سامانه جامع ثبت شرکت ها

توسط

در

در صفحه ی بعدی لازم است تا نام های درخواستی خود را وارد نمایید شما می توانید 5 نام دلخواه در این بخش ثبت کرده و برای رفتن به مرحله ی بعد بر روی گزینه ی “گام بعدی” کلیک نمایید. در صفحه ی پیش روی بعد از وارد کردن “شماره ملی”،”نام شخصیت” یا “شماره شخصیت” و واردکردن کد امنیتی در کادر مربوطه بر روی گزینه ی “جستجو” در سمت چپ صفحه کلیک کنید. Irsherkat ssaa ir کد فراگیر را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

irsherkat-ssaa-ir

در سریعترین حالت همان روز مجمع یا جلسه هیئت مدیره باید صورتجلسه امضا شده اگر در سامانه ثبت شود حدودا یک هفته مراحل در اداره طی خواهد شد. اما روز دقیقی نمی توان گفت چون بعد از ارسال صورتجلسات به اداره از طریق ثبت برند تجاری پست گاه ممکن است یک پرونده تا 20 روز اعلام آگهی نشود. در صورتی که صورتجلسه تغییرات شرکت تنظیم شده است و امضا شده اما هنوز در سامانه وارد نشده و در روزنامه رسمی آگهی نشود، مورد قبول بانک ها و سازمان ها و …

در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد. در بخش «سرمایه شخص حقوقی» سایت اداره ثبت‌ شرکت‌ها باید تکلیف میزان سرمایه شرکت را مشخص کنید. در شرکت‌های سهامی، تعداد سهم و ارزش اسمی آن هم در این فرم وارد می‌شود. بعد ازثبت شرکت، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات شرکت باید بطور رسمی و قانونی توسط اداره ثبت بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد. شرکتنامه در شرکت های سهامی خاص و هم چنین در موسسات غیرتجاری جزء اوراق شرکت محسوب نمی شود و به بیانی دیگر این دو نوع ثبت تاسیس شرکتنامه ندارند اما در شرکت های با مسئولیت محدود متن شرکتنامه می بایست تنظیم گردد.

باید طبق برنامه زمانی اعلام شده، فرم درخواست را تکمیل و همراه اسناد و مدارک لازم را ارائه دهید. شناسه ملی یک شرکت یک شماره یازده رقمی است که از سمت چپ آن ۴ رقم کد استان و رقم‌های بعدی منحصرا برای شخص حقوقی است. تمامی اشخاص حقوقی مثل شرکت‌های تجاری و غیر تجاری، بانک ها، شهرداری ها، ادارات، مدارس و موسسات خصوصی برای احراز هویت باید شناسه ملی داشته باشند. در این مرحله مدارک مورد نیاز مربوط به ثبت تاسیس مورد درخواست به شما نشان داده می شود که پس از تایید می توان گزینه پذیرش نهایی را انتخاب کنید. در این مرحله، شما باید سمت مورد نظر (مانند مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ) و تاریخ شروع فعالیت های آنها را وارد کنید. هم چنین اشخاص شرکت می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند.

ثبت تغییرات شرکت

سابقه بعضی از این شرکتها که موقوفی هستند به دههها پیش برمیگردد. از این نظر، شرکت با مسئولیت محدود با شرکت سهامی متفاوت است ؛ چه شرکت سهامی می تواند برای امور تجاری یا غیرتجاری تشکیل شود و به اصطلاح یک شرکت شکلاَ تجاری است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچون سایر نهادهای دولتی دارای سایت اختصاصی بوده که آدرس این سایت می باشد. امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی ثبت تغییرات پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. ذیلاَ به شرح چگونگی مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری می پردازیم.

بخش نوبت دهی سامانه ثبت من از طریق ارجاع کاربران به سامانه نوبت دهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکان اطلاع از نوبت های اختصاص داده به کاربر برای مراجعه به واحدهای ثبتی را برای وی فراهم کرده است. ۲چنانچه قبلا برای ثبت نام در سایت ثبت من اقدام نموده اید، کد ملی خود را در کادر اول وارد کرده و دکمه دریافت رمز را بزنید. به این ترتیب، سامانه ثبت من یک رمز پویا را به شماره همراهی که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید، ارسال کرده که لازم است تا این رمز پویا را در کادر مشخص شده وارد کرده و دکمه ورود به درگاه را بزنید. اما چنانچه پیش از این برای ثبت نام در سایت ثبت من اقدام نکرده اید، بر روی عبارت ثبت نام در پایین صفحه کلیک نمایید. یکی از بخش های دولتی که در سال های اخیر کوشیده است تا با الکترونیکی کردن و غیر حضوری نمودن خدمات خود، تحقق بخش مفهوم دولت الکترونیک باشد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. این سازمان با راه اندازی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir بسیاری از خدمات خود را از قالب حضوری به شکل اینترنتی و غیرحضوری درآورده و به کاربران خود ارائه نموده است.

در صورتی که نام مربوطه دارای مستند نام می باشد ، از فرهنگ لغت های معتبر باید معنی آن را ذکر نمایید . تاریخ آغاز و ختم شرکت در صورتی که برای مدت محدود تشکیل شده باشد. باید توجه داشته باشید که نام هایی که پیشنهاد می کنید از قبل نباید توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید . نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.

«نوع سهام» در حقیقت گزینه‌ای است که در آن نقدی یا غیرنقدی بودن سرمایه‌ مشخص می‌شود. گاهی برای رتبه بندی شرکت نیاز به ورود افراد امتیاز آور هست که به مهندس رتبه تعبیر می شوند، این فرآیند نیز در حوزه ثبت تغییرات شرکت می باشد. موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.

پس از ارسال پستی شماره مرسوله باید از طریق سامانه وارد پرونده شود. نوع روزنامه رسمی به درخواست موکل “ابرار ” یا ” جمهوری اسلامی ” انتخاب می شود. سمت افراد و حق امضاداران مشخص می شود( رئیس هیات مدیره ،نائب رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل ، عضو هیات مدیره و بازرس اصلی و بازرس علی البدل). سرمایه شرکت را با انتخاب گزینه “با نام عادی ” وارد می کنیم (سرمایه اولیه حداقل ۰۰۰ /۰۰۰ /۱ ریال می باشد).

  • بعد از آن شماره ملی، نام و نام خانوادگی و شماره همراه متقاضی را ثبت می‌کنیم.
  • تقسیم مسئولیت بین چند نفر که به عنوان شریک فعالیت می کنند .
  • در این بخش اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، آدرس پستی و اطلاعات تماس افراد باید ثبت شود.
  • در غیر این صورت شرکت ها ابتدا باید به اصلاح آدرس و کد پستی شرکت اقدام کنند و سپس تقاضای پلمپ دفاتر دهند.

شرکا باید یک موضوع قانونی و صریح را برای فعالیت شرکت انتخاب کنند که با توجه به امکانات خود و بازار باشد و همچنین در حوزه تخصصی‌شان قرار داشته باشد. چنانچه در پرونده نقصی وجود داشته باشد ویا درخواست مجددی پس از تایید نام ،توجه داشته باشید باید در حین درخواست شماره پیگیری و تاریخ تایید نام قبلی را با نام تایید شده وارد کنید .تا تغییرات با تایید نام سابق صورت پذیرد. تمامی اوراق و مدارک بایستی داخل پوشه پستی کامل پانچ شده توسط کارشناس ارسال پستی انجام گردد..پس از ارسال پستی مدارک شماره مرسوله باید از طریق سامانه وارد پرونده شود. تغییرات شرکت و پس از بازبینی و مرور اطلاعات وارد شده گزینه” پذیرش نهایی ” را انتخاب کرده کد رهگیری را دریافت می کنیم.لطفا توجه داشته باشید که اگر دکمه پذیرش نهایی را بزنید دیگر قادر نخواهید بود هیچ نوع تغییر یا اصلاحی در اطلاعاتی که وارد کرده اید ایجاد کنید. به طور کلی محدودیت فعالیتی ندارد و قانونگذار شرکت سهامی را هرچند فعالیت آن تجارتی نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید. اعضاء شرکت و بازرسین را به ترتیب با اطلاعات دقیق شناسنامه ای و سهام مورد نظر وارد می کنیم .رئیس هیات مدیره ،نائب رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل ، عضو هیات مدیره .

بخش آگهی ها در سامانه اداره ثبت اسناد و املاک، امکان جست و جو در میان آگهی های ثبت تاسیس یا تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری، آگهی های مرکز مالکیت معنوی، مزایده، املاک و اجرای اسناد را برای کاربران سایت فراهم کرده است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به عنوان یک نهاد دولتی که زیر مجموعه قوه قضاییه بوده، دارای وب سایت اختصاصی است که نشانی آن می باشد. ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ازطریق سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی بخش پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. اکنون نحوه ثبت نام در ثبت من را هم به طور کامل و مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم تا به راحتی بتوانید در این سامانه ثبت نام کرده و از خدمات آن استفاده نمایید. پس اگر تا الان از سامانه ثبت من سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده نمی کردید یا این که ثبت نام تان در این سایت کامل نبوده و تنها از بخشی از خدمات آن بهره مند بوده اید، در ادامه با ما همراه باشید.

» ثبت نام در کارگزاری مفید

آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نموده تا وارد صفحه اصلی این سایت شوید. در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید. به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته ثبت شرکت در تهران در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند.

بخش ها مختلف سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری Irsherkat Ssaair

بنابراین ممکن است در یک موضوع واحد از فرم واحدی استفاده نشود و پس مطالب مندرج در این قسمت صرفاً جنبه ارشادی خواهد داشت. شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند . در آخر پس از تایید اطلاعات باید اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری کنید. در پایان این مرحله یک شماره پیگیری به شما داده می شود که بعداَ می توانید از طریق این شماره وضعیت کار خود را در سامانه پیگیری کنید.