سامانه مكانيزه اداره ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي

اداره ای که در ایران مسئول انجام امور ثبت شرکت می باشد، ادراه ثبت احوال و اسناد کشور است. سامانه ثبت شرکت ها، از جمله سامانه های راه اندازی شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که امکان استفاده از خدمات مختلفی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی را فراهم نموده است. پس از شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو محبوب ترین ثبت شرکت در تهران شرکتهای ثبت شده است. نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرای که امور عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند مناسب است. علاوه بر آن اخذ وام و تسهیلات بانکی و همچنین نقل و انتقال سهام در آن آسان تر است. برای اطلاع از سایر مزایای شرکت سهامی خاص و دلایل محبوبیت آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سامانه ثبت شركت ها

همچنین تاسیس شرکت‌های سهامی مستلزم تهیه دفتر سهام و برگه‌های سهام سهامداران است. بنابراین کارمزد تنظیم مستندات، تعیین نام و پیگیری و مشاوره مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود. به شما اطمینان می‌دهیم که ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران در سامانه آسان‌ثبت انجام می‌گیرد و کمترین کارمزدها و تعرفه‌ها برای شما محاسبه می‌شود. امکان پرداخت یک‌جا و آسان هزینه‌های تاسیس شرکت نیز خدمتی دیگر برای جلب رضایت مشتریان ماست.

ثبت دفاتر تجارتی

همچنین مطابق با قوانین کشور ایران بوده و در آن از 3 بخش بیشتر استفاده نشود. برای جلوگیری از رد نام شرکت پیشنهاد می کنیم تا مطلب « راهنمای انتخاب نام شرکت » را با دقت مطالعه نمایید. ثبت برند تجاری همچنین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بازرگان در تماس باشید. اینکه شرکت خود را در مناطق آزاد ثبت کنید یا در سرزمین اصلی تا حدود بسیار زیادی در هزینه های ثبت شرکت موثر خواهد بود.

از بین مزایای اخذ کد اقتصادی می­توانیم به پرداخت حقوق دولت تحت نام مالیات، تسهیل و تسریع روند بررسی دفاتر قانونی شرکت، احراز هویت اشخاص در اداره مالیات و ممانعت از رقابت­های ناسالم اشاره کنیم. در این مرحله می بایست سمت اعضای شرکت (سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره) تعیین گردد. هم چنین اشخاص شرکت می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند. با پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و … مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کیک بر روی گزینه ثبت سمت شخص وارد مرحله بعد خواهید شد.

موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. در صورتی که خودتان قصد دارید این امر را انجام دهید به ترتیب زیر عمل کنید اما دقیت کنید که ثبت تغییرات در سامانه مراحل زیادی دارد که اطلاعات افراد و سهامداران و متن صورتجلسه را باید وارد کنید و هرگونه اشتباه در این مراحل حتی کد ملی افراد باعث رد درخواست شما خواهد شد. در صورتی که صورتجلسه تغییرات شرکت تنظیم شده است و امضا شده اما هنوز در سامانه وارد نشده و در روزنامه رسمی آگهی نشود، مورد قبول بانک ها و سازمان ها و … برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت ، کلیه امور ثبتی و مشاوره رایگان با کارشناسان حقوقی از طریق راه های ارتباطی که در سایت وجود دارد ، در ارتباط باشید .

مرحله پایانی ثبت تاسیس در سامانه شامل تایید مدارک می باشد ، در این مرحله مدارک مورد نیاز مربوط به ثبت تاسیس مورد درخواست قید گردیده که پس از تایید می توان گزینه ی پذیرش نهایی را انتخاب نمود. برای درج مطالب و ارسال مدارک نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه خواهید داشت از این رو توصیه می شود که از مشاوره های موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر بهره مند شوید پیگیری ثبت تغییرات شرکت . اگر مراحل ثبت شرکت گام به گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که تاسیس شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. نهایتاً متقاضیان وارد مرحله نهایی می شوند که در این مرحله بر روی گزینه “تایید مدارک مورد نیاز” کلیک می نماید و بعد از آن کلیدی به نام “پذیرش نهایی” وجود دارد که با انتخاب آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی می شود و ارسال می گردد.

متقاضیان تاسیس شرکت، پس از طی کردن مراحل قانونی، باید این موضوع را در روزنامه رسمی آگهی کنند. روزنامه رسمی زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و مرجع قانونی اطلاع‌رسانی در زمینه حقوقی است. تعرفه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی بسته به تعداد کاراکترهای آن متغیر است. باید توجه داشت که هر گونه تغییر بنیادینی در شرکت باید آگهی شود. این تغییرات شامل تشکیل یا انحلال شرکت و یا جابه‌جایی سمت افراد در هیئت‌مدیره می‌شود.

در این مرحله باید آگهی شرکت را برای اطلاع رسانی در یک روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید. سامانه در این مرحله چند حوزه پیشنهادی را ارائه می کند که از بین آن ها باید یکی را انتخاب کنید. در بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجاری امکان ثبت اظهارنامه های مختلفی مانند ثبت نام، تمدید، ابطال و … همچنین، افراد می توانند آخرین وضعیت اظهارنامه های تجاری را از طریق این بخش مشاهده نمایند.

ثبت قانونی شرکت لازم است چراکه می بایست دولت و نهاد های مربوطه قانوناً بر فعالیت شخصیت های حقوقی نظارت داشته باشد. ثبت شرکت، غیر از ثبت شرکتنامه است و عمل و دفاتر آن نیز جدا است. اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند .

  • مسئولیت گروه اول به میزان آورده‌شان است، اما گروه دوم مسئول تمام قرض‌هایی هستند که ممکن است علاوه بر دارایی‌های مجموعه پدید بیاید.
  • تمامی مقررات، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود.
  • در سال 1400 و طبق آخرین قوانین ” فقط تصویر مدارک شناسایی اعضا ” مورد نیاز است.
  • با ورود اطلاعات جهت ثبت شرکت از طریق سامانه آسان ثبت بدون مراجعه حضوری در کمترین زمان میتوانید شرکت را ثبت و جهت پیگیری با مشاورین ما به صورت تلفنی در ارتباط باشید.
  • در هر صورت اگر به دلایلی صورتجلسه شما مورد تایید قرار نگیرد ، با ارسال دلیل از شما خواسته می شود تا رفع نقص نمایید .

در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد. در این گام باید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه و ارائه دهید تا بازرسان و کارشناسان آنها را مورد بررسی قرار دهند .این گام از مراحل مهمی است که باید پشت سر بگذارید و با توجه به نوع شرکتتان مدارک لازم را ارائه کنید. مسئولیت هر فرد در اینگونه شرکت به میزان سهام او بستگی دارد که میزان هر سهم در اساسنامه شرکت مشخص گردیده است.

همچنین میتوانید با ورود به صفحه ثبت برند خود را با سریعترین روش انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که تعداد شرکا و سهامداران شرکت کمتر از ۳ نفر باشد قطعا قادر به ثبت شرکت سهامی خاص نخواهید بود. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا شرکت مسئولیت محدود و یا تضامنی را انتخاب نمایید. بعد از اینکه شرکت خود را ثبت و یا فعالیت خود را آغاز کردید ممکن است تغییراتی در شرکت مانند خروج شرکا، تغییر نام و تغییر آدرس شرکت، انحلال شرکت، تغییر مدیر یا مدیران شرکت، تغییر حق امضا، تغییر اساسنامه، تمدید مدت شرکت و … اتفاق بیفتد.

آثار تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت در سنوات آتی مشهود است

مدت زمانی که ثبت شرکت به طول می انجامد در همه موارد یکسان نیست. اما در بیشتر موارد حدود 7 الی 14 روز کاری زمان نیاز است تا شما صاحب شرکت خود شوید. کافیست تلفن خود را بردارید و از همکاران ما درخواست اعزام کارشناس ثبتی به محل را داشته باشید. لازم به ذکر است که حتی اگر فقط قصد گرفتن مشاوره را هم داشته باشید و قراردادی با ما امضا نکنید باز هم این خدمات برای شما به صورت رایگان قابل اجرا می باشد. در ابتدا باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ثبت یک شرکت خدمتی است که از طریق شرکتی خاص به شما ارائه می شود. به همین دلیل بسیاری از مخاطب ها به دنبال این هستند که از جزئیات هزینه ثبت شرکت اطلاع پیدا کنند.

ثبت فردا

بنده قصد دارم با ینفر شریک بشم که اون شخص قبلا شرکت ثبت کرده و میخواد تغییرات بده و اسم من رو بعنوان یکی از اعضاء هیئت مدیره بذاره.. همچنین سهام دار شرکت هم هستم… آیا تو این تغییرات نیاز به امضاء من بعنوان شریک و اعضا هیئت مدیره هست؟ در کجای این شرکت آمده که من سهام دار هستم و اینکه حق امضاء دارم و چگونگی تقسیم سهام وظایف و اختیارات اینا رو کجا ثبت میکنن.. دقیقا شما برای گسترش کسب و کارتون نیاز به داشتن شخصیت حقوقی و شرکت دارید که برای این نوع شرکت دو نفر عضو هم کافیه و دردسرهای زیادی هم نداره. خیر شما در ابتدای کار و برای ثبت شرکت نیاز نیست که مستندات مکانی رو ارائه کنید و از هیچ ارگانی برای ثبت شرکت برای بازدید نمیان. اما در ادامه و شروع فعالیت برای اخذ کد های مالیاتی و بیمه ای باید یک مکان مجهز داشته باشید. خیر، شما در زمان ثبت شرکت خود اجباری برای ارائه آدرس اداری تجاری ندارید.