نحوه ثبت بنیاد خیریه

توسط

در

1- در صورتی که در سایت خیریه ثبت نام انجام داده اید ، ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و سپس به این نیازمندی کمک کنید تا به نام شما ثبت گردد و در آینده خیریه با شما همراه خواهد بود . 2- در صورت عدم تمایل به ثبت نام در سایت خیریه می توانید از گزینه کمک آنلاین در منوی بالای سایت مبلغ مورد نظر خود را وارد نموده و بدون وارد کردن مشخصات پرداخت خود را انجام نمایید . در واقع ویژگی اصلی یک موسسه خیریه، غیرانتفاعی بودن، مردمی بودن و عام‌المنفعه بودن است. سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی بعنوان نخستین کانون گردآوری خبر با عنوان «آژانس پارس» در وزارت امور خارجه تشکیل و شروع به فعالیت نمود.

پس از سال ها حضور در حوزه سازمان های مردم نهاد و خیریه، برخورد با صد ها نیاز، درخواست و مشکل مشتریان و تولید سه نسخه نرم افزار تخصصی، تجربه خود را برای توسعه محصولی جامع که می تواند تمام نیاز های یک موسسه را پوشش دهد به کار برده ایم. ماده ۳۹- دستورالعمل اجرایی این آیین­نامه ظرف شش ماه از تاریخ لازم­الاجراشدن آن توسط وزارت کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان وسازمان حفاظت محیط زیست تهیه و ابلاغ می‏شود. ماده ۱۵- پس از صدور اجازه تاسیس تشکل، هیئت موسس آن باید ظرف یک ماه مطابق اساسنامه خود نسبت به استقرار ارکان تشکل اقدام و اساسنامه و ثبت شرکت در تهران صورتجلسه مربوط به استقرار ارکان را تنظیم و برای تایید به دبیرخانه شورای ذی‏ربط ارائه کند. مؤسسات تجاری و انتفاعی و موسسات موضوع بندهای (۱) تا (۱۲) ماده (۲۶) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب ۱۳۸۰- مصداق تشکل نبوده و از شمول این آیین­نامه خارج هستند. تبصره ۲- شبکه موضوع ماده (۴) با داشتن سایر شرایط، از حکم لزوم تاسیس تشکل توسط جمعی از اشخاص‏ حقیقی و تشکل محلی موضوع ماده (۲۱) با داشتن سایر شرایط از حکم لزوم دریافت پروانه فعالیت و ثبت تشکل مستثنی هستند. فعالیتهایی در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی،مذهبی، آموزشی را نمی توان در قالب شرکت به ثبت رساند.

نرم افزار خیریه

اساسنامه موسسه باید تهیه شود و در ۳ نسخه به امضای متقاضیان تاسیس موسسه برسد. تایید نام ظرف دو روز کاری در صورتی رخ می دهد که با مشورت مشاور حقوقی امور ثبتی نسبت به ارسال نام اقدام نمایید. ولی برای موسسه خیریه بیشتر لازم است زیرا مراودات مالی آنها نباید انتفاعی باشد. انواع موسسه خیریه در موضوعات مختلفی می تواند در ایران فعالیت نماید. موسسات خیریه با اهداف انسان دوستانه و نیکوکاری و بدون اینکه به دنبال نفع بردن و سود کردن با فعالیت خود باشند، ایجاد می شوند. دقت نمایید که هدف عالیه موسسه خیریه کمک رسانی بدون اخذ منفعت برای نیازمندان یا قشر خاصی از نیازمندان می باشد.

  • فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در 2 نسخه توسط اعضای هیئت مدیره تکمیل شود.
  • رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از ثبت اطلاعات موسسات خیریه برای معافیت مالیاتی خبر داد.
  • کانون ایران‌نوین،سازمانی پویا در حوزه تبلیغات، برندینگ و ارئه راهکارهای مؤثر بازاریابی برپایه به‌روزترین رویکردهای علمی و حرفه ای است.

جذب مساعدت و همیاری نیکوکاران در گوشه و کنار کشور و خارج از کشور در راستای کمک به محرومان. _ داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد. موسسه غیر دولتی انتفاعی که هدف آن ها سودآوری میان اعضاء می باشد.

چ- ارکان و تشکیلات، نحوه انتخاب، شرح وظایف و اختیارات و مسئولیت‏های آنها. تبصره- عناوینی مانند سازمان که اختصاص به تشکیلات و ساختار دولتی و نهادهای حاکمیتی داشته‏ باشد، نمی‌تواند در نامگذاری تشکل به‏ کار گرفته شود. ماده ۱۳- انتخاب نمایندگان تشکل‏ها برای عضویت در شوراهای استانی و شهرستانی، بر اساس دستورالعمل مصوب شورای ملی صورت می‏گیرد. چ- تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص نحوه واگذاری امور اجتماعی قابل واگذاری استان.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت موسسه خیریه

تبصره ۲- محدوده جغرافیایی فعالیت تشکل محلی موضوع ماده (۲۱) یک روستا یا محله شهری است. چنان چه موسسه متعلق به خود افراد باشد ارئه ی کپی سند مالکیت و اگر اجاره ای باشد ارائه ی کپی اجاره نامه الزامی می باشد . پس از پیگیری حضوری و دفترنویسی ظرف صفر روز کاری مراتب پس از پرداخت حق الدرج در روزنامه رسمی قوه قضائیه آگهی می گردد. علاوه بر مدارک فوق همانطور که قبلا نیز توضیح داده شد مدارک شناسایی همه اعضا و تصویری از آن ، به همراه قید میزان سرمایه مد نظر نیز لازم است. انواع شرکتها برای انجام امور تجاری و بازرگانی شکل می گیرند اما بسیاری ازفعالیتها درسطح جوامع محدود به امور تجاری نمی گردند.

با عنایت به مراتب انتقال بخشی از فعالیتهای حوزه امور اجتماعی از جمله سوق دادن خانواده ها و افرادی که نیازمند خدمت اجتماعی مضاعف میباشند به این موسسات دارای اهمیت ویژه ای خواهد بود . شرایط ثبت موسسه غیر تجاری چه انتفاعی باشد و چه غیر انتفاعی به شرح زیر می باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر شرایط احراز ثبت می بایست تمامی اوراق موسسات غیر تجاری از جمله اساسنامه, اظهارنامه تاسیس موسسه, مجمع عمومی موسسین یا هیئت امناء و هیات مدیره موسسه تنظیم و ثبت گردد.

ثبت خیریه

خبرگزاری تسنیم با در نظر گرفتن دو حوزه‌ی وسیع کاری در داخل و خارج کشور تلاش دارد اهداف خود را در جهت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی محقق سازد. استراتژی هوایار توسعه محصولات و خدمات بازار، به روشی است که کیفیت محصول به طور همزمان افزایش یابد. توسعه ارتباطات با برندهای خارجی به منظور ادامه حضور در بازار رقابتی، توسعه و توانمندسازی منابع انسانی و همچنین توسعه فن آوری اطلاعات یکپارچه یکی از استراتژی‌های مهم هوایار در حفظ و ترویج نام تجاری خود است. 1399 چای دبش باهدف تأمین محصولات متفاوت و باکیفیت در دهه forty ثبت تغییرات شمسی پا به عرصه صنعت چای کشور گذاشته و در قالب یک گروه تجاری درزمینه واردات چای از کشورهای تولیدکننده مانند هندوستان، سریلانکا، و کنیا، شروع به فعالیت نمود.

ثبت شرکت، یک شخص حقوقی قانونی، جدا از اعضای خود نهاد، ایجاد می­کند. این بدان معنی است که شرکت می­تواند اموال را نگه دارد و از آن شکایت کند یا شاکی داشته باشد. موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی با تشکر از حامیان و خیرین خوب این موسسه توانسته است بخشی از نیاز های ایتام و بیماران و نیازمندان را برطرف کرده و می کوشد تا نیازمندان بیشتری را تحت پوشش خود قرار گیرد. ما از افراد و اشخاصی که توانایی کمک به این ایتام را دارند تقاضا می کنیم در صورت امکان بخشی از درآمد ماهیانه یا هر مبالغی که در حد توان شان است ، حتی مقدار کم برای مثال ده هزار تومان را به موسسه اهدا کنند تا بتوانیم نیازِ نیازمندان بیشتری را برطرف کنیم.

ثبت نام مددجو

این موضوع علاوه بر مفید بودنش حساس است و ثبت آن نیازمند مجوز است. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در 2 نسخه توسط اعضای هیئت مدیره تکمیل شود. متقاضیان تاسیس موسسات خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارئه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند. روند تشکیل یک بنیاد خیریه از طریق تأسیس با تصمیم گیری در مورد ایجاد آن به نمایندگی از همه بنیان گذاران آغاز می شود. در اینجا ، مسائل مربوط به مدیریت صندوق ، تصویب اساسنامه آن باید حل شود ، ترکیب اعضای دائمی انتخاب شود و مهمتر از همه ، اهداف مفید اجتماعی است که صندوق برای آنها ایجاد می شود. سپس توافق نامه ای در مورد ایجاد این سازمان غیر انتفاعی بین بنیان گذاران منعقد می شود ، مقدار وجوه تشکیل می شود که متعاقباً به صورت کمک های خیرخواهانه به اختیار صندوق منتقل می شود.

در ایران موسسات خیریه خدمات آموزشی، رفاهی و اجتماعی را در اختیار افراد نیازمند و قشر آسیب پذیر جامعه قرار می دهند. اشخاص حقیقی دارای پروانه معتبر از سازمان ( اعم از پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی) در صورت عضویت در موسسات غیردولتی از ارائه گواهی های مربوط به عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف می باشند. در خصوص عدم نیاز به اخذ ثبت برند تجاری گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و گواهی عدم اعتیاد برای افراد سرشناس و معتمدین محلی و موارد مشابه که در امور خیریه شرکت داشته و نزد مردم و خیرین استان از اعتبار ویژه برخوردارند، کمیسیون ماده26 استان، تصمیم گیری مینماید. موسسه خیریه موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی می باشد که با هدف خدمت رسانی به مردم و نه کسب سود و منفعت به ثبت می رسد.

باید مکانی مناسب و ثابت تهیه کنید و بهزیستی استان مکان فعالیت شما را تایید کند. © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به موسسه حقوقی ثبت دادمهر می باشد. مشاور قبل از ارسال نام استعلامات لازم را می گیرد و سپس اقدام به ارسال نام برای اداره مروبط می کند. دو نسخه اوراق شرکت شامل اساسنامه، صورت جلسه، اظهارنامه که باید مطابق اصول و عرف تنظیم شود.