سامانه قضایی ثنا چیست؟ + نحوه ثبت نام

توسط

در

• لازم به ذکر است که برای مراجعه به دفاتر خدمات قضایی در دست داشتن کد رهگیری ارائه شده از سوی سایت پس از انجام ثبت نام اولیه، شماره همراه ثبت شده هنگام ثبت نام، کارت ملی (کارت ملی هوشمند یا رسید درخواست آن) و احتیاطا شناسنامه کفایت می کند. در مرحله اول افراد باید به سایت سامانه ثنا مراجعه کنند و اطلاعات فردی خود را ثبت کنند. این اطلاعات شامل کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت و … پس از اتمام مراحل اولیه ثبت نام، افراد می توانند برای مرحله دوم اقدام کنند. در این مرحله از مراحل ثبت نام ثنا، لازم است که اقدام به پرداخت هزینه احراز هویت نمایید.

بنابراین، این مراحل در هر دو روش ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت نام آن در آن یکسان هستند. بعداز اتمام احراز هویت سامانه ثنا پیام کوتاهی حاویرمز شخصی سامانه ثنابه شما ارسال خواهد شد. برای ثبت شرکت باز کردن ابلاغیه درسامانه ثناوارد سایتسامانه ثنابه نشانیsana.adliran.irشوید و در منوی بالای صفحه بر روی گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی سامانه ابلاغ شوید.

ثبت نام ثنا

© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه وکیل پرس می‌باشد. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد. زیبایی را در کلینیک زیبایی آمل تجربه کنید.کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی آمل با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به زیبایی آمده به ارائه خدمات به شماست.

چگونگی مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا

در داخل سایت سامانه ابلاغ و ثنا نوشته شده است که حتماً از آخرین نسخه مرورگر کروم استفاده کنیم تا در فرایندهای ثبت با مشکل روبرو نشوید. در صورتی که مرورگر کروم مشکل داشت می‌تواند از مرورگر hearth تغییرات شرکت fox استفاده کنید. در انتها اگر همه کادر های مورد نظر را به درستی پر کرده باشید، می‌توانید نسبت بازیابی پسورد سامانه ثنا اقدام کنید و یک رمز جدید از طریق پیامک دریافت کنید.

  • برای استفاده از این سامانه باید کارتابل هر شخص فعال گردد و فعالسازی فقط با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی با در دست داشتن شناسنامه ، کارت ملی و کدرهگیری ( که پس از ثبت نام اولیه دریافت کردید ) امکان پذیر است .
  • پیش از سال 1395 و بعبارتی قبل از آغاز کار سامانه ثنا در صورت وجود ابلاغیه، ماموران موظف بودند برگه فوق را به آدرس فرد خوانده ارسال کنند.
  • اگر نتیجه احراز هویت شما صحیح باشد، پیامکی مبتنی بر اعلام رمز شخصی ثنا برای شما صادر می‌شود.
  • مجموعه حقوقی وکیل نادری ، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری و دکترین حقوقی ، با مدیریت پوریا نادری ، آماده ارائه مشاوره حقوقی ، قبول و پیگیری پرونده در زمینه های مختلف می باشد.
  • با توجه به خدمات بی‌نظیر سامانه قضایی ثنا شما اگر رمز خود را به هر دلیل هنگام ورود به سامانه فراموش کرده‌اید و یا قصد دارید رمز خود را تغییر دهید می‌توانید از طریق سامانه آن را به صورت دو مرحله‌ای انجام دهید.

با کلیک روی گزینه مشاهده می‌توانید وارد صفحه ابلاغیه شده و آن را مطالعه نمایید. اگر به هر دلیلی رمز موقت سامانه برای شما ارسال نشد یا آن را فراموش کردید، می‌توانید با کلیک روی گزینه ارسال مجدد رمز موقت، مجدداً پیامک حاوی رمز موقت جدید را دریافت کنید. رمز موقت را در کادر مربوطه وارد کنید و روی گزینه ورود کلیک نمایید. به تلفن همراه شما که با آن در سامانه ثبت نام نموده‌اید، در قالب پیامک ارسال می‌شود.

نحوه ثبت نام ثنا با گوشی برای افراد حقیقی

پس از پایان مراحل ثبت نام الکترونیکی ثنا یک پیام تایید برای کاربر ارسال خواهد شد که رمز شخصی او نیز در این پیامک وجود دارد. مراحل ثبت نام ثناشما به پایان رسیده است، حال برای احراز هویت نیز می‌بایست یک درگاه پرداخت را انتخاب نموده و عملیات مربوط به پرداخت هزینه احراز هویت که در زمان نگارش این مطلب ۹ هزار تومان می‌باشد را پرداخت نمایید. از این پس شما با ثبت نام کد ثنا می توانید تمامی ابلاغیه های قوه قضاییه را با داشتن کد ملی و اطلاعات مرتبط مشاهده نمایید.

و در مرحله آخر از آموزش ثبت‌نام در سامانه ثنا قوه قضاییه اطلاعات فردی خود نظیر (شفل، نام مستعار، مدرک تحصیلی و…) را از شما می‌خواهد. در مرحله بعدی از ثبت‌نام در سامانه ثنا از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن ثابت منزل خود و شماره همراه خود را وارد کنید. امروزه با توجه به خدمات بی نظیر تکنولوژی و دنیای فناوری، شما می‌توانید با استفاده از سامانه ثنا تمامی خدمات قضایی خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید. به گونه‌ای که خدمات ثنا تنها در گوشی همراه شما رویت می‌شود و به همین شکل است که حریم شخصی شما حفظ می‌شود. یک پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که حاوی رمز جدید شما در سامانه ثنا می باشد. ثبت نام از طریق سامانه درحال حاضر فقط برای اشخاص حقیقی امکان پذیر است و اطلاعات هویتی ، نشانی اقامتگاه شخصیت ، شماره تماس و سایر اطلاعات درخواستی باید در سامانه تکمیل گردد که در انتها به هر شخص کد رهگیری اختصاص داده می شود .

این درگاه با همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی طراحی شده و یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات قوه قضاییه در سال ۹۵ می باشد. اساس این برنامه عدالت الکترونیکی در بستر شبکه ملی می باشد. در آخر گزینه “ثبت اطلاعات اولیه” را انتخاب کنید تا به درگاه پرداخت متصل و هزینه مربوطه را وارد کنید. در همین راستا و برای جلوگیری از اطاله دادرسی و همچنین راحت تر شدن کار شهروندان، سامانه ایی در قوه قضاییه به اسم سامانه ثنا به وجود آمد. برای دریافت راهنمای مرحله به مرحله احراز هویت ثنا و رفع مشکلات آن کلیک کنید.

همان طور که در تصویر شماره 1 مشاهده می کنید، ابتدا یکی از کارگزاران را انتخاب و گزینه “پرداخت هزینه” را کلیک کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز با انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات اولیه” مراحل قبل را مجدد مرور و اطلاعات خود را اصلاح کنید. در ابتدا برای ثبت نام به سامانه احراز ثبت برند تجاری هویت ثنا مراجعه کنید. در گذشته برای ابلاغ اوراق قضایی از جمله احضاریه های دادگاه، ماموران به شکل حضوری به درب منزل مراجعه می کردند. این فرایند مشکلات متعدد خود را داشت از جمله این مشکلات؛ مشکل در رسیدن ابلاغیه فیزیکی به دست فرد مورد نظر، نقض حریم شخصی وی و … بود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

طی کردن همه مراحل بیان شده ، به منزله انجام ثبت نام اولیه است و شما برای تکمیل کردن ثبت نام تان باید به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه فرمایید. ثبت نام سامانه ثنا۱۳- در ادامه احراز هویت باید یک تصویر سلفی از خود ثبت کنید. فقط باید توجه داشته باشید که حجاب کافی داشته باشید، نور محیط کافی باشد، پشت به نور نباشید و دست شما هنگام ثبت عکس لرزش نداشته باشد.