

این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند.

البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای نباشند. در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم. ماده 5-نام شخص حقوقی (اسم شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی، لفظی) آن را ندارد. شرکت ها هم مانند اشخاص حقیقی، اسم دارند که به آن مرسوم است و قانون تجارت ایران نیز در مورد همه شرکت ها مقرر کرده است که تحت اسمی خاص تشکیل می شوند. باید معنی و ریشه داشته باشد در تعیین اسم شرکت باید نهایت دقت شود تا مورد تایید کارشناس واقع شود.