پیگیری ثبت شرکت غیر تجاری

همچنین شرایط افراد متقاضی در انتخاب یکی از انواع ثبت شرکت ها تاثیرگذار هستند. بنابراین باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد. در صورتی که می خواهید اطلاعات دقیق تری در مورد تفاوت های ثبت موسسه و ثبت شرکت داشته باشید، با کارشناسان ما در ثبتینو تماس بگیرید.

در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. پس از ورود به این سایت، به بخش تاسیس شخصی حقوقی وارد شوید و گزینه «پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی« را فعال نموده و بر روی گزینه «ادامه» کلیک نمایید. موسسه بین المللی مشهور تشکیل شده از مجربترین وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌های مختلف، کارشناسان با تجربه امور ثبتی، قضات سابق و بازنشسته خوشنام محاکم قضایی، مهندسان کامپیوتر در رشته‌های گوناگون و جمعی دیگر از کارمندان جوان و پر نشاط است. و سپس فیلدهای از تاریخ و ارزش سرمایه به ریال را پر کنید (طبق تصویر پایین) و دکمه ثبت سرمایه را بزنید و سپس با کلیک رو دکمه گام بعدی به گام بعدی برید.

تشکل، انجمن و موسسات غیرتجارتی نوعی از شخصیت‌های حقوقی هستند که برای مقاصد غیرتجارتی از قبیل امور هنری، فرهنگی، خدماتی، آموزشی یا امور خیریه و امثال آن شکل می‌گیرد، تمام این فعالیت‌ها می‌تواند شامل سود برای اعضا باشد یا نباشد. صورت‌مجلس مجمع عمومی مبنی بر انتخاب هیئت‌مدیره و معرفی کسانی که حق امضا ثبت تغییرات دارند. در این مرحله باید آگهی شرکت را برای اطلاع رسانی در یک روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید. این مرحله نیز اهمیت زیادی دارد؛ چراکه میزان سرمایه اولیه شرکت، ارزش و اعتبار آن را تعیین می کند. سامانه در این مرحله چند حوزه پیشنهادی را ارائه می کند که از بین آن ها باید یکی را انتخاب کنید.

سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

ماده ۱۰) با توجه به ايجاد زير ساختها و ارتبـاط سيستمي با روزنامـه رسمي در تمام موارد، مـرجع ثبـت شركتها و مؤسسات غيرتجاري مركز استان نسخه اي از سنـد الكتـرونيكي ثبـت شده را از طريق سامانه به روزنامه رسمي ارسال و مـراتب به نحو الكترونيك به متقاضـي اعلام مي گردد. متقاضي مكلف است، جهت پيگيـري مراحل انتشـار آگهي و پرداخت هزينه هاي مربوط از طريق درگاه اختصاصي شركت روزنامه رسمي با استفاده از كد پيگيري اختصاص يافته، اقدام نمايد. اداره مذكور پس از احراز هويت و اخذ امضاء‌، نسخۀ امضاء ‌شده را اسكن و از طريق سامانه به مرجع ثبت شركت ها در مركز استان ارسال و يك نسخه از سند امضاء‌ شده را نيز به متقاضي تحويل مي دهد.

پرسش‌های متداول در مورد ثبت، تغییرات و انحلال موسسه غیرتجاری

صورت جلسه مربوط به اولین هیات مدیره مبنی بر اینکه انتخاب رئیس و نایب رئیس و همچنین منشی هیئت مدیره باشد . ارائه لیستی از اسامی و مشخصات و نشانی اعضا که مربوط به اولین هیئت مدیره و بازرسین باشد . 35 درصد از مبلغ ذکر شده باید به صورت نقد توسط موسسین و در حسابی به نام شرکت سهامی عام در یکی از بانک ها سپرده شود . ارائه ثبت برند دو نسخه اساسنامه تکمیل شده شرکت که توسط سهامداران امضا شده باشد . فرم تعیین نام شرکت به ترتیب نام های پیشنهادی باید تکمیل گردد و فیش واریزی آن نیز باید ارائه داده شود . در صورتی که شرکت به ثبت رسمی رسیده باشد کلیه قرارداد ها و اساسنامه هایی که بین شرکا منعقد می شود کاملا رسمی بوده و هیچ یک بی اطلاع نخواهند بود .

با انتخاب نام هر یک از شرکا میزان سهام یا سرمایه شان را مشخص کنید . هم چنین میزان سهام ، سهامداران را نیز با توجه به میزان سرمایه باید تعیین کنید . اسامی که برای اسم شرکت به کار گرفته می شود باید حداقل سه سیلاب باشد .

  • بنابراین ثبت این موسسات نیز تابع این قانون است و در نزد اداره سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت می‌پذیرد.
  • در هنگام انحلال و یا ورشکستگی شرکت به وضع مالی شرکت به طور قانونی رسیدگی خواهد شد.
  • کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی می تواند اقدام به صادرات و واردات کند.
  • دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند.

