۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

توسط

در

در کشورهای مختلف سلبریتی‌ها برند خودشان را ساخته‌اند. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است.

آیا برای ثبت برند در این مرحله لازمه که اول جواز بگیریم؟ یا قبل از اقدام به جواز، میشه برندمون رو ثبت کنیم؟. شما باید الحاق به موضوع داشته باشید که این محصولات هم برای شما ثبت شود. این کار تقریبا ده تا پانزده روز زمان میبره و برای هزینه هم با کارشانس های شرکت تماس بگیرید. ممنون از شما، در مورد هزینه دقیق ثبت برند لطف کنید با موسسه تماس بگیرید و به طور کامل کالاها رو بفرمایید تا هزینه محاسبه و خدمت شما اعلام گردد. این مرکز یکی تخصصی ترین مراکز فعال در زمینه ثبت علائم تجاری و سایر خدمات اداری کسب و کار در کشور است.

  • برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راک‌استار (ستاره‌ی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرت‌مند هستند.
  • توجه به پنج اصل طلایی انتخاب نام برند در کنار کیفیت محصولات و خدمات و مدیریت کارآمد، موفقیت کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند.
  • سلام،وقتتون بخیر…ببخشید ما در زمینه تولید کود فعال هستیم و خواستم اگه ممکنه این برندها را برامون استعلام کنید و اگر خودتان برند بهتری می دانید بی زحمت پیشنهاد بدهید.
  • به عنوان مثال کمپانی GM اسم ماشین جدیدش را “نوا” گذاشت در حالیکه که این کلمه در زبان اسپانیایی به معنای “حرکت نمی‌کند” است.
  • اسم های زیادی وجود دارد ولی بهترین آنها اسم هایی هستند که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان میگذارد.
  • در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید.

نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص می‌کند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز می‌کند. نام‌های تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت می‌شوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.

قابل ثبت بودن

بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان بیشتر می شود. منظور از اسم برند ایرانی واژه‌ای است که در زبان فارسی دارای معنی و مفهوم باشد. انتخاب نام برند ایرانی هم برای مخاطبان داخل کشور و هم برای مشتریان خارجی بسیار مناسب است. زیرا این نام‌ها دربردارنده هویت فرهنگی و مبدأ محصولات و خدمات هستند.

اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته ثبت برند تجاری شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است.

انتخاب اسم برند انگلیسی

این قوانین را سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند معین کرده است و در وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی درج شده‌اند. ثبت بین‌المللی برند تحت کنوانسیون مادرید بسیار آسان است و ایران نیز به عضویت آن درآمده است. بنابراین ممکن است در آینده بخواهید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و به بازار دیگر کشورهای دنیا نیز فکر کنید. اسم برندتون رو بفرمایید ما استعلام بگیریم ببینیم اعتبار دارد یا نه، اعتبار برند 10 سال می باشد. سلام خیر نیاز به داشتن شرکت الزامی نیست، شما می توانید برندتان را شخصی ثبت کنید .

مثلا زیراکس مخفف کلمه xerography است و xerography، نام فنی فرآیند کپی در دستگاه‌های فتوکپی‌ست. شرکت زیراکس به همین راحتی توانسته یک نام ماندگار برای برند خود انتخاب کند و مخاطب با شنیدن آن می‌تواند بفهمد که این برند در چه زمینه‌ای فعالیت دارد و چه محصولاتی عرضه می‌کند. سیب، میوه مورد علاقه استیو جابز بود و به همین دلیل نام اپل برای این برند انتخاب شد.

حتی قبل از اینکه فکر در مورد اسم برند خود را شروع کنید یک مخاطب یا مشتری فرضی برای برند خود بسازید و تمام ایده های خود را مورد بازبینی در مورد انتخاب اسم برند قراردهید. وقتی بدانید برند خود را برای چه جامعه هدفی ایجاد می کنید راحت تر در مورد اسم آن فکر می کنید. آینده برند شما به طور حدودی چه خواهد بود ؟ این نکته فقط از زاویه دید خودتان نباید بلکه از زاویه دید کارکنان و مخاطبان یا مشتری های شما نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. داشتن هدف نهایی یک چشم انداز نهایی برای انتخاب اسم برند بسیار مهم است.(داستان برند آمازون را به خاطر آورید). این نوع نگاه شما می تواند برنامه ریزی روی کاغذ شما را به واقعیت نزدیک تر کند. هنگامی که یک نام تجاری عالی با محصولات یا خدمات درجه یک در اختیار دارید، شما می توانید مطمئن باشید که این اسم تجاری، شما را در بین سایر برندها متمایز می کند.

راهنمای قدم به قدم انتخاب اسم برند

اگر تجربه برند نامناسب باشد ، نام برند برای هر محصول یا خدمتی بد به نظر می‌آید. همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه می‌شود ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل می‌شود ، از طریق مکالمات ، ایمیل‌ها ، وب‌سایت یا بسته‌بندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان ثبت شرکت در تهران – هر کجا که نیاز باشد. بنابراین هنگامی‌که شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب می‌نمایید – قوانین همچنان یکسان است. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نام‌هایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید. زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب می‌شود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد.

بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامه‌ای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

این مشکل در رابطه با اسم‌های فارسی که از زبان انگلیسی گرفته میشه‌ هم وجود داره مثل دیدئو که یک وبسایت مربوط به اشتراک گذاری ویدئو هست و تلفظ‌ش آسون نیست. توجه کنید که این اسم کافی شاپ انتخابی شما یک نام تجاری ثبت شده نباشد تا برای راه اندازی ثبت تغییرات شرکت سایت و شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل نشوید. بهترین راه برای یافتن نمونه‌های نام‌گذاری برند، استعلام نام برند است. برای این منظور کافی است به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید و در بخش جست‌وجو، نام و نشان تجاری مورد نظر خود را سرچ کنید.