ثبت موسسه غیر تجاری چگونه است و چه مدارکی نیاز دارد؟,ثبت موسسه,ثبت موسسه غیر تجاری

حداقل سرمایه ای که میتوانید برای شرکت خود انتخاب کنید ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است که پایین ترین مبلغ است البته به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه شرکت میتواند گزینه ی خوبی برای سنجش شرکت در برابر قرارداد ها باشد و میتواند نمایان اعتبار یک شرکت باشد. شما باید برای استعلام دقیق هزینه‌ها با مؤسسه ثبت شرکت تماس بگیرید. در ادامه ضمن توضیح کامل در رابطه با نحوه ی ثبت شرکت ها،به مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود که مهم ترین انواع شرکت های تجاری می باشند،می تغییرات شرکت پردازیم. طبق ماده 1 دستورالعمل مزبور، متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند. ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ازطریق سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی بخش پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید. شرکتی است که تحت نام مخصوصی جهت انجام امور تجاری بین 2 یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که اگر دارایی شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هریک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت در مقابل افراد ثالث است. در این شرکت ها مقدار و نوع سرمایه ها متفاوت می باشد اما به هر حال اساس فعالیت‌ های تمامی آن ها یکسان می باشد. در رابطه با نام شرکت نام هایی که نیاز به مجوز دارند میباست ابتدا مجوز آنها اخذ گردد و بعد از آن اقدام به ثبت شرکت نمود .

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان آذربایجان شرقی محله خطیب، تبریز

چنانچه در حال حاضر قصد ثبت شعبه را ندارید، می توانید از این مرحله عبور کنید. تبصره 1- پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می رسد. میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد. بعد از ارسال آنلاین جهت تعیین نام شرکت در شرف تاسیس, کارشناس ظرف مدت ۳ روز کاری (حداکثر) تعیین نام شما را تحت یک نام از نام های ارسال شده تائید یا رد می کند. بعد از تایید نام ، تمامی اوراق باید توسط اعضاء هیئت مدیره و سهامداران امضاء شود و به اداره ارسال گردد ، درصورتی که مشکلی نداشته باشد ، آگهی خواهد شد . انتخاب نام شرکت از موارد و ضوابط متعددی پیروی می کند که باید رعایت گردد تا مورد قبول کارشناسان واقع گردد .

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

چون ثبت شرکتنامه در دفاتر اسناد رسمی با وجود ثبت خود شرکت در اداره ی ثبت، موجب پیچیدگی کار می شود، از این جهت به موجب مقررات مورخه 10 اسفند 1327 وزارت دادگستری به دوائر ثبت شرکت ها در مرکز و شهرستانها اجازه ی ثبت شرکتنامه داده می شود. در حقیقت دفتر ثبت شرکتنامه در این مورد به منزله ی دفتر اسناد رسمی می باشد. پس ثبت شرکتنامه، رسمیت یافتن آن بین شرکاء است که در دفتر جداگانه به عمل می آید و شرکاء تماماً ذیل ثبت را امضا می کنند و مطابقت ثبت را با اصل شرکتنامه تصدیق خواهند نمود. ثبت شرکت، غیر از ثبت شرکتنامه است و عمل و دفاتر آن نیز جدا است.

شرکت‌های سرمایه‌گذار به واحدهای تولیدی معرفی می‌شوند

در انتهـا بـا کلیـک بـر روي کلیـد گام بعدی به صفحه بعد می رویم. پس از کلیک بر روي کلید ثبت اطلاعات یـک ردیـف ایجـاد مـی شـود. اگر بخواهیم تغییري در اطلاعات ایجاد کنیم بر روي صفحه کلید مشاهده را کلیـک می‌کنیم تـا مجدداً صفحه افزودن اشخاص جلسه باز شود. در انتها با کلیک بر روي کلید گام بعدی به صـفحه بعد می رویم.

پاسخ این سوال نیز با توجه به نوع شرکتی است که برای ثبت انتخاب نموده اید. همان طور که بارها گفتیم انتخاب نوع شرکت مهمترین و موثرترین تصمیم شما در روند موفقیتتان به شمار می رود. شرایط و علاقه مندی های متقاضی تا حدودی می تواند به ما کمک کند تا بهترین نوع شرکت متناسب با آن شخص را پیشنهاد کنیم. ۷- پس از پذیرش اینترنتی، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ثبت شرکت در تهران ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید. ۳-طبق ماده ۵۸۶ قانون تجارت،موسسات و تشکیلاتی را که مقاصد آن ها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع باشد نمی توان ثبت کرد. کاربر گرامی، برای دریافت این خدمت، لطفا نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود را برای ما ارسال کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

اگر اعضاي هیات مدیره خـارج از شـرکا باشـد یعنـی ماننـد مثال فوق مدیر عامل می تواند خارج از شرکا نیز باشـد و در ایـن صـورت در ایـن فیلـد مشـخص مـی شود. وضعیت حق امضا نیز مشخص می کنـد کـه شـخص جـزء افـراد ثبت برند داراي حـق امضـا در شـرکت هست یا خیر. این سمت می تواند انواع مختلفی داشته باشد به عنوان مثـال مـدیر عامل یا رئیس هئیت مدیره و غیره. فیلد مـدت تصـدي براي این است که تصدي شخص در یک سمت مشخص شود.

  • افرادی که متقاضی پلمپ یک دفتر قانونی می باشند، می توانند با ورود به این بخش از سامانه، درخواست خود را برای پلمپ یک دفتر قانونی ثبت کنند.
  • برای این کار ابتدا از فهرست اشخاص شرکت شخصی که اطلاعات سمت وي باید وارد شود انتخاب می‌شود.
  • نام هایی که تایید و ثبت آگهی می شوند مهلت آنها نامحدود است ولی اگر آگهی نشوند فقط ۳ ماه تاریخ اعتبار دارند .
  • بـه عنـوان مثال اگر نماینده فقط در موارد خاصی اختیارات داشته باشد در این قسمت ذکر مـی شـود.
  • اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم ها باید پر شود.

اسامی که برای اسم شرکت به کار گرفته می شود باید حداقل سه سیلاب باشد . هم چنین توجه داشته باشید استفاده از نام های تک سیلابی احتمال به ثبت رسیدن اسم شرکت را به صفر نزدیک می کند .

كدپستي ……………… به استان ……….خيابان …………..كوچه ………پلاك…….كدپستي ……………….تغییر يافت. ریاست مجمع عمومی به طور کلی با رئیس هیئت مدیره می باشد و در صورت غیاب ایشان نیز با نائب رئیس هیئت مدیره می باشد. الف- مرجع ثبت شركت ها پيش نويس سند ثبت تاسيس يا تغييرات شخص حقوقي را در سامانه توليد ومفاد آن را به نحو الكترونيك به اطلاع متقاضي مي رساند. خیر نیازی به مکان تجاری نیست اما باید حتماً مکان مشخص معرفی کنید.

ب)موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است. خیر، حداقل اعضا برای ثبت موسسه ۲ نفر است و به صورت تک نفره نمی‌توان موسسه به ثبت رساند. در صورتی که موضوع موسسه مجوزی باشد، ۵۰۰٬۰۰۰ تومان به هزینه‌های بالا، اضافه خواهد شد. ب)موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مذکور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است. (می توانید اسم مدیر عامل یا دارنده حق امضاء موسسه یا وکیل را بیاورید) وکالت داده شده تا اقدامات لازم در زمینه ثبت این صورت جلسه را فراهم آورد.