در این مرحله، گروه و زیر گروه فعالیت شرکت را مشخص نموده و توضیحات مربوط به آن را در کادر تعیین شده درج نموده و دکمه ثبت را بزنید. نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی را که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده و دکمه ادامه را بزنید. به موجب قوانین کشور ما، تمام اشخاص خارجی که در ایران به نوعی سکونت یا فعالیت تحصیلی یا شغلی داشته، باید برای اخذ کد فراگیر اقدام نموده تا مجاز به انجام فعالیت خود در داخل مرزهای ایران باشند. تعداد شرکا به هنگام ثبت موسسه نباید کمتر از دو نفر باشد و مقدار سرمایه به هر اندازه مجاز است. اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردی که ثبت موضوع فعالیت آن نياز به مجوز داشته باشد.

شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داراندنبال نمایید. اتخاذ تصمیم در خصوص تغییرات موسسه غیر تجاری با حداقل 50+1 و اکثریت عددی اعضاء حاصل می شود.

اگر به صورت اختیاری روی دهد، مدیر می تواند مطابق اساسنامه، تصفیه را انجام دهد. اگر موسسه غیر تجاری که می خواهید ثبت کنید اهداف مادی داشته باشد، موضوع موسسه با تخصص و مدارک تحصیلی اعضاء تطبیق داده می شود. همچنین پنج نام پیشنهادی نیز باید برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب اولویت تان در سامانه بنویسید . حوزه ثبتی شرکت ، اطلاعات هویتی اعضاء و سهام داران ، میزان سرمایه شرکت ، میزان سهام هر یک از سهامداران ، انتخاب نوع روزنامه ، تعیین پنج نام پیشنهادی ( با استناد به فرهنگ لغت معتبر و به ترتیب اولویت ) و … . در این مرحله، شما باید سمت مورد نظر (مانند مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ) و تاریخ شروع فعالیت های آنها را وارد کنید. هم چنین اشخاص شرکت می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند.

شرایط ثبت شرکت های تعاونی

اداره ثبت شهرستان ثبت كننده شخص حقوقي مكلف است ظرف يك هفته با شماره گذاري اوراق پرونده مربوط، نسبت به ارسال آن به مرجع ثبت شركتهاي مركز استان اقدام نمايد. آن دسته از شخصیت های حقوقی که تمایل به دریافت کد فراگیر را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت شرکت ها اقدام ثبت درخواست کد فراگیر نمایند. در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد.

اگر موسسه غیر تجاری دارید و می خواهید تغییراتی را در خصوص آن اجرا کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا از شرایط و نحوه و موضوع تغییرات موسسه آگاهی پیدا کنید. تغییرات موسسه غیر تجاری همانند شرکت ها می باشد، اما بسته به نوع موسسه غیر تجاری تغییرات آن اندکی متفاوت است، بیشتر افرادی که دارای موسسه غیر تجاری هستند. رسید سپرده در صورتی که بخشی از آن در غالب یک تعهد غیر نقدی باشد ، اسناد مالکیت مربوطه باید در همان بانکی که واریز در آن انجام شده است به مرجع ثبت شرکت ها ارائه داده شود . ارائه گواهی مبنی بر عدم سوءپیشینه برای همه اعضای هیئت مدیره ، مدیرعامل بازرسین از طرف متقاضی ثبت شرکت . اگر قرار باشد شرکت شما در شهر مورد نظر و هر شهری در کشور ایران شعبه داشته باشد باید اقدامات مربوط به شعبه‌های شرکت نیز تعیین و درج شوند باید در فرم مربوط شعبه ی شرکت مشخصات شعب را به طور دقیق درج نمایید.

کاربران برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها باید به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنند. برای ثبت موسسه در تهران باید به اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستان به دایره ثبت شرکت‌های اداره ثبت مرکز اصلی موسسه مراجعه کرد. ثبت شرکت در تهران البته متقاضی پس از اطمینان حاصل کردن از درستی و صحت مندرجات اظهارنامه به همراه مدارکی که اداره ثبت شرکت ها از شما درخواست می کند پست نمایید که البته در برخی موارد نیاز است که حضوراً به اداره مراجعه کنید .

با توجه به ماده‌ی 6 نظامنامه‌ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده‌ی 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه‌ی شرکت‌نامه و منضمات آن، توسط اداره‌ی ثبت در روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت، منتشر شود. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود. از این رو انحلال نیز در زمره تغییرات شرکت قرار می گیرد برای ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در مورد انحلال باید صورت جلسه تنظیم شود و برای آن مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود. برای ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها لازم است اقداماتی انجام شود از جمله برای تنظیم صورت جلسه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها، با ما در ادامه همراه باشید تا با نحوه ثبت تغییرات در اداره ثبت بیشتر آشنایی پیدا کنید.