راهنمای انتخاب اسم شرکت

توسط

در

نام انتخابی شما برای شرکت یا موسسه باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. همچنین کلماتی متشکل از دو واژه فارسی که تداعی‌کننده یک واژه بیگانه باشند مورد قبول قرار نمی‌گیرند. البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود.

به نام‌هایی مانند مزمز و یا چین چین دقت کنید، نام این برندها دقیقا از این ویژگی استفاده کرده‌اند. باید بدانید نام تجاری برند شما تنها چیزی نیست که دیگران شما را با آن می‌شناسند. ۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد. ۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید. تنها در صورتی امکان استفاده از کلمات متعلق به نهاد های دولتی و نیرو های مسلح وجود دارد که مجوز های لازم از مقام های صلاحیت دار این نهاد ها و نیرو ها دریافت شده باشد.

لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند تجاری

“بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها three ماه معتبر خواهد بود. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد.

بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامس‌هایی تولید می‌کند که برای سلامت دندان‌ها هم مناسب است. ثبت تغییرات شرکت یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند.

چنانچه نام پیشنهادی مشمول بند های فوق باشد، فقط در صورت ارائه رضایت نامه کتبی شخصیت حقوقی مقدم در قالب صورتجلسه هیات مدیره، قابل ثبت است. بعضی از افراد برای شرکت یا برند خود نامی انتخاب میکنند که شاید از نظر آنها معنی خاصی داشته و آن نام را متمایز میکند. انتخاب نام برای شرکت اولین قدم برای ثبت یک شرکت است پس بهتر این است که برای انتخاب نام مناسب دقت و وقت بیشتری گذاشته شود تا در آینده به تغییر نام شرکت نیازی پیدا نکنید. پس انتخاب نام خوب و مناسب برای هر کاری بسیار مهم است ، چون این نام حتما میتواند در آینده آن کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد.

راهنمای انتخاب نام شرکت

برای مثال با پسوند apk نشان میدهد که کسب و کار شما محدود به دانلود اپلیکیشن است. در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . توجه داشته باشید در انتخاب نام برند باید از کلمات ساده ، قابل فهم که نوشتار ساده ای دارند بهره بگیرید تا در آینده مجبور به تغییر برند نشوید چرا که همین امر تاثیرات منفی جبران ناپذیری را در تبلیغات و فروش محصولات ثبت شرکت در تهران شما خواهد داشت . اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است . به یاد داشته باشید که خاص بودن نام به معنای سختی در تلفظ نمی باشد بلکه نامی در خاطره ها می ماند که به راحتی تلفظ شود و به راحتی در ذهن بماند و قابل دهان به دهان شدن داشته باشد.

ثبت شرکت: جدیدترین نکات ثبت شرکت

۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایده‌های قبلی و انتخاب اسم بروید. نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود. در میان سه سیلاب حداقل یکی از آن‌ها باید اسم خاص باشد. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم.

نام‌هایی مانند کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج از این دست نام‌های ساده و یک کلمه‌ای هستند. لازم است در هنگام انتخاب نام شرکت با توجه به یک سری اصول و قواعد پیش روید. اما چگونه می توان یک انتخاب نام شرکت خوب داشت؟ برای اینکه هر دو ویژگی فراهم باشد تا بتوانید آن را ثبت کنید. اسمی که مورد تایید کارشناس قرار می گیرد باید چند ویژگی را داشته باشد. اما در صورت رد همه اسامی مجدداً باید انتخاب نام شرکت انجام شود.

در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به طور گام به گام با مراحل انتخاب یک نام برند مناسب آشنا شویم. امروزه سیستم‌های زیادی طراحی شده‌اند که به شما پیشنهادهای مختلفی برای نام برند می‌دهند اما در نهایت این شما و تیم تخصصی شما است که باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و یک انتخاب اصولی و منطقی داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که برای انتخاب نام برند باید به آن توجه کنید، کوتاه بودن نام آن است.

  • با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
  • نام برند می‌تواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنت‌ها (روسری تاج‌محل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد.
  • دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربه‌فرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامه‌ریزی تجارت است.
  • اما باید به معنای کلمه در سایر فرهنگ‌ها نیز بررسی شود.
  • این فلش نشان می‌دهد در این فروشگاه هر چه بخواهید صفر تا صد می‌توانید پیدا کرده و بخرید.

دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربه‌فرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامه‌ریزی تجارت است. مردم معمولاً عاشق اسم کافی‌شاپ‌های زیبا و منحصر به فرد می‌شوند. بنابراین برای کافی‌شاپ خود به یک اسم جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید. مجموعه حقوقی پایش در زمینه ثبت شرکت و انتخاب نام شرکت مشاوره رایگان حقوقی ارائه می دهد. ضمن اینکه اگر هر سال یکساله دامنه خود را تمدید کنید در صورت خطای انسانی و فراموشی بالاتر می رود و ممکن است سایت شما با قطعی مواجه شود یا دامنه سایتتان را از دست بدهید.

جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد. در ثبت شرکت مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. • در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود.

نام هر برند می‌تواند در 6 دسته بندی قرار گرفته و باید ویژگی‌هایی خاص و منحصر به فرد داشته باشد و بتواند بر مخاطب تاثیر مثبتی بگذارد. بررسی و ارزیابی نام انتخابی می‌تواند کلید موفقیت ثبت برند انتخاب نام برند مناسب باشد. در نظر داشته باشید که نام برند شما باید به مذاق مشتریان شما خوش بیاید، بنابراین قبل از انتخاب قطعی نام برند، حتما آن را به نظر سنجی بگذارید.

اما این ها فقط یک مثال هستند و نمی‌توان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید. یک اسم برند خاص ویژگی‌های خاصی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود.