کد اقتصادی شرکت

توسط

در

کلیه اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، توزیع و مونتاژ کالا و همچنین در زمینه خدمات فعالیت دارند و دارای پروانه کسب و محلی برای فعالیت های تجاری خود می باشند باید برای ثبت کد اقتصادی اقدام کنند. در خصوص سایر موارد ثبتی و حقوقی از جملهدفاتر پلمپ ،اظهارنامه مالیاتی، ثبت برند ، ثبت تغییرات و اخذ کارت بازرگانیبا کارشناسان ثبت بینش تماس حاصل نمایید. گمرک ایران مکلف به اخذ شماره اقتصادی اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی در هنگام ارائه خدمات می باشد . در بازه فرصت دو ماهه پس از ثبت شرکت شما باید برای دریافت شناسه اقتصادی اقدام کنید. اولین مرحله مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور و پیش ثبت‌نام در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی است. با توجه به رشد خدمات الکترونیک در کشور ایران و ارتقای زیر ساخت اینترنت، بسیاری از فعالیت ها از جمله دریافت کد اقتصادی بصورت اینترنتی شده است.

در نتیجه تخصیص کد اقتصادی به شرکت مربوطه بلامانع است (البته اگر واقعاً بلامانع باشد، وگرنه اعلام می‌نماید که شرکت در محل مذکور وجود خارجی ندارد که در اینصورت آغاز مشکلات بعدی برای شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی خواهد بود). در این مرحله روی گزینه سامانه پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی کلیک کنید. به طور معمول مراحل دریافت کد اقتصادی توسط ادارات خدماتی شامل چند مرحله است. پس از تشکیل پرونده در بخش مستغلات، در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات قرار خواهید گرفت. به طور معمول کارشناس به صورت سرزده و بدون هماهنگی قبلی از محل شرکت شما بازدید می‌نماید و گزارش بازدید را به اداره مالیات تحویل می‌دهد. در این مرحله بر روی متن سامانه‌ی ثبت نام کد اقتصادی کلیک کنید.

تکرار خطای مذکور برای بار سوم منجر به محکومیت مدیران شرکت به سه تا شش ماه حبس می­گردد. به واسطه ی کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور می تواند دفاتر قانونی، صورتحساب ها و فاکتورهای صادر شده را راحت تر بررسی کند. در رابطه با اشخاص حقوقی نیز همینطور،بعد از تهیه کارت و کامل نمودن فرم اطلاعات هویتی اشخاص ثبت شرکت در تهران حقوقی که توسط مدیر عامل یا وکیل قانونی تنظیم و با مهر شرکت ممهور شده را به حوزه مالیاتی تحویل داده است . پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه پیش ثبت نام کد اقتصادی باید آن را تایید نهایی نمایید. اگر اطلاعات وارد شده تا یک هفته تایید نشود، پرونده شما به صورت خودکار از سامانه حذف خواهد شد.

» ثبت نام طرح مسکن ملی

موسسه ثبت فرهنگ آماده انجام کلیه مراحله ثبت نام، پیگیری و اخذ کد اقتصادی می باشد برای مشاوره تماس بگیرید. برای دریافت کد اقتصادی؛ به کپی اظهارنامه شرکت نیز احتیاج خواهید داشت. در صورتی که جزو شرکت­های غیر سهامی هستید، ارائه تقاضانامه جایگزین خواهد شد. قوانین ثبت شرکت با نوع مسئولیت محدود تغییر کرده و روند اجرایی به اتاق بازرگانی تهران واقع در خیابان وزرا منتقل شده است.

  • زیرا شماره اقتصادی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کسب و کار شماست و بدون داشتن آن عاجز از هر گونه فعالیتی هستید.
  • جهت شرکت در مزایده و مناقصات نیاز به قرار گرفتن شرکت خود در رتبه‌بندی مناسب دارید و برای کسب رتبه‌بندی نیز نیاز به اخذ کد اقتصادی خواهید داشت.
  • همچنین افرادی که دارای مجوز کسبو‌کار از مراجع مربوطه یا دارای محلی برای فعالیت تجاری هستند صلاحیت دریافت کد اقتصادی را دارند.

در گام نهایی، اداره شماره اقتصادی بعد از ارزیابی­ های لازم به صدور کد اقتصادی مبادرت می­کند. بعد از ثبت، حداکثر 2 ماه فرصت برای گرفتن کد اقتصادی و پرداخت تمبرسرمایه شرکت فرصت دارید اما ما توصیه می کنیم که بعد از ثبت بلافاصله برای گرفتن کد اقدام کنید. بعد از ثبت نهایی در صورتی که اطلاعات شما ناقص باشد اخطار دریافت خواهید نمود که در بخش کد پیگیری به صورت قرمز مشخص شده است و شما باید آن بخش را تکمیل نمایید. ورود با نام کاربری و کلمه عبور دریافت شده و تکمیل اطلاعات درخواستی، این اطلاعات شامل اطلاعات شرکت، سهامداران، آدرس، نوع و درصد فعالیت ها و شماره حساب بانکی می باشد. از مدارک اصلی شرکت (اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت، صورتجلسه هیات مدیره شرکت، روزنامه رسمی تاسیس شرکت و روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت) خود یک کپی تهیه کنید، این کپی باید با اصل برابر شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست کد اقتصادی اشخاص حقیقی

این کد برای شناسایی موسسه و یا واحد تولیدی و تجاری به کار برده می شود و تمام شرکت هایی که به صورت رسمی ثبت می شوند باید برای گرفتن این کد اقدامات لازم را انجام دهند. اگر به دنبال پاسخ سوال کد اقتصادی چیست می گردید باید گفت، کد اقتصادی یک شناسه برای اشخاص حقیقی و حقوقی است که دارای فعالیت های تجاری هستند. این کد عددی ۱۲ رقمی از سوی سازمان امور مالیاتی و برای هر شخص به صورت منحصر بفرد صادر می شود. سلام نحوه ی کسب درآمد شما به صورت انلاین یا افلاین ارتباطی با معافیت مالیاتی شما ندارد. شما بعد از دریافت نماد اعتماد ملی ( ای نماد) بایستی پرونده مالیاتی تشکیل داده و کد اقتصادی دریافت کنید.

در یک کلام می توان این طور ابراز کرد که اشخاصی حقیقی و حقوقی برای گرفتن این کد مجبورند تشکیل پرونده مالیاتی بدهند. پس از اتمام موفقیت آمیز مراحل پیش گفته، کد اقتصادی ۱۲ رقمی که کدی انحصاری است، از سوی اداره مالیات به شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی اختصاص داده می‌شود. دریافت کد اقتصادی سریعیکی از الزامات قانونی هر شرکت پس از ثبت است، که تا دو ماه پس از آن فرصت دارد تا جهت دریافت کد اقتصادی خود اقدام کند تا عواقب عدم دریافت کد شامل حال شرکت نشود.

کد اقتصادی یک شماره 12 رقمی است که شرکتهای تجاری با وجود داشتن آن قابل شناسایی خواهند بود . کد اقتصادی برای شرکت های تجاری مانند شماره ملی برای اشخاص حقیقی پیگیری ثبت تغییرات شرکت است . شرکت ها با استفاده از کد اقتصادی در سازمان امور مالیاتی احراز هویت می شوند. داشتن کد اقتصادی یا شماره اقتصادی برای شرکت های تجاری ضروری می باشد .

دریافت کد اقتصادی

در ادامه برخی از مزایای بهره ­مندی از این کد را عنوان خواهیم کرد. موسسه ثبت فرهنگ؛ با به کارگیری از تجارب سال ها فعالیت خود و متخصصان صاحب نظر در امر ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی در خدمت شما عزیزان است. جهت دریافت مشاوره رایگان ثبت کافیست تنها با راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید. مدارک موردنیاز را بسته به نوع دریافت کد اقتصادی(اشخاص حقیقی یا حقوقی) تکمیل نمایید.

هرگونه سؤال در زمینه دریافت کد اقتصادی یا انجام مراحل آن را با کارشناسان ثبت کلهر در میان بگذارید. دریافت کد اقتصادی شرکت‌ها از طریق اینترنت نیز امکان‌پذیر است. همچنین از طریق هماهنگی با خدمات کامپیوتری صدور کارت اشخاص حقوقی به صورت لیزری انجام می‌شود. کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تأسیس قید گردیده در صورت استیجاری بودن کپی قرارداد اجاره که به تأیید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد. کد اقتصادی شماره ای است که به وسیله سازمان امور مالیاتی به فعالان اقتصادی داده می شود و هم چون شماره شناسایی این افراد در سازمان مالیاتی محسوب می شود. خدمات دریافت کد ویژه موسسه حقوقی ثبت پایتخت به صورتی است که تمام مراحل کاری شما در اولویت قرار می گیرد و با شناخت کارشناسان مجرب ما از این مسیر پر پیچ خم ، قطعا زمان کمتری برای دریافت این کد صرف می شود.

افراد غیر مکلف به اخذ شماره اقتصادی

شرکت‌هایی در حوزه تولید، توزیع، مونتاژ، فروش کالا و یا ارائه خدمات به فعالیت می‌پردازند و همچنین کلیه اشخاص حقیقی که پروانه کسب و جواز در حوزه اصناف دارند، ملزم به ثبت برند هستند. در صورتی که ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی خود را به موسسات ثبت شرکت بسپارید لازم است مبلغی را به موسسه جهت انجام عبور ثبتی پرداخت نمایید. کارشناسان و مشاورین موسسه ثبت شرکت ونک مراحل اخذ کد اقتصادی را برای شما شرح می‌نمایند، تنها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید. پس از اینکه مدارک مورد نیاز توسط کارفرما تکمیل شد توسط کارگزار به اداره مالیات حوزه مربوطه پرونده جهت تشکیل پرونده مالیاتی ارجاع داده می‌شود.