نکات مهم در انتخاب اسم شرکت و برند

توسط

در

در تعیین و انتخاب نام شرکت باید نهایت دقت انجام شود تا عنوان انتخابی مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد. برای دریافت اطلاعات درباره نمونه اسم برند و شرکت می توانید با کارشناسان ثبت برند و ثبت شرکت گروه ما در ارتباط باشید. برای تایید نهایی نام شرکت بعد از انتخاب آن باید پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکت ها انجام گیرد. پس از ثبت ثبت تغییرات شرکت نام شرکت ها در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه، نام شرکت را مشخص می نمایند. اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود در این صفحه برای شما قرارداده شده. واژه هایی مثل شرکت ، سهامی ، گستر ، شمال ، جنوب ، شرق و غرب ، به تنهایی نمی تواند کامل کننده اسم باشد.

  • یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد.
  • ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند.
  • مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها three ماه معتبر خواهد بود.
  • بیزینس های بزرگ و برندهای معروف را مرور کنید می بینید که انتخاب نام مناسب چه اثری بر موفقیت آنها داشته است.
  • بهتر است نام شرکت از تعداد سیلاب کمتر و معنی آن متناسب با کار شما باشد ، در این صورت نام شرکت شما بهتر در ذهن افراد باقی می ماند.

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که بعضی از افراد برای اسم شرکت خود از گویش ها و حتی زبان های دیگر نامی را انتخاب می کنند. در چنین مواردی به شما پیشنهاد می دهیم که اسم های عجیب و غریب را انتخاب نکنید، زیرا بر عکس تصور عموم مردم این اسم ها معمولا جذابیت چندانی ندارند. در بین میلیونها اسم ثبت شده ، باید اسم شرکت مدنظر شما خاص و منحصربه‌فرد باشد و همیشه تازه و جوان و جذاب باشد. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.

نکات مهم در انتخاب نام شرکت

این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید. برای این منظور ابتدا باید از انتخاب اسامی عجیب و غریب پرهیز کنید. واژگانی را برگزینید که کوتاه و خوش‌آهنگ باشند و تلفظ آنها دشوار نباشد. همچنین کلماتی را مد نظر قرار دهید که به راحتی نوشته می‌شوند و در یادها می‌مانند. این عناوین شانس بسیار بیشتری برای محبوبیت پیدا کردن نزد مشتریان دارند. گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند.

ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد.

انتخاب اسم برای شرکت

ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. جهت اطلاع بیشتر از راه اندازی شرکت و مراحل ثبت شرکت می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید. شایان ذکر است که به منظور ثبت شرکت تعاونی نخست بایستی اسم پیشنهادی از مرجه های وزارت تعاون به صورت نامه ای تک تک تقاضا گردد. آگهی شرکتهایی که هر روزه ثبت میشوند، تغییراتی که هر روز در شرکتها ایجاد میشوند، علامتهای تجاری، طرح های صنعتی، اختراع هایی که هر روزه ثبت میشوند در روزنامه رسمی چاپ میشوند.

لیزر مونالیزا تاچ در اصفهان دکتر مریم سهیلی پور

اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. اسم باید فارسی و معنادار باشند و در فرهنگ لغت دهخدا و عمید نیز موجود باشند. زمانی که شما موفق به ثبت یک نام تجاری شوید عملا تا زمانی که شما نخواهید هیچ‌کس نمی‌‌تواند این نام را از شما بگیرد . مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. از اشعار شعرا و اسامی آن ها و همچنین اسامی دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .

شما نیز اگر نکته‌ای کاربردی در خصوص انتخاب اسم شرکت می‌دانید، با ما و دیگر مخاطبان درمیان بگذارید. مورد دیگر در خصوص انتخاب نام شرکت این است که اسم انتخابی شما باید هویت برند شما را مشخص کند و به آن اعتبار بخشد. در حقیقت شما باید اسمی کاملاً متناسب با موضوع ثبت برند و محتوای شرکت خود انتخاب کنید. از همین رو است که برای به حداقل رساندن مشابهت اسامی شرکت های مختلف با یکدیگر، نامی که برای شرکت خود پیشنهاد می دهید باید شامل حداقل سه کلمه خاص و غیر عام باشد و ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد.

بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد ثبت شرکت در تهران باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. اسم شرکت بایستی دربردارنده سه کلمه (سه کلمه مستقل )باشد.

آیا نام شرکت و نام تجاری یکی هستند؟

البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید. نظرات کارشناسان در این باره متفاوت و شما باید با توجه نوع خدمات و یا محصولاتی که به مردم ارائه می کنید نام متناسب و هم چنین تاثیرگذاری را انتخاب کنید. لطفا با شرکت در تماس باشید تا کارشناسان لیست اسامی پیشنهادی را خدمتتان ارائه دهند. برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند.

در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد.