راهنمای قدم به قدم انتخاب اسم برند » فروش برند، فروش برند آماده، خرید برند

توسط

در

تو این مرحله می‌تونین با خیال راحت اسم برندتون رو ثبت کنین. برای این کار باید از راه سایت مرکز مالکیت طبق محصول و خدماتی که دارین اظهارنامه مربوطه رو تکمیل کنین و مدارک مورد نیاز رو ارسال کنین و منتظر نتیجه باشین. حتی باید به معنی اسم برندتون تو فرهنگ‌های دیگه هم توجه کنین. مثلاً اگه داستان آب معدنی الموت رو شنیده باشین- اسم منطقه‌ای تو قزوین- وقتی این آب معدنی به کشورهای عربی صادر شد با مخالفت اون‌ها روبه‌رو شد. چرا؟ چون الموت تو زبان عربی به معنی مرگ هست و با احساس منفی از طرف مصرف‌کننده روبه‌رو میشه.

قبل از شروع جلسات نام‌گذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعه‌ای از شخصیت‌های مختلف را در اختیار دارید که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی ایده‌های خود از منظر مشتری استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان می‌دهد تا در کفش افرادی که می‌خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین می‌توانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. از بین 10 تا 15 اسمی که تو مرحله قبل وجود داشت باید 3 اسم انتخاب بشه و بقیه اسم‌های مورد نظر حذف بشه. تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسم‌ها در دسترس هستن. باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسم‌هایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده.

  • برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المان‌های بصری هستن.
  • تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره.
  • همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسم برند یا عبارت کمیپن برندینگ تنها بخش کوچکی از چیزی است که به ایجاد یک تصویر کامل از برند خواهد انجامید، اما این یک بخش از برند شما است که برای مدت بسیار طولانی باید با شما بماند.
  • اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند.
  • برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند.

منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید. از عکس پروفایل اکانت گرفته تا محتوا هایی که در آن استفاده میکنید. استفاده از اسم های شعار گونه مانند اولین، تلاش، میلیونرها و… خودداری کنید. اول این که از این اسم ها در اینستاگرام افراد زیادی استفاده کرده اند و اگر شما هم بخواهید از این ثبت شرکت در تهران نوع نام ها در پیج خود استفاده کنید مجبورید به آن پسوند اضافه کرده و یا نام بلند تری را انتخاب کنید. باید قبول کنیم که الان اکثر اسم های کوتاه و مفهوم دار توسط دیگر کاربران در اینستاگرام گرفته شده است و به همین دلیل ما مجبور هستیم از نام هایی در کنار اسم اصلی و مورد نظر خود استفاده کنیم. از این رو شما میتوانید در کنار اسم پیج مد نظر خود از نام های مربوط به عنوان پسوند نیز استفاده کنید.

از صفر تا one hundred ثبت برند چرم در ایران در حدود 70 روز زمان می برد. اما پذیرش اولیه حدود 35 روز زمان می برد و پس از پذیرش اولیه تقریبا این برند برای شما شده است. برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. 4) داشتن برند به شما کمک می کند که بتوانید محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر کنید و همه ما به خوبی می دانیم که این کار سود مالی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. باید به دقت بررسی کنید که اسم انتخابی قبلاً ثبت نشده باشد. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلی‌ترین و خاص‌ترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های آن است.

به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت برند چرم خود در ابتدا مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که در زمان کمتری بتوانید برند چرم خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید. نامی را برای برند محصولات چرمی خود انتخاب کنید که با کار شما هماهنگی داشته باشد، جذاب و زیبا هم باشد. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک نام مناسب است. Nike در زبان یونانی به معنای پیروزی است، به علاوه نام خدای پیروزی در اسطوره های یونانی نیز هست. اما این نام از یک خواب به فکر Jeff Janson اولین کارمند “واقعی” این شرکت رسید!

ایجاد ابهام برای اسم برند

برای انتخاب نام برند آینده‌نگر باشین و خودتون رو محدود به شهر و کشور خود نکنین و فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنین. به این فکر کنین که در آینده فعالیت خودتون رو ممکنه تا کشورهای دیگه هم گسترش بدین و اسمی رو انتخاب کنین که فراتر از مرزها عمل کنه. تو انتخاب نام برند حواستون باشه که، نام برندتون رو باید به صورت قانونی بشه ثبت کرد.

چون هر چیز ترندی ممکن است بعد از مدتی محبوبیت خودش را از دست بدهد و از ذهن مردم پاک شود. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم حتماً باشد. اسم انتخابی برند خود را بتوانید از طریق المان‌های گرافیکی به‌راحتی به تصویر بکشید، مانند برندی همچون اپل که مخاطب به‌راحتی بتواند در ذهنش تصویرسازی نماید. ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید.

انتخاب اسم برند

در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب ثبت برند نام کوتاه و با معنی است. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد.

برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود.

برای انتخاب نام برند از سایر زبان ها استفاده کنید

اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. قدم دیگری که باید قبل از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید. برای این منظور، لیست کاملی از همه رقبا در اسم برند خود تهیه کنید. همان‌طور که نام‌ها را جمع می‌کنید‌، آن‌ها را به شش دسته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید.

این نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید حتماً آن را در نظر بگیرید. همیشه با چشم‌اندازی در آینده، موقعیت جغرافیایی، معنی اسم برند در زبان‌های دیگر، موقعیت اجتماعی و حساسیت قشرهای مختلف مردم نام برند خود را انتخاب نمایید. هم دقیقاً همین‌طور ثبت تغییرات شرکت است، بخصوص وقتی‌که قرار است هویت و بیزینس شما را به دیگران معرفی نماید. پس هیچ‌وقت از سر عجله و سهل‌انگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینه‌های زیادی را متقبل بشوید.

پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید . نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد .

حفاظت از اسم برند راحت‌تر است و رضایت مالک را در بر دارد. با وجود تعداد زیادی از برند در سراسر جهان ، پیدا کردن نام برندی زیبا ، مناسب و منحصربه‌فرد هرروز ، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. اگر تجربه برند نامناسب باشد ، نام برند برای هر محصول یا خدمتی بد به نظر می‌آید. حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زده‌اید.