نکات مهم در انتخاب اسم شرکت و برند

توسط

در

استفاده از کلمات قبلی ثبت شده و اضافه کردن یک کلمه توصیفی به آن مورد قبول نمی باشد . اگر تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون،ین،ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد. اگر نام اشخاص حقیقی ثبت شده باشد نمی توان مشتق آن نام را برای یک نفر دیگر ثبت کرد. نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماَ متعلق به دولت باشد مانند ایران، ملی ، ملت، کشور، ناجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی . اگر تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد.

  • نام انتخابی باید متناسب با شئونات اسلامی باشد و با آن منافات نداشته باشد .
  • یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند.
  • فرصت های خود را برای انتخاب نام شرکت بدون در گرفتن استعلام نام اتلاف نکنید چرا که حتی در صورتی که بهترین نام ها را انتخاب کرده باشید ، اگر تکراری باشد یا با نام شرکتی مشابهت داشته باشد امکان ثبت نخواهید داشت .
  • همچنين بايد گفت که استفاده از واژه ايران يا واژه هايي مانند « ملي ، ميهني ، ايراني » در اسم شرکت امکانپذير نيست و قوانين تجارت ما را از انتخاب چنين کلماتي در اسم شرکت منع مي کند.
  • بعد از جمع آوری مدارک و مجوزهایی که به آن نیاز دارید، باید این مدارک را اداره ثبت تحویل دهید، برای این کار هم باید از پستی استفاده کنید که به عنوان پست معتمد اداره ثبت شناخته می شود.

البته قانونی وجود ندارد که اجازه تغییر نام شرکت را صلب کرده باشد و شما می توانید هر زمان که لازم دیدید نسبت به تغییر نام شرکت خود اقدام کنید. اگر تمامی مراحل را به درستی طی کرده باشید و پرونده شما مشکلی نداشته باشد. پیش آگهی تغییرات شرکت شما صادر میشود و بعد از یک هفته اطلاعیه تغییر نام شرکت شما در روزنامه ای رسمی کشور منتشر میشود. ساخت اسم شرکت نرم‌افزاری به خدماتی که ارائه می‌دهد نیز بستگی دارد. در ادامه به ۵ مورد از اسامی مناسب برای شرکت‌های نرم‌افزار مختلف اشاره می‌کنیم. یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفت ، تکراری نبودن نام انتخابی می باشد چنانچه دو روش برای استعلام اسم شرکت ها وجود دارد که بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد .

ویژن به معنای هدف است و در ترکیب با واژه‌های حساب و آریا، یک نام شرکت حسابداری معنی‌دار و زیبا را خلق می‌کند. اسمی انتخاب کنید که مشتری با آن راحت ارتباط برقرار کند و تلفظ آن برای عامه آسان باشد. اسامی قابل ثبت صرفاً باید فارسی و دارای ریشه در لغت نامه های معتبر باشد. باید افزود که کلماتی مانند بازرگانی- خدماتی- مهندسی قابلیت ثبت در نام شرکت ندارند مگر اینکه به صورت حروف قید گردند.

انواع تغییرات شرکت سهامی خاص

نام محل در نام شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد.

البته به شرط تکراری نبود امکان انتخاب نام دو سیلابی هم وجود دارد. در مجموع و به طور کلی، این سه سیلاب باید معنادار، فارسی و خاص باشد و در لغت‌نامه دهخدا وجود داشته باشد. اسم شرکت نباید تکراری باشد و نباید پیش از این توسط شرکت مشابه دیگری ثبت شده باشد. اگر نام شما مشابه نام‌های قبلی باشد، پس از درخواست از سوی کارشناس رد می‌شود.

سامانه ثبت برند

فقط با یک تماس و یا با یکبار مراجعه حضوری به این موسسه در راه ثبت شرکتو هم چنین انتخاب نام برای موسسه خود ثابت قدم خواهید بود . توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود.

اسم به دو صورت اسم خاص و اسم عام می باشد.اسم خاص کلمه ای می باشد که به منظور نامیدن هر چیزی اعم از شخص،حیوان،شی به کار می رود و یا حتی قادر می باشد به صورت مستقیم نهاد یک جمله باشد. فرهنگستان ادب فارسی به منظور برخی از کلمات معادل مناسبی را انتخاب نموده است. به عنوان مثال برای آپارتمان، معادل فارسی ثبت برند کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. برای انتخاب نام شرکت،از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود. موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است.

اسم شرکت که تکراری نباشد

مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود. در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی پیگیری ثبت تغییرات شرکت مجدد صورت پذیرد. ثبت موسسه سریع از خدمات پرطرفداری است که امروزه بازار داغی پیدا کرده است، مراحل ثبت موسسه فوری را در مقاله‌ای به طور کامل برای شما بررسی نمودیم؛ که مطالعه آنرا به شما پیشنهاد میکنیم. اگر بخواهید در اسم شرکت از اعداد بکار بگیرید باید آن را به صورت حروف عنوان نمایید .

شده اند و دارای شماره ثبت می باشند به صورت نامحدود می باشد اما شرکتهایی که در مرحله تایید نام می باشند صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارند در شرکتهای سهامی عام نیز از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس 6 ماه اعتبار دارد. علاوه بر این در بالای اوراق نام شرکت با توجه به نوع آن، نوشته و امضا می شود که باید مورد تایید مدیر کل و یا معاون و رئیس اداره واقع شود و این افراد باید در بالای اوراق نظر خود را اعلام کنند. در قسمت تعیین نام، کنترل اسامی کلیه شرکت ها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد. انتخاب یک نام مناسب برای شرکت مستلزم اطلاعات زیادی در این مورد می باشد.

از اسامی خلاصه شده ای مانند “پی وی سی” در نام شرکت خود استفاده نکنید. استفاده از اسم هایی که مخفف چندین کلمه است، برای نام شرکت مجاز نیست. اسم عام کلمه ای می باشد که درباره همه ی موجودات زنده، اشیا و مفاهیمی که از یک نوع باشند دلالت دارد و میان همه ی آن ها مشترک می باشد مانند خیابان،خانه،پسر. چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع(نظیر ون،ین،ها و یا جمع مکسر)یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد. نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماَ متعلق به دولت باشد از قبیل ایران،کشور،ناجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی. موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد.

نکاتی که هنگام ساخت اسم شرکت باید به آن توجه داشته باشید

در ثبت شرکت‌هایی که با مشارکت چند شرکت ایرانی و خارجی تاسیس شده ‌اند می‌توان از نام کامل یا قسمتی از نام کامل شرکت خارجی و از نام فارسی استفاده کرد. متقاضیان ثبت شرکت با توجه به نوع شخصیت حقوقی خود اسامی پیشنهاد می دهند. 3 ثبت شرکت در تهران سیلاب یعنی three واژه در واقع این three سیلاب ( واژه ) کنار یکدیگر قرار میگیرند و اسم کاممل شرکت را تشگیل میدهند